Креативність та новаторство зараз вирішують усе
Голова правління Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions Філіп Томас розказав про те, чому обмеження — це рушій креативності, чому події у форматі діджитал не здатні замінити собою справжні зустрічі, а чутки про смерть агенції як явища — дуже перебільшені.
Ми всі вже проходили крізь це, от тільки тоді все було інакше. У 2009 році у делегатів та номінованих робіт справи були кепські. Глобальна фінансова криза накрила Cannes Lions, наче цунамі, приголомшила нас і лишила оговтуватися на пісочку. Тоді я був переконаний, що нічого гіршого спіткати нас вже просто не може.
Я ще уточню у наших фінансистів, але я переконаний, що пандемія Covid-19—– найгірше, що з нами взагалі траплялося. Звісно, доходи з інших джерел, таких як діджитал-заходи, у нас ще залишаються. Але з огляду на те, що Фестиваль цього року довелося взагалі скасувати, не треба бути експертом з організації масових заходів, щоб зрозуміти, що фінансова криза 2008 року була просто дрібною неприємністю у порівнянні з цим. Отак от намагатися передбачувати майбутнє!
У такі часи дуже легко опустити руки та сказати: «Я й гадки не маю, що на нас чекає». Але ось, що я зараз бачу та чую.
Спробуйте погуглити зображення типу «люди займаються бізнесом», «люди розважаються» чи «люди працюють»
Що ви побачите? Ви ледве знайдете серед результатів фото когось на самоті. Люди — істоти соціальні, а отже та ідея, що суспільні заходи та багатолюдні зібрання відійшли у минуле, абсолютно точно не справдиться. Люди не можуть жити, не збираючись разом. Навіщо ж тоді взагалі існують ресторани, футбольні стадіони та міста? Тому з часом відвідування публічних заходів, майже напевно, повернеться у наше життя. Так само, як обійми чи поцілунки у щоку при зустрічі. Схоже, що люди полюбляють це надто сильно, щоб від усього цього відмовитися.
Події у форматі діджитал не здатні замінити собою справжні зустрічі
Кожну поштову скриньку аж розпирає від запрошень на «віртуальні заходи». Але насправді їх віртуальними заходами не назвеш, правда ж? Це все одно, що назвати доставку їжі «віртуальним рестораном». А де ж обслуговування, атмосфера, офіціант у дивній уніформі? Ми сподіваємося запропонувати вам дійсно чудовий діджитал-захід у червні, але в онлайн-форматі це буде не те саме, головним чином тому, що відтворити таке онлайн в принципі неможливо.
Події поєднають в собі як фізичне, так і віртуальне
Не знаю, як це виглядатиме у переносі на масштабні заходи типу «бізнес для бізнесу», але загалом це хороша новина, оскільки такий підхід демократизує багато з них. І наш також. Це як з вакциною від Covid-19: надто багато розумних людей над цим працюють, тому це просто мусить стати реальністю.
Міжнародні подорожі будуть морочливими та влетять в копійчину
Один мій друг нещодавно повернувся з Лондону додому у Гонконг. Коли він зійшов з літака, його помістили самого у кімнату на 12 годин, а потім начепили браслет з трекером, який би відслідковував його пересування, щоб він не смів виходити з дому наступні 14 днів. Схоже, нам всім доведеться звикати до такого. Принаймні тимчасово.
Обмеження — рушій креативності
Після економічної рецесії відбувся справжній спалах чудових та різноманітних робіт. І всі наші аналітичні розвідки доводять, що немає прямого зв’язку між великим бюджетом та якістю робіт, які заслуговують на Лева. Насправді, кореляція тут, скоріше, зворотна. Вже неодноразово висловлювалася думка, що люди завжди відповідають винахідливістю та креативністю на обмеження та несприятливі умови. І цього разу теж можна лише уявляти, який гейзер інновацій вибухне у відповідь на кризу такого масштабу.
Маркетинг- та рекламна індустрія дійсно зазнали удару
Якщо ви читаєте такі видання, як Adweek, ви це й самі знаєте. Фінансова криза, якщо розглядати її крізь призму Cannes Lions, потягнула за собою те, що Фестиваль стали відвідувати дедалі більше власників платформ та ЗМІ. Й існує така думка, що це буцімто означає, що агенції переважно зникли зі сцени. Але подивіться, хто створює роботи та здобуває Левів. Хто завжди у серці подій? Агенції. Вони — креативний рушій світу і вони складаються з чудових, божевільних, енергійних, креативних людей. Я не знаю напевно, що на нас чекає, але історія підказує нам, що чутки про смерть агенції як явища дуже перебільшені.
Зберігайте відчуття перспективи і не забувайте, яка це неймовірна індустрія
Я запитав наших партнерів з ООН, яке послання вони хотіли б зараз донести до креативної спільноти. Вони нагадали мені про промову, яку генеральний секретар ООН виголосив ще на початку кризи.
«Ми зобов’язані «відновитись якісніше», — сказав він. — Більше ніж будь-коли, нам потрібні солідарність, надія та політична воля, щоб спільно пройти через цю кризу».
Солідарність, надія, політична воля, і я б від себе ще додав: креативність.
В тему:
Головна UX-дизайнерка Microsoft, художниця-ілюстраторка Джоанна Нгай ділиться власними рецептами боротьби з невдачами та проблемами в креативному процесі.
Джефф Тан, Innovation Solutions Officer в Dentsu Aegis Network USA, про те, чому ви — найкреативніша людина в світі і чому нинішня коронавірусна криза — чудовий рушій креативності.