Штучний інтелект OpenAI генерує музику у різних жанрах

Дослідницька лабораторія OpenAI нещодавно випустила нову модель штучного інтелекту під назвою Jukebox, яка здатна створювати музику. З технологічної точки зору це визначне досягнення, навіть якщо кінцевий результат звучить як римейк добре знайомих пісень. За словами дослідників з OpenAI, вони вирішили працювати над створенням машинної музики саме тому, що добре усвідомлювали, яким непростим завданням це буде.

Але зрештою, тут є і акорди, і мелодія, і навіть текст. Іноді. Навіть, якщо слова в ньому не завжди клеяться докупи.

Спосіб, у який штучний інтелект OpenAI генерує музику, теж доволі цікавий. Розробники тренували Jukebox на аудіофайлах у нестисненому форматі, замість того, щоб скористатися «символічним» форматом, який використовується електронними музичними інструментами. Формат MIDI вони вже свого часу спробували, працюючи над MuseNet, штучним інтелектом-попередником Jukebox. Але така музика не передбачала вокалу. Тому Jukebox йде далі і намагається (під наглядом дослідників з OpenAI) генерувати власні тексти пісень.

Алгоритм Jukebox тренувався на добірці з 1,2 мільйонів пісень, з яких лише половина була англійською мовою, а також на текстах та метаданих, взятих з LyricWiki. Відомості про виконавця та жанр були додані, щоб штучний інтелект міг краще зорієнтуватись в класифікації музики.

Втім, дослідники визнають, що обмежень у нього наразі вистачає.

«Jukebox — це крок уперед для таких технологій завдяки кращій якості музичних композицій, їх зв’язності та цілісності, яка витримується на досить довгому відрізку аудіозапису. Але ці генеративні роботи суттєво відрізняються від музики, написаної людиною, – пояснюють вони. – Наприклад, в той час, як згенеровані пісні дотримуються традиційної акордової структури і можуть навіть містити вражаючі інструментальні соло, ми не почуємо у машинній музиці таких звичних нам масштабніших структур, як повторюваний приспів».

І хто ж автор?

Слід також зазначити, що експеримент, в ході якого штучний інтелект OpenAI генерує музику, зіткнувся й з іншими проблемами, крім технічних. Як зазначила копірайтерка та авторка подкастів Шері Ху (Cherie Hu), Jukebox ризикує перетворитися на катастрофу з точки зору авторського права, особливо враховуючи останні події. Буквально на днях музикант Jay-Z подав ряд скарг на розміщені на YouTube діпфейки, що імітують його голос та пісні, і зараз вимагає прибрати їх з платформи, оскільки дозволу на використання своїх робіт таким чином він не давав. І щось сумнівно, щоб лабораторія OpenAI здобула відповідні дозволи від Кеті Перрі чи, скажімо, правонаступників Елвіса Преслі.

Авторські права на твори штучного інтелекту взагалі є досить дискутивною темою.

Що ж, принаймні грати в комп’ютерні ігри та писати прозу машинам OpenAI вдається краще.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Оголошено півфіналістів та експертів докторинг-майстерні PITCH UA 3

Третій сезон конкурсу соціально вагомого контенту про єдину та різноманітну Україну PITCH UA стрімко набирає обертів. Цього року до PITCH ...

X-Ray

X-RAY Marketing Awards: стартувало голосування за номінантів

2020 рік зруйнував усі плани, змусив дивитися на світ інакше, відкрив нові грані бізнесу. У 2020 році неважливі брифи. Адаптуйся ...

мобільний павільйон House of Europe

House of Europe шукає креативні команди в українських містах, які готові прийняти мобільний павільйон

Минулого року разом з молодими українськими архітекторами Іваном Протасовим, Яною Бучацькою, Дмитром Міхєєвим і Тарасом Бараном команда House of Europe розробила мобільний павільйон. Це ...

Google запустив новий проєкт «Навчайтеся разом з Google Arts & Culture» для школярів, вчителів та батьків

Google запускає новий проєкт «Навчайтеся разом з Google Arts & Culture». Мета проєкту — допомогти вчителям, учням та їхнім батькам ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Організація Грети Тунберг саркастично рекламує втечу із Землі на Марс

Саркастична реклама марсіанського туризму звернена до тих 99% населення планети, які ніколи не зможуть дозволити собі втечу із Землі на Марс.