На що була б схожа типова світова банкнота: закономірності дизайну паперових грошей

Вебсайт Money.co.uk нещодавно опублікував нове дослідження, у якому було розглянуто різноманітні естетичні атрибути паперових грошей з різних країн світу. Зокрема їхня класифікація за системою кольорів Pantone.

Як результат, було з’ясовано деякі закономірності дизайну паперових грошей, такі як їх основні кольори та найпопулярніші зображення тварин, будівель і відомих людей. Спираючись на ці спостереження, дослідники спробували уявити, якою була б типова світова банкнота.

Колір

Щоб вирішити, який саме колір буде символізувати паперові гроші тієї чи іншої країни, було вирішено взяти за основу колір тієї банкноти, якої в цій країні зараз найбільше в обігу. Наприклад, фунт стерлінгів представлений бузковим кольором, оскільки це колір найпоширенішої банкноти номіналом £20. Щоправда, банкноти відтінків фіолетового становлять лише 10% глобальної кольорової гами паперових грошей. Найпопулярнішим кольором (23%) натомість є зелений у всіх своїх відтінках. Його можна побачити на доларі США, шведській кроні, уругвайському песо, туніському динарі, польському злотому… Далі за популярністю йдуть жовтий (18%), сірий (17%) та синій (14%), а червоний, оранжевий і коричневий не перевищують і десяти відсотків кожен.

Докладну мапу можна переглянути тут.

Персоналії

Якщо ж подивитися на те, чиї портрети друкують на банкнотах, одразу стає помітно, що рід занять зображеної людини дуже залежить від країни та номіналу. Розглянувши 1383 банкноти із зображеннями людей, дослідники з’ясували, що у 547 випадках це були політичні фігури, 320 були королівськими особами, а 153 – письменниками. З усіх, кого зображають на банкнотах, найпопулярнішою виявилася королева Єлизавета ІІ (що, мабуть, і не дивно). Її зображення можна побачити на 45 банкнотах одинадцяти різних країн. Втім, лише на 7% банкнот було надруковано портрети жінок (варто лише поглянути на Аргентину). Рівна гендерна репрезентація спостерігається лише у валюті Данії та острова Джерсі (юрисдикція Великобританії). У всіх інших випадках на паперових грошах зображають переважно чоловіків.

Символи

Окрім відомих людей на банкнотах часто зображають тварин, серед яких найпопулярнішими є птахи. А найпопулярнішим птахом, в свою чергу, є орел – його можна побачити на паперових грошах 41 валюти світу.

Третім типовим елементом дизайну паперових грошей є зображення будівель: від замків (найпопулярніші) до музеїв, церков та мечетей.

Типова світова банкнота

Дослідники взяли до уваги кожен з цих факторів і, спираючись на дизайн 157 валют світу, спробували уявити, на що була б схожа типова світова банкнота. Вигадана валюта «глобос» ввібрала в себе всі найпоширеніші компоненти з усіх аспектів аналізу. Зокрема:

  • Зелений колір (основний колір 23% усіх банкнот).
  • Портрет чоловіка (93% людей, зображених на банкнотах – чоловіки).
  • Політик (39% портретів належать політичним фігурам).
  • Орел (25% зображених тварин – птахи, а 46% цих птахів – різні види орлів).
  • Замок (12% усіх будівель, зображених на банкнотах, є замками).

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Архітектурна фірма NBBJ пропонує будувати лікарні за принципом МакДрайву

Нова концепція лікарні за принципом МакДрайву покликана знизити ризик зараження для тих, хто мусить звертатися по медичну допомогу в цей непевний час.

Зрозумілість і ненасильницьке спілкування, або Як креативно говорити на гострі соціальні теми

Зрозумілість і ненасильницьке спілкування, або Як креативно говорити на гострі соціальні теми

Навесні ми писали про старт нового українського проєкту на підтримку прав ЛГБТ+ спільноти «Союзники в дії». Реалізує його ГО «Точка ...

Агентство Reynolds and Reyner провело редизайн упаковок мороженого «Три Ведмеді»

За 19 лет ассортимент бренда «Три Ведмеді» заметно расширился. Компания вошла в тройку лучших производителей Украины. Но появилась и проблема ...

Тренди ринку праці: 53% пошукачів шукають вакансії, не розміщуючи резюме

Спеціалізованими сайтами користуються 88% пошукачів і 100% роботодавців. При цьому в останніх 71% коштів для пошуку співробітників йде саме на ...

Lions Live: віцепрезидент WARC розповів про ефективність у часи електронної комерції

Пандемія змусила бренди всіх категорій значно пришвидшити перехід до електронної комерції. Але тут постає питання: як вплинуть такі довгострокові зміни ...

Lions Live: експерти-маркетологи представили концепцію шести сходинок креативної ефективності

Експерти-маркетологи Джеймс Гарман та Пітер Філд розповіли про результати свого масштабного дослідження, присвяченого креативній ефективності.