На що була б схожа типова світова банкнота: закономірності дизайну паперових грошей

Вебсайт Money.co.uk нещодавно опублікував нове дослідження, у якому було розглянуто різноманітні естетичні атрибути паперових грошей з різних країн світу. Зокрема їхня класифікація за системою кольорів Pantone.

Як результат, було з’ясовано деякі закономірності дизайну паперових грошей, такі як їх основні кольори та найпопулярніші зображення тварин, будівель і відомих людей. Спираючись на ці спостереження, дослідники спробували уявити, якою була б типова світова банкнота.

Колір

Щоб вирішити, який саме колір буде символізувати паперові гроші тієї чи іншої країни, було вирішено взяти за основу колір тієї банкноти, якої в цій країні зараз найбільше в обігу. Наприклад, фунт стерлінгів представлений бузковим кольором, оскільки це колір найпоширенішої банкноти номіналом £20. Щоправда, банкноти відтінків фіолетового становлять лише 10% глобальної кольорової гами паперових грошей. Найпопулярнішим кольором (23%) натомість є зелений у всіх своїх відтінках. Його можна побачити на доларі США, шведській кроні, уругвайському песо, туніському динарі, польському злотому… Далі за популярністю йдуть жовтий (18%), сірий (17%) та синій (14%), а червоний, оранжевий і коричневий не перевищують і десяти відсотків кожен.

Докладну мапу можна переглянути тут.

Персоналії

Якщо ж подивитися на те, чиї портрети друкують на банкнотах, одразу стає помітно, що рід занять зображеної людини дуже залежить від країни та номіналу. Розглянувши 1383 банкноти із зображеннями людей, дослідники з’ясували, що у 547 випадках це були політичні фігури, 320 були королівськими особами, а 153 – письменниками. З усіх, кого зображають на банкнотах, найпопулярнішою виявилася королева Єлизавета ІІ (що, мабуть, і не дивно). Її зображення можна побачити на 45 банкнотах одинадцяти різних країн. Втім, лише на 7% банкнот було надруковано портрети жінок (варто лише поглянути на Аргентину). Рівна гендерна репрезентація спостерігається лише у валюті Данії та острова Джерсі (юрисдикція Великобританії). У всіх інших випадках на паперових грошах зображають переважно чоловіків.

Символи

Окрім відомих людей на банкнотах часто зображають тварин, серед яких найпопулярнішими є птахи. А найпопулярнішим птахом, в свою чергу, є орел – його можна побачити на паперових грошах 41 валюти світу.

Третім типовим елементом дизайну паперових грошей є зображення будівель: від замків (найпопулярніші) до музеїв, церков та мечетей.

Типова світова банкнота

Дослідники взяли до уваги кожен з цих факторів і, спираючись на дизайн 157 валют світу, спробували уявити, на що була б схожа типова світова банкнота. Вигадана валюта «глобос» ввібрала в себе всі найпоширеніші компоненти з усіх аспектів аналізу. Зокрема:

  • Зелений колір (основний колір 23% усіх банкнот).
  • Портрет чоловіка (93% людей, зображених на банкнотах – чоловіки).
  • Політик (39% портретів належать політичним фігурам).
  • Орел (25% зображених тварин – птахи, а 46% цих птахів – різні види орлів).
  • Замок (12% усіх будівель, зображених на банкнотах, є замками).

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Останній випуск Twój Weekend: «Каннські Леви» представили чи не найдивнішу платформу для соціальної кампанії

Агенція YMLY&R Poland у своїй кампанії на підтримку гендерної рівності звернулися до всієї країни з, мабуть, найнезвичнішої платформи для такої комунікації.

Тренди у графічному дизайні 2021 від Depositphotos (Інфографіка)

Тренди у графічному дизайні 2021 стали відображенням змін, що відбулися минулого року та вплинули на стилі, ідеї, які обирають дизайнери ...

McDonald’s здійснює глобальний редизайн упаковки

McDonald’s і команда дизайн-агенції Pearlfisher здійснюють глобальний редизайн упаковки бренду. В центрі редизайну — графічна система, яка служить єдиним візуальним ...

Mastercard_Love Index 2021_Illustrations_1

Mastercard Love Index: романтична вечеря, прогулянка містом і кіномарафон — тренди Дня святого Валентина

Згідно зі щорічним дослідженням Mastercard Love Index, за останнє десятиліття витрати українців на подарунки та враження до Дня закоханих виросли ...

Соціальне дистанціювання обмежує зростання інвестицій у рекламу в б’юті-категорії — дослідження Zenith

Соціальне дистанціювання обмежує зростання інвестицій у рекламу в б’юті-категорії — дослідження Zenith

Соціальне дистанціювання обмежує зростання інвестицій у рекламу в б’юті-категорії до 1.7% у 2021. Про це свідчать дані дослідження агентства Zenith. ...