Креативні трабли. Коли креатив засмучує, замість того, щоб надихати

Коли креатив засмучує, а не надихає — це проблема. Щоб її вирішити, потрібно спочатку визначити, звідки ростуть ноги у проблеми. Головна UX-дизайнерка Microsoft, художниця-ілюстраторка Джоанна Нгай ділиться власними рецептами боротьби з невдачами та проблемами в креативному процесі.

1. Реальність руйнує очікування

Креатив: очікування і реальність

Так буває, коли за натурою ви — ідеаліст та максималіст. Ви прагнете взяти на себе вирішення проблем світового рівня і побачити негайний результат ваших зусиль. У таких випадках дуже часто нічого не виходить. Замість того, щоб здаватися при перших невдачах або впадати в цинізм самовиправдання («всі навколо — дурні й покидьки, тому нічого не вийде»), зосередьтеся на тому, що ви реально можете змінити.

Поступовий прогрес є більш практичним та ефективним, ніж намагання загасити пекельне полум’я всесвітнього зла.

Мало кому подобається відчувати себе новачком. Проте справи не завжди йдуть як слід, і це не завжди залежить від вашого професійного рівня чи досвіду. З першої спроби взагалі рідко буває досконалий результат. Так, креатив засмучує, коли ти тільки починаєш, цей стан неприємний, але єдиний спосіб чогось досягти — через постійну практику.

2. Я теж так зміг би… А хто заважав?

У кожного є можливість творити

Заздрість може серйозно озлобити і спотворити адекватне сприйняття реальності, особливо коли ми чуємо про досягнення інших людей. Але чужий успіх — це нормально. Адже креаторів так багато, креативне життя вирує постійно і безупинно. Тому ви часто спостерігаєте, як інші потрапляють на вершини, на яких, здається, могли би царювати ви…

Основна причина того, що люди залюбки легко скаржаться та критикують, полягає в тому, що судити простіше, ніж робити. Замість того, щоб концентруватися на власних поганих емоціях, перетворіть чужий успіх на стимул, інструмент натхнення для вдосконалення себе.

Поки ви живі, незалежно від ситуації, у вас завжди є можливість щось зробити. Те, що ви робите, завжди відрізнятиметься від того, що може зробити хтось інший. Наслідування стилів, ідей та форм може бути лише тимчасовим явищем, так званим періодом учнівства. Якщо ви обдарований креатор — ви обов’язково знайдете свій почерк, свій стиль.

3. Чому я не можу заробити?

Художник має бути голодним

«Художник має бути голодним». Знайома фраза? Скільки разів вам мало платили за зроблену роботу (або не платили взагалі)?

Треба просто знати та усвідомити: створення мистецьких шедеврів та хороші заробітки на мистецтві — просто дві різні речі.

Рано чи пізно, коли справи не складаються, ви запитаєте себе: чому це відбувається зі мною?

Це запитання — точка, з якої веде два шляхи: ми можемо або заглибитись у проблеми, або побачити нову можливість. Якщо ми змиримося з тим, що весь світ, здається, постав проти нас, ми відчуємо себе безсилими.

Важливо уточнити: позитивне ставлення та важка праця теж ще не гарантують успіху. Життя жорстке. Але налаштування на негатив взагалі виключає будь-яку можливість для зростання. Врешті-решт, при позитивному ставленні до невдач ви скоріше дійдете правильного висновку — наприклад, вирішите, що, можливо, варто спробувати себе у іншій сфері діяльності. І це рішення кардинально змінить вашу долю на краще.

4. Інструменти — це лише інструменти

Інструменти – це лише інструменти

Комп’ютери — це чудова річ. Цифрові технології дають креаторам набагато більше можливостей, ніж будь-коли раніше. Але, з іншого боку, технології в разі якихось вад, наприклад, у програмному забезпеченні або комп’ютерному залізі можуть дуже погано вплинути на творчий процес.

Хоча ми не завжди повністю контролюємо наших цифрових помічників, але ми все ще можемо зосередитись на народженні геніальних ідей або виготовленні шедеврів власними руками.

Задовго до того, як ми отримали в руки дизайнерські планшети чи супердороге програмне забезпечення, люди вже творили, просто методи та технічні навички були інші. Інструменти не є життєво необхідною умовою для успішного креативу. Інструменти — це лише інструменти.

5. Прокрастинація — це не завжди погано

Прокрастинація — це не завжди погано

Коли зволікання та творчість зустрічаються, часто виникають нові ідеї. Біда стається тоді, коли ідей занадто багато, а дій — занадто мало. Тоді, як правило, нічого не вдається зробити. Іноді, як не дивно, рятує невідворотний дедлайн, який викликає паніку, потім екстремальну мобілізацію. І це може підштовхнути вас до мети.

Прокрастинація має погану репутацію перш за все тому, що часто не дозволяє нам досягти всього, чого ми могли би досягти. Проте при цьому є певна користь від нерішучості. Інколи буває так, що ми не можемо вирішити проблему самостійно. Або проблем декілька, і впоратися з усіма за один раз просто неможливо.

Тоді пауза в прийнятті рішення дозволяє відпочити, розслабитися та підійти до проблем зі свіжим поглядом та вирішити їх по-іншому. Світовий прогрес у великій мірі завдячує людям, які усвідомлюють ступінь проблем та розуміють, що їх треба перш за все спокійно та ретельно обміркувати.

Чим глибше ваше розчарування від того, що креативні зусилля не приносять результату, тим більшою стане цінність врешті-решт віднайденого вами рішення.

Джерело


В тему:

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Чому звукові логотипи почали дратувати людей під час карантину (і що з цим робити)

Студія аудіобрендингу Man Made Music спробувала з’ясувати, як саме пандемія змінила ставлення до брендів, і, зокрема, як вплинули на це звукові логотипи.

Альтернативні емодзі шведського ілюстратора: мінімалізм та багатозначність

Разом із видавничим домом Nieves ілюстратор Андреас Самуельссон створив свої альтернативні емодзі, які не містять нічого зайвого.

Чим дивуватимуть українські бренди Європу та світ: The Phygital Show проєкту Ukrainian New Fashion Days 2020

Пандемія не тільки внесла глобальні зміни до міжнародного ринку моди, але й подарувала можливість українському fashion зайняти гідне місце серед ...

Одна кімната – шість палітр: портал HomeAdvisor шукає натхнення серед кольорів природи

Портал HomeAdvisor показав, як виглядатиме одна й та сама вітальня, якщо для її оформлення використати палітри кольорів, притаманні дикій природі.

Корабель рабів, всюдисущий Че та прапор убивць: постери, які змінили світ

Історія зовнішньої реклами та наочної агітації знає чимало прикладів, коли плакати серйозно впливали на нашу думку та наше життя — ...

В київському метрополітені запустили кампанію «Абетка українського наїву»

У київському метрополітені запустили кампанію «Абетка українського наїву». У вагонах з’явилися плакати з інформацією про видатні роботи цієї мистецької течії. «Про що ...