Конкурс Epica Awards у 2020 році відбувся в надзвичайних умовах. Гран-прі здобули креативні команди з США, Канади та Аргентини. Креативною мережею року стала Wunderman Thompson, а звання Агенції року розділили між собою INGO Stockholm, David Miami та Publicis.
Гран-прі Epica Awards–2020 за категоріями розподіляються так:
- RESPONSIBILITY: Through Your Eyes (INCUCAI x Sony Music, Wunderman Thompson Buenos Aires)
- Особливою згадкою було відзначено кампанію The Last Present (уряд Канарських островів, Mientrastanto Spain)
- PR: The Moldy Whopper (Burger King, INGO Stockholm/David Miami/Publicis)
- DESIGN: Heinz Ketchup Puzzle (Kraft Heinz, Rethink Canada)
- DIGITAL: Swipe Night, (Tinder, 72andSunny Los Angeles)
- PRINT: The Moldy Whopper (Burger King, INGO Stockholm/David Miami/Publicis)
- FILM: The Moldy Whopper (Burger King, INGO Stockholm/David Miami/Publicis)
З усіма результатами можна ознайомитися тут.
Кампанії-переможці
Заслужено відомій кампанії Moldy Whopper, створеній в ході креативної колаборації між INGO Stockholm, David Miami та Publicis, вдалося неймовірне: зібрати Гран-прі в категоріях FILM, PRINT та PR. Ця кампанія у цікавий (і сміливий) спосіб показала, що Burger King не використовує штучні консерванти в своїй іконічній страві. Вона широко висвітлювалася в медіа по всьому світу і стала однією з ключових креативних ідей року.
Перемога в категорії RESPONSIBILITY, за благодійну роботу, була присуджена Wunderman Thompson Buenos Aires за музичне відео Through Your Eyes, яке створили аргентинський музикант Данте Спінетта, Sony Music та некомерційна організація INCUCAI, що займається пошуком донорських органів. Музичний кліп лишався розмитим, доки камеру пристрою не було спрямовано на очі іншої людини. Кампанія заохочувала людей ставати донорами рогівки ока.
Особливою згадкою журі було відзначено кампанію The Last Present від тенерифської агенції Mientrastanto на замовлення уряду Канарських островів. Хоча вона й не здобула Гран-прі, цю кампанію було виокремлено завдяки її драматичності та потенційно позитивному впливу на поведінку людей.
Гран-прі в категорії DIGITAL здобула агенція 72andSunny Los Angeles за багатокористувацьку пригодницьку гру Swipe Night. Вона водночас привернула увагу до додатку Tinder, розважила його користувачів та допомогла людям, які мислять однаково, знайти одне одного.
Гран-прі в категорії DESIGN дістався канадській агенції Rethink за Heinz Ketchup Puzzle. Цей пазл, що складається виключно з червоних шматочків, дав людям чим себе зайняти, сидячи вдома на карантині. Його також чимало обговорювали в соцмережах та традиційних ЗМІ.
Цього року учасники журі вирішили не присуджувати Гран-прі в категорії ALTERNATIVE, оскільки однозначно визначити переможця виявилося неможливим.
Головний редактор Epica та модератор журі Марк Тунгейт зазначив: «Очевидно, що цього року головна увага приділялася інноваціям, оскільки багато переможців вирізнилися тим, що привернули увагу до себе, по-новому використавши вже наявні медіаплатформи».
Учасники та заявки
Цього року в Epica Awards-2020 взяли участь 1980 робіт з 59 країн. Це менше, ніж було минулого року, але більше, ніж очікувалося з огляду на нинішні умови. Найбільше заявок на участь у конкурсі було подано з Росії, а друге місце за кількістю заявок належить Німеччині. Що стосується креативних мереж, то найактивнішими в цьому плані виявилися Wunderman Thompson та BBDO.
Результати за країнами
Рейтинг країн за результатами очолили США (17 нагород, з яких 4 Гран-прі та 8 золотих призерів) та Канада (22 нагороди, з яких один Гран-прі та 5 золотих призерів). Докладніше дізнатися про переможців можна на сайті: www.epica-awards.com
Що стосується України…
…то українські агенції здобули шість нагород на Epica Awards-2020: одну срібну та п’ять бронзових. З них три (одне «срібло» та дві «бронзи») отримала кампанія Save your ears від BBDO Ukraine, присвячена безпеці на дорогах.
Ще одну «бронзу» BBDO Ukraine отримала за дизайн упаковки для Fathers Wine.
«Бронзу» також здобули діджитал-кампанія #ArtTinder від агенції Postmen та музичний кліп Voice of Water від [isdgroup].