А чи знали ви, що майже 99% гарбузів, що продаються перед Хелловіном, використовуються для створення ірландських «ліхтарів Джека»? Коли світ почав одягатися у страшні костюми для Trick-or-Treating? І як передбачити, який кандидат переможе на виборах у США? До чого все це? А до того, що з вами 13-й випуск Creative Digest. І почнемо ми зі страшенно креативних ситуативних кампаній від світових брендів! Поїхали!
Послухати свіжі новини креативу також можна на:
Burger King запустив промо до Хелловіну, запропонувавши безкоштовні бургери користувачам їхнього додатку, які побувають у занедбаних ресторанах конкурентів мережі — тобто, у McDonald’s і Wendy’s. Користувачі додатку Burger King, які погодилися отримувати push-повідомлення, отримають сповіщення, яке направить їх у ці локації для отримання коду на безкоштовний воппер. Більше про акцію читайте на MMR.
А в Швеції та Данії Burger King вирішив на Хелловін відродити традицію викликання привидів. Тим самим пустивши ще одну шпильку в бік своїх конкурентів. У вбиральнях деяких ресторанів мережі було встановлено смарт-дзеркала з системою розпізнавання голосу. А відвідувачам повідомили, що ті можуть викликати привид Рональда МакДональда, якщо перед дзеркалом тричі скажуть вголос фразу «canceled clown». Як це виглядає, дивіться на creativity.ua.
Тим часом пивний бренд Desperadoes пропонує споживачам у цей Хелловін відвідати замок Дракули в Румунії. Віртуально. 31 жовтня бренд запустить івент у замку, а покупці зможуть відвідати його. Віртуально. Для глядачів влаштують діджей-сет з проєкцією на стінах замку. А актори в костюмах гоблінів і монстрів влаштують танці. Більше про акцію читайте на Marketing Media Review.
І трохи історії про один із головних атрибутів Хелловіну — костюм. Американці, наприклад, почали вбиратися в хелловінські костюми наприкінці 19-го століття. Але з того часу головні тренди таких костюмів суттєво змінилися під впливом суспільних подій та поп-культури. Зокрема, всілякі криваві жахіття стали популярною темою для костюмів лише в 1980-х роках, після виходу на екрани фільму жахів «Хелловін». А результат майже кожних президентських виборів в США можна було передбачити за продажами масок з обличчями кандидатів. Як хелловінські костюми змінювалися впродовж останніх 150-ти років, читайте у ретроспективі письменниці Леслі Баннатін, яка є справжньою експерткою у всьому, що стосується Хелловіну, на creativity.ua.
А ми переходимо до інших цікавих новин цього тижня!
Організатори Cannes Lions запрошують до участі в Young Lions Live Award! Це конкурс для креативних пар віком від 18 до 30. Ви можете бути студентами, співробітниками агенції, фрілансерами, митцями — будь ким! Цей конкурс для всіх, хто вірить, що ніщо не в силі зупинити креативність. Офіційне представництво Cannes Lions в Україні також радить взяти участь у цьому конкурсі, адже це чудова нагода потренуватися перед Young Lions Competitions. Детальніше про конкурс, дедлайн, журі та бриф дізнавайтесь на creativity.ua.
Біля київського парку імені Котляревського встановили бокс, що обмінює пластикову пляшку на 50 грамів корму для тварин. Ініціатива належить громадській організації «Япомога». Бокс видає 50-грамову порцію корму в обмін на кожну вкинуту пляшку. Крім миски, куди насипається корм, також є й інша миска, куди можна налити води для безпритульних тварин. Переходьте на Bazilik.media, щоб побачити фото «Япомогабоксу». А на Facebook-сторінці організації зможете дізнатись більше інформації про саму ініціативу.
Крім цього, у Києві з’явиться «Мистецька алея», присвячена видатним культурним явищам та персоналіям. Метою проєкту є актуалізація історичного і культурного потенціалу вулиці та створення альтернативного Хрещатику, туристичного маршруту та розширення мережі публічних просторів центральної частини міста. Всі постаті, яким присвячені об’єкти, мали вагомий вплив на українську культуру, але вони недостатньо відомі. Тому «Мистецька алея» має і освітню місію. Кожна робота матиме аудіосупровід з коментарем експерта, а також авторською кураторською екскурсією. Деякі з них працюватимуть разом з елементом доповненої реальності. Яким темам будуть присвячені об’єкти та де розташується алея, дізнайтесь на медіа Platfor.ma.
У рамках проєкту «Кишенькова країна» було створено мобільний додаток, що «оживляє» листівки з об’єктами культурної й архітектурної спадщини України. Виходить це за допомогою технології доповненої реальності. Користувачі додатку зможуть віртуально прогулятися туристичними візитівками та знаковими місцями. В одній руці смартфон, в іншій — листівка із зображенням визначного місця. Більше деталей про новинку читайте на telegraf.design.
Програміст Google Research Раймондас Ківеріс створив онлайн-карту, яка дозволяє побачити, як з часом змінювалися американські міста з висоти пташиного польоту та у режимі перегляду вулиць. Пересуваючи бігунок на часовій шкалі, щоб обрати потрібний рік, на цій карті можна побачити схематичне зображення того, як виглядали міста Америки від 1800 року до наших днів. Тут можна навіть побачити, як вулиці виглядали для перехожих. Тобто ця інновація подібна до Google Карт, тільки з дуже низькою роздільною здатністю. Більше подробиць про таку своєрідну «машину часу» та посилання на карту шукайте на creativity.ua.
Науковці з США створили найбіліший білий колір у світі. Він настільки ефективно відбиває світло, що здатен охолоджувати поверхню, яка в цей колір пофарбована. Абсолютно білий пігмент фарби складається з карбонату кальцію, подрібненого до часточок, що в кілька разів менші за діаметр людської волосини. Таким чином утворюється фарба, біліша за будь-яку, що існувала до неї. Вона відбиває 95,5% усього світла, що на неї потрапляє. Подібна фарба здатна знизити температуру поверхні на 10 градусів Цельсія. А чим більша пофарбована поверхня, тим сильніший ефект. Тому перше застосування, яке спало на думку очільникові дослідницької групи професорові Руану – пофарбувати дахи в найбіліший білий колір. Але чи справді сліпучо-білі прохолодні міста є найкращим рішенням? Читайте на creativity.ua.
І новини від Instagram. Сервіс збільшить тривалість прямих трансляцій до 4 годин. Такий крок дасть змогу проводити довші віртуальні заходи. Аккаунт повинен бути на «хорошому рахунку», тобто не порушувати інтелектуальну власність. Така політика утримає користувачів від стрімінга, наприклад, фільмів. Трансляції будуть збережені в архіві до 30-ти днів, таким же чином, як архівуються пости зі стрічки та сторіз, повідомляє Marketing Media Review.
А ми нагадуємо, що на creativity.ua спецпроєкт «Філософський Сад» активно поповнюється матеріалами. На сайті вже доступні для прочитання і прослуховування бесіди про театр і синтез бізнес- та артистичного мислення з театральним куратором ГОГОЛЬFESTу, актором Центру сучасного мистецтва «ДАХ» Андрієм Палатним… Розмова про українську освіту і виховання бізнес-аудиторії з літературознавицею, педагогинею та журналісткою Галиною Пуліною… Пошук відповідей на запитання, чи може бізнес існувати без мистецтва, а мистецтво без бізнесу разом зі співзасновником юридичної компанії «Праве Діло» Миколою Демченком… Та багато інших. Переходьте за посиланням на creativity.ua та надихайтесь цікавими розмовами.
І наостанок представляємо телеграм-канал тижня — Podcasts NOW ua. Podcasts NOW ua — це найбільша спільнота українського подкастингу. Тут щодня публікують цікаві подкасти українською, статистику і новини подкастингу України та світу. Тобто, якщо ви поціновувач подкастів або ж просто шукаєте, що послухати на додаток до Creative Digest, — вам це точно сподобається.
Усі попередні випуски Creative Digest з посиланнями на медіа та телеграм-канали можна знайти у розділі «Креативний дайджест» на creativity.ua. Бажаємо гарного завершення тижня, чао! Попередній випуск Creative Digest слухайте тут.