Минулого лютого стрімке поширення COVID-19 явно вказало на те, що повітрям не лише поцілунки переносяться. Відтоді минув рік, але у більшості країн світу життя й досі не повернулося до норми, а коханих, друзів та рідних закликають берегти одне одного, тримаючись на відстані. Цього року брендам та організаціям довелося взяти до уваги те, що далеко не всі можуть бути разом у День святого Валентина: хтось із них радить обмінюватися доволі нетиповими вітальними листівками, а хтось – просуває благодійні заходи для охорони здоров’я. Їстівні квіти та неїстівна піца, білизна для телефонів та для тестів на цноту – ось таких форм набув креатив до Дня закоханих 2021.
The Philippine Association of Cupids (Netflix, GIGIL Philippines)
Після локдауну робота Купідонів перетворилася на суцільний стрес, як бачимо в ось цьому ролику Netflix. Непросто зробити так, щоб самотні люди в карантинних умовах і надалі знаходили одне одного, а пари не розривали стосунків. Тому Асоціація Купідонів і вдається до посиленого брейнстормінгу: хто аналізує статистику, а хто вже й лук-кулемет розчохлити готовий.
Eau De Apache (Apache Pizza, In the Company of Huskies)
Ідея парфумів, що пахнуть їжею, не те щоб нова (варто лише поглянути на деякі кампанії KFC), але реалізація її вдалася мережі піцерій Apache Pizza бездоганно. Аж надто влучно її ролик імітує пафосний стиль типової реклами парфумів. Серія лімітована, але поширювалися такі парфуми із запахом піци, перед яким буцімто ніхто не встоїть, безкоштовно.
Why Give Flowers You Can’t Eat (Focaccia Florist, 10 Days London)
Компанія Focaccia Florist робить випічку, яка цілком може замінити собою букет і є екологічнішою альтернативою, ніж вирощування квітів на продаж. Її ролик іронічно питає споживачів «навіщо дарувати квіти, які не можна з’їсти», показуючи дуже незручний момент, коли вручення коханій букета має несподівані наслідки. Дівчину такий дарунок явно дивує, але вона намагається втримати ввічливу вдячність на обличчі… і вгризається у троянду.
Highkey Romantic (Highkey, Maximum Effort)
У цей День святого Валентина Раян Рейнольдс став пандою. Та ще й беззубою. Такий специфічний креатив до Дня закоханих 2021 підготувала його агенція Maximum Effort для дієтичного печива Highkey. Доречна ідея на тлі всіх тих цукрових спокус, якими сповнене це свято. Новому антимаскоту бренда навіть вигадали цілу біографію. Але хай там як, а Цукрова Панда продовжує скептично ставитися до науково доведених небезпек цукру і стверджувати, що буцімто легко може зав’язати із солодощами у будь-який момент.
Panties with Matching Human ones (Internet Shop, Arvida Bystrøm)
Замість того, щоб забивати собі голову всілякими кавалерами, команда Internet Shop вважає, що настав час приділити трохи турботи дійсно важливим речам. Спільно зі шведською фотографинею Арвідою Бістрем вони створили бузкову спідню білизну для людей та їхніх вірних супутників – смартфонів.
The Road to Completion (Habito, Uncommon)
Дослідження брокерської контори Habito показали, що у пар, які морочаться з пошуками нового житла, статеве життя йде різко вниз. Та й взагалі 51% опитаних зізналися, що їх стосунки дали тріщину після того, як над ними нависли ще не виплачені внески за новий дім. Занепокоєна цим компанія запропонувала своє рішення проблеми – еротичний роман, покликаний знову розпалити полум’я пристрасті для тих, хто подібно до головних героїв роману намагається знайти власне житло і нарешті з’їхатися.
Mini Charger (Bouygues Telecom, BETC)
Схожу проблему намагається вирішити телекомунікаційна компанія Bouygues, яка з’ясувала, що на перепоні до подружнього життя опинилися смартфони. Виявилося, що кожна друга пара не здатна відкласти вбік свої смартфони навіть вночі. Тому, щоб зблизити людей хоча б у стінах їх спалень, компанія випустила мініатюрні зарядні пристрої із кабелями лише 3,2 см завдовжки. Якщо поставити телефон на зарядку, використовуючи такий пристрій, залипати в нього у ліжку вже не вийде.
Not Your Traditional Valentine’s Day Cards (OkCupid, Mekanism)
В 21-му столітті не завжди можна дати чітку назву стосункам. Відтак, додаток для знайомств OkCupid залучив цілий ряд художників, щоб ті створили різноманітні вітальні листівки, які не будуть схожими на жодне традиційне для Дня святого Валентина освідчення в коханні. Такі листівки охоплюють практично всі можливі життєві ситуації, від високих до низьких.
Love Crossings (Billy Boy, House of Communication Hamburg)
Дуже оригінальним зразком креативу до Дня закоханих 2021 стала OOH-кампанія «Перехрестя кохання» для бренду презервативів Billy Boy, яку запустили в Берліні, Гамбурзі та Кельні. Креативникам вдалося поєднати із брендом саму географію цих міст. Рекламні постери розташувалися на тих перехрестях, де зустрічаються вулиці, названі на честь людей. Тобто у Берліні, на перехресті Анненштрассе та Хайнріх-Хайне-Штрассе, зустрічаються, так би мовити, Анна та Генріх, а у Гамбурзі, на перехресті Давидштрассе та Еріхштрассе, відповідно, Давид та Еріх тощо.
Break Up (Zalando, 180heartbeats + Jung v. Matt)
Але загалом кампанії до Дня святого Валентина схильні переоцінювати радість стосунків. Тому онлайн-ритейлер Zalando вирішив перевернути з ніг на голову цю формулу, практичніше поставившись до розірвання стосунків. В його ролику ми бачимо три пари, чиє кохання добігло краю, неминуче лишаючи когось із купою чужого одягу, на який боляче дивитися. Відтак, бренд пропонує замість того, щоб викидати цей одяг на смітник, здати його в рамках програми Zalando Pre-Owned. Таким чином і чужих речей ви позбудетеся, і прослужать вони довше, і планету такий секондхенд побереже трохи.
Don’t Give Your Heart Away (DonateLife, Make Mate)
У День закоханих серця є всюди – в газетах, в новинах, в розмовах та думках. Тому агенція Make Mate вирішила скористатися цією щорічною недовгою одержимістю, щоб достукатися своєю кампанією до тієї групи населення, яка найрідше стає донорами органів – до молодих чоловіків.
Traditional Virginity Test (M.A.L.I Movement, TBWA/RAAD)
Благодійна організація M.A.L.I Movement, зі свого боку, також задіяла доволі невеселий креатив до Дня закоханих 2021 – спеціальну білу постільну білизну для перевірки на незайманість. Багатьом ця ідея здасться дикістю, і так воно, власне, і є. Століттями у багатьох країнах Близького Сходу та Північної Африки жінка мусила доводити свою «чистоту», а її цінність визначалася наявністю чи відсутністю кривавої плями. І якщо після першої шлюбної ночі цю пляму не могли продемонструвати публічно, наслідками могли бути розлучення, публічний осуд, фізичне чи вербальне насильство, доведення до самогубства чи навіть вбивство, аби змити «образу завдану честі». А зачіпало все це і саму жінку, і її родину.
Тому в центрі кампанії і опинилася постільна білизна, яка супроводжується просвітницькою роботою щодо хибності таких практик.
Джерело 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Серед українських кампаній до Дня закоханих 2021 можемо також спостерігати доволі оригінальні аспекти кохання. Це і любов до речей, і любов до цифрових технологій. Чимало брендів цього року почули освідчення в коханні, як від партнерів, так і від конкурентів. А загалом із цьогорічними трендами Дня святого Валентина можна ознайомитися тут.