Провівши ряд інтерв’ю та проаналізувавши стратегію понад сотні провідних брендів, агенція Amp визначила найперспективніші аудіотренди на 2021 рік. Наступного року саме вони стануть визначальними для медіа, технологій та маркетингу, а відтак брендам варто звернути на них увагу.
Знайти для бренда власний людський голос
Ось уже третій рік поспіль використання пристроїв з голосовим інтерфейсом випереджає за темпами росту всі інші сфери електронної комерції. Приблизно 31% споживачів послуговуються голосовим інтерфейсом, а отже вкрай важливо, щоб бренди були здатні з ними говорити. У 2021 році Amp прогнозує значний стрибок кількості брендів з власним голосовим профілем.
Одним з ранніх прикладів голосового чат-бота є Amelia. А, наприклад, Amazon Polly дозволяє брендам взагалі згенерувати голос з нуля. Втім, агенція Amp впевнена, що бренди, скоріше, оберуть дещо середнє між природним людським голосом та голосом, синтезованим машиною і навченим імітувати людський. Це дозволить створювати цілісне враження від взаємодії з брендом на різних медіаканалах: від чат-ботів до покупок, зроблених через смарт-динаміки.
Звук в UX та UI дизайні
В сферах UX та UI досі переважав візуальний та фізичний діджитал-дизайн. Для електронної комерції, яка зараз переживає злет, виявилося вкрай важливим показати споживачеві, що онлайн-транзакція є надійною і пройшла успішно, навіть якщо він її не бачить.
Проте разом із розвитком екранних та неекранних технологій аудіодизайн в UX стає дедалі важливішим. Так цього року Mastercard, Visa та Amex додали звуковий супровід до транзакцій у точках продажів, щоб викликати у споживача відчуття безпеки та надійності. Зокрема, звук транзакції Mastercard є похідним від офіційного аудіобрендингу цієї корпорації.
360-градусне аудіо
Аудіотренди на 2021 рік передбачають також технології з повним зануренням, такі як Dolby ATMOS technology, яка зараз широко використовуються в кінематографі. З ними навіть почали експериментувати деякі музиканти, наприклад Біллі Айліш зі своєю піснею Ilomilo.
Зараз люди чимало часу проводять вдома. Тому бренди й шукають способи перенести взаємодію прямо до споживачів. Тут і стають в пригоді аудіотехнології з повним зануренням, здатні створити своєрідну звукову подорож для окремої людини чи групи людей, задіявши для цього дедалі досконалішу домашню апаратуру.
Amp прогнозує, що в 2021 році все більше брендів почнуть використовувати 360-градусне аудіо. Ця технологія дозволить їм створювати в своїй рекламі звуки, що рухаються над головою, під ногами та за спиною слухача. Також такі звуки можна використовувати, щоб скеровувати увагу чи дії користувачів.
Основу для цього вже закладено, оскільки такі аудіотехнології інтегровані в численні сучасні пристрої: від навушників, смарт-динаміків, Hi-Fi акустичних систем та ноутбуків до обладнання театрів і кінотеатрів.
Музика, згенерована штучним інтелектом, як засіб персоналізації
Музика, згенерована штучним інтелектом, використовується ось уже кілька років. Варто лише поглянути на трек, створений AIVA для Nvidia. Але нові проєкти, такі як Jukebox від OpenAI, здатний імітувати стиль відомих музикантів, стали якісним стрибком.
Втім, поки що штучні інтелекти не дуже знаються на структурі пісні, а звук іноді перетворюється на какофонію, тож до музики, створеної людьми, комп’ютерно-згенерованим трекам ще далеко.
Але навіть якщо 2021 рік не принесе нам нового альбому Елвіса Преслі, створеного штучним інтелектом, згенерована комп’ютером музика обіцяє стати дуже корисною для реклами та взаємодії споживачів із брендом. Таку музику можна автоматично підлаштувати під вподобання аудиторії і зробити так, щоб вона пасувала до її настроїв та контексту.