Представники міжнародного журі, що оцінюватиме проєкти учасників Young Lions Competitions Ukraine 2020/2021, мають великий досвід роботи над кампаніями, які отримували нагороди національних та міжнародних конкурсів креативності. Ось декілька з тих робіт, що задають високу планку нинішнім молодим креаторам.
Також ми запитали представників журі:
- чому молодим креаторам важливо брати участь у Young Lions;
- чому вирішили приєднатися до журі Young Lions Competitions Ukraine цього року;
- що порадять конкурсантам для підготовки до YLC.
Нагадаємо, реєстрація на локальний конкурс YLC Ukraine триває до 18 червня 2020 року включно. Деталі — тут.
Pablo Perez-Solero (CEO & Executive Creative Director, Bungalow25, Іспанія)
У 2010 році спеціальну нагороду на конкурсі Epica Mobile Award за найбільш творче використання мобільних телефонів як частини рекламної кампанії здобула акція «Luck is Everywhere» для Casino Gran Madrid. В рамках проєкту на одному з мостів Мадриду було закріплено білборд, стилізований під ігровий автомат. У кожному з трьох прорізаних на щиті віконечок можна було бачити автомобілі, що рухаються по одній з трьох смуг руху великої міської магістралі. Коли у всі три віконечка потрапляли одночасно три автомобілі одного кольору, перехожим пропонувалося зробити знімок на мобільний телефон і за допомогою MMS-сервісу надіслати його за вказаним номером, отримавши таким чином шанс виграти 80000 євро.
Двома роками пізніше, щоб прорекламувати фільм «The Smurfs 3D Movie», креативна команда Переса-Солеро перетворила маленьке іспанське містечко на перше в світі село смурфів. В Іспанії є десь півтори тисячі таких містечок з біленими стінами будинків. І об’їхавши десь 300 з них, креатори знайшли таке, де жителі згодилися пофарбувати геть усе у «смурфівський синій». Навіть церкву та кладовище. Для цього знадобилися 10000 літрів фарби та 50 малярів, до числа яких увійшли всі місцеві безробітні. Зазвичай сюди за літо навідувалося максимум 300 людей, але після цієї кампанії місто заполонили аж 50000 туристів з усіх куточків світу. В 2012 році ця кампанія отримала бронзового Лева в категорії Experiential Marketing.
Поради молодим креаторам від Пабло:
«Я вирішив приєднатися до журі Young Lions Competitions Ukraine цього року, тому що завжди намагаюся допомогти новим поколінням в індустрії, і цей Фестиваль — кращий з кращих
Я думаю, що реальний світ реклами — це завжди конкуренція. По-перше, у власному агентстві проти інших команд і, звичайно, щодня на кожному етапі вашої кар’єри. І це не згадуючи Cannes Lions та інші великі фестивалі. Тому вам краще швидко навчитися керувати своєю тривогою, вдосконалювати свої навички, бути дуже критичними до власної роботи і менш критичними до робіт інших».
Marcel Hartog (Creative Director/Partner, Joe Public Take-Away Advertising Amsterdam, Нідерланди)
Фонд боротьби із захворюванням на ALS (бічний аміотрофічний склероз, БАС) в Нідерландах запустив соціальну кампанію «Dead Man Tweeting» з метою збору коштів на вивчення цієї хвороби. БАС — повільно прогресуюче невиліковне захворювання центральної нервової системи. У рекламі люди, які на момент запуску кампанії вже померли від цієї хвороби, розповідали про неї і говорили про необхідність допомогти тим, хто ще бореться. Ця робота агенції Publicis Amsterdam здобула золото на Cannes Lions в категорії Direct і срібло в категорії Media.
Репродукції «Дівчини з перлинною сережкою» Яна Вермера можна побачити по всьому світу, а оригінал її зберігається у галереї Мауріцгейс, що в Гаазі. І саме цій картині припала центральна роль в активації «The Real Girl with a Pearl Earring», приуроченій до відкриття галереї. Шанувальники картини могли опублікувати в соцмережах фото своєї оселі, де висить репродукція «Дівчини». Галерея обирала найцікавіші інтер’єри та ретельно відтворювала їх в своїй залі так, щоб справжня картина опинилася на місці репродукції. Після чого переможця запрошували до галереї, щоб той міг насолодитися видовищем оригінальної картини на стіні «свого дому». Ця кампанія була відзначена нагородою нідерландського конкурсу ADCN в категорії Outdoor.
Поради молодим креаторам від Марселя:
«Young Lions — це не лише чудова можливість об’єднатися та змагатися з перспективними креативними талантами (і, можливо, познайомитися зі своїм майбутнім партнером по команді, коханням свого життя чи і тим, і іншим), це прекрасний спосіб виявити відмінності та схожості, коли мова йде про місцеві нагороди та креативні погляди й ідеї, що виділяються через кордони, мови та культури.
Будучи в складі журі Young Lions Competitions Ukraine, мені цікаво, яка реклама може насправді виграти Лева в Каннах. Тому, перед тим, як зануритись у бриф, раджу тримати в голові думку про те, чи зрозумів би цю ідею представник журі з Бразилії, Японії, Туреччини чи навіть Амстердаму?».
Laura Esteves (Executive Creative Director DPZ&T Publicis Group, Бразилія)
На минулорічному Фестивалі Cannes Lions ця кампанія принесла Лаурі Естевес бронзу в категорії Glass: The Lion for Change. Завдання креаторки полягало в тому, щоб привернути увагу публіки до закона, який існує в Бразилії, згідно з яким медична допомога постраждалим від сексуального насильства має надаватися у будь-якій клініці, негайно та безкоштовно. Для цього вона скористалася тим культурним фактом, що мильні опери — найпопулярніші телепередачі для населення Бразилії. Так з’явилася соціальна кампанія «Next Minute Scene». Щоразу, коли у серіалі відбувалися сцени насильства, під час наступної рекламної паузи акторка, яка грала роль жертви, повідомляла глядачок про наявність такого закону, на випадок, якщо таке колись трапиться з ними.
Federico Fanti (Executive Creative Director, BDBO Guerrero, Філіппіни)
У 2015 році Федеріко Фанті працював із російським офісом агенції Young & Rubicam і допоміг їй здобути ряд нагород на Фестивалі в Каннах.
Наприклад, команда Young & Rubicam Moscow здобула срібло в категорії Promo & Activation за роботу «More than a sign» («Більше, ніж знак»). Креативна команда спільно з некомерційною організацією Dislife встановила на паркувальних майданчиках московських торгових центрів спеціальне обладнання, здатне проєктувати 3D-зображення і звук. Якщо хтось із водіїв раптом вирішував поставити машину на місце для людей з інвалідністю, не маючи на автомобілі спеціального значка, перед ним виникало голографічне зображення людини на візку, яка в інтерактивному режимі спілкувалася з водієм та просила поважати права людей з інвалідністю й паркуватися в інших місцях.
Eduardo Marques (CCO Publicis Spain, Іспанія)
У 2016 році Едуардо Маркес з командою створили для UNICEF серію анімаційних відео, щоб переконати людей бути добрішими до дітей-біженців. Історії під назвою «Unfairy Tales» оповідають про ті жахи, з якими дійсно довелося зіткнутися дітям, які змушені були тікати з країни, охопленої війною.
Ця кампанія здобула чимало нагород, серед яких:
- Grand Prix for Good, золото в категорії Cyber та срібло в категорії Film Craft на Cannes Lions;
- срібло в категоріях Branded Entertainment та Audio на Clio Awards;
- а також Золотий олівець в категорії Cross Platform на The One Show в 2017 році.
Маркес також працював над кампанією «IKEA: Real Life Series», в ході якої IKEA відтворила з власних меблів ряд віталень із серіалів, які легко впізнає кожен. Ця кампанія отримала срібло на Clio Awards в 2019 році.
І вже цього року Маркес доклав руку до створення «Moldy Whopper» — незвичайної кампанії для Burger King, яка показала всьому світові іконічний Воппер, вкритий пліснявою. У такий спосіб мережа фастфуду оголосила про те, що відтепер у європейських та у частині американських ресторанів Воппер не міститиме жодних консервантів
Pancho Cassis (Global CCO & Partner, DAVID, Іспанія), Chacho Puebla (фрілансер, Іспанія, взяв 84 Леви)
Клоунів бояться всі. Окрім хіба що Burger King. Принаймні, щоб довести це, король вирішив подивитися в обличчя своєму страхові. Слоган кампанії був простий «Come as a clown, eat like a king» («Прийди як клоун — поїж, як король»). У ніч Хелловіну мережа Burger King гарантувала безкоштовний Воппер кожному, хто прийде у клоунському костюмі. У 2018 році ця кампанія здобула золотого Лева на Cannes Lions.
Jorge Munoz (VP Creative Director в Energy BBDO Chicago, США)
Приблизно 21 млн осіб у всьому світі є жертвами торгівлі людьми. З них десь 60 тис. припадає на США. Щороку 60% з них в якийсь момент потрапляють в лікарню. Але, хоча лікарів невідкладної допомоги вчать розпізнавати сліди насильства, кривдник часто залишається в одній кімнаті з жертвою, залякуючи її та не дозволяючи лікарям задати питання, які викриють усю ситуацію. Тому для кампанії «The Trafficking Exam» креативна команда під проводом Муньйоса модифікувала звичайний отоскоп, щоб той таємно транслював жертві прямо у вухо послання її рідною мовою, закликаючи подати знак, якщо вона перебуває у небезпеці. Ця кампанія в 2017 році здобула золото у трьох найпрестижніших креативних змаганнях: Cannes Lions (Pharma), Clio Awards (Healthcare / Innovation) та One Show (Health & Wellness / Innovation).
А ось Хорхе розповідає про те, чому молодим креаторам важливо брати участь в Young Lions, і дає поради:
Vato Kavtaradze (Creative Chairman Windfor’s Tbilisi, Windfor’s Kyiv, Грузія-Україна)
Кампанія «Walking Dead in Tbilisi», приурочена до виходу шостого сезону серіалу «Ходячі мерці», принесла агенції Windfor’s Tbilisi срібло в номінації Promotions & New Media на конкурсі ADCE Awards. Кампанія є сатиричною. Вона кепкує з тих, хто намагається виїхати за рахунок гучних імен запрошених зірок, і випробовує на міцність знамениту грузинську гостинність. Телемережа Caucasus Online хотіла підкреслити своє партнерство з міжнародним брендом Fox Channel, прорекламувавши популярний серіал. Але якщо конкуренти цієї телемережі великі надії покладали на іноземних акторів, то агенція Windfor’s Tbilisi вирішила посміятися з такого тренду. Так, креатори запросили в Грузію «зірку» цього серіалу. От тільки цей актор не з тих, кого зазвичай запрошують…
Maxime Sauté (CCO та партнер Rethink, Канада)
Кампанія «The Pride Shield» минулого року здобула золото на канадському конкурсі Strategy Awards в двох номінаціях: Social Strategy та Cause. Вона дозволила благодійній організації Fondation Émergence створити креативну платформу для обговорення тих проблем, з якими ЛГБТ-спільнота стикається в менш прогресивних країнах. Для цієї кампанії агенція Rethink провела балістичний експеримент з 193 райдужними прапорами (за кількістю країн, які входять до ООН) проти кулі 45-го калібру. Перший прапор куля пробила легко, але кожен наступний гасив її рух, аж доки не настав момент, коли кулі не вистачило сили пробити тканину.
І наостанок, ще декілька порад від журі Young Lions Competitions Ukraine 2020/2021
Fabián Bonelli (CCO Libre Agency, Панама)
«Завжди важливо розкривати свої ідеї колегам чи майбутнім колегам, тому що ви збираєте різні точки зору про свою ідею.
Різноманіття, різні культури — в цьому справжнє багатство і усвідомлення того, що весь Всвесвіт відкриває шлях до креативності. Я аргентинець, живу в Панамі і мені цікаво, як молоді креатори з іншої сторони світу думають.
Головне — це зусилля та робота. Не погоджуйтесь на першу ліпшу ідею. Лише після проходження шляху через багато ідей поверніться до першої, щоб переконатися, що вона насправді була найкращою».
Jop Quirindongo (Засновник & Visual Identity Specialist, Lowres Creative Studio, Нідерланди)
«Креаторам завжди цікаво дізнаватись думки про свою роботу. І не тільки молодим. Ти ніколи не будеш занадто старим для того, щоб учитись. Участь у Young Lions — це ще й можливість познайомитися з новими людьми, оскільки нетворкінг також цінний, як і креативна складова конкурсу.
Я приєднався до журі YLC Ukraine, тому що мені подобається бачити креативні роботи, і дуже натхненно бачити, що люди створюють. З нетерпінням чекаю, щоб оцінити проєкти.
Раджу приділити багато уваги презентації свого проєкту. Це окупиться».
Desmond Lissone (Freelance Creative Director, Нідерланди)
«Беручи участь у Young Lions, ви зможете продемонструвати свою роботу, можливо, зможете потім засвітитись на міжнародній платформі, можливо, навіть виграти нагороду. Але найважливішою частиною участі в конкурсі є зворотний зв’язок. Велика кількість зворотнього зв’язку.
Чому я вирішив приєднатися до журі Young Lions Competitions Ukraine? Кіт Ік! (Eek! the Cat) (якого, мабуть, ніхто з вас не знає, бо я старий, а ви ні) — мій найбільший натхненник. Його девіз: «Ніколи не боляче допомагати». І хоча допомога завжди спричиняла його проблеми, я все ще вважаю, що це правильно — допомагати. Також через «корону» у мене багато вільного часу 😉
Головна порада — не намагайтеся переконувати чи продавати. Натомість спробуйте залучити і розкачати. Це триватиме довше і, врешті-решт, проведе вас далі».
Rodrigo Casas Díaz (Creative Director VMLYR MEX, Мексика)
«Участь у YLC — це велика можливість, по-перше, показати свій талант своїй країні, а по-друге, світові. Пам’ятайте: незалежно від того, яке місце ви займаєте, найгірше, що могло б з вами статися, це те, що робота, подана на YLC, стала останньою загалом у вашій кар’єрі
Коли я отримую запрошення приєднатись до журі, я вважаю, що це великий шанс для мене та учасників. Тому що я не тільки оцінюю роботи, я пізнаю молодий талант у цій справі, цього року з України.
Головна порада: у рекламі, як і в житті, чим менше — тим краще. Якщо не вірите мені, пошукайте роботи всіх переможців YLC».