Режисер Максим Марченко про свій творчий шлях і тренування надивленості

«Якось далекого 2011 (або 2010) року я вирішив зняти вітальний фільм на весілля брата. Підбив на це купу друзів, але так і не закінчив проєкт — занадто масштабно все придумав. А коли намагався змонтувати фільм, то у мене йшла кров із очей, так що не просіть показати його. Втім, мені так сподобалося це заняття, що я вирішив працювати у цій сфері».

Так режисер, сценарист і засновник відеопродакшена THE_MORE Максим Марченко згадує свій перший досвід. За 10 років Максим встиг познімати і комерційну рекламу, і тревел-проєкти, і комедійний серіал, і соціальні проєкти. «Мені хочеться думати, що великий досвід йде тільки на користь. Думаю, через років 15-20 ми точно дізнаємося, пішло це на користь чи ні 🙂 », — відповідає режисер на питання про те, чи не заважає такий різноформатний досвід вибудовувати власний стиль.

В інтерв’ю creativity.ua Максим Марченко розповідає про свій творчий шлях, про роботи, якими пишається, і про тренування надивленості.

Максим Марченко

Як починав свій шлях

Я пройшов конкурс на режисера монтажу, і ми з командою на чотири місяці поїхали на Гоа, де я познайомився з багатьма класними і талановитими людьми, з якими спілкуюся донині. Там ми монтували тревел-шоу під назвою Windcatcher, знімали частину повнометражного фільму, де я навчився будувати дощ-машину з бамбука і шланга, зіштовхнувся в смертельній битві з величезною анакондою (ну, добре, просто прокричав і перестрибнув через паркан) і по кілька годин лежав на даху під місяцем, щоб робити краплі від дощу. Дякую Андрію Вітеру, організатору цього всього, за суперекспіріенс.

А ще я проспав свято Холі, два рази отруївся і лежав під крапельницею, підвішеною за карниз старих штор. Порада — не їжте недосмажену курку на пляжі і не пийте молочних коктейлів в Індії.

Три проєкти, якими пишаюся

1. Реклама на конкурс Nescafe. Це була одна з моїх перших режисерських робіт. Вона знята трохи по-студентському, але мені подобається ідея, яку я придумав. Думаю, вона дуже оригінальна і досить глибока. Я навіть хотів перезняти її. Але, порахувавши бюджет, зрозумів, що краще вкласти гроші в короткометражний фільм, ніж перезнімати рекламу.

2. Реклама Coca-Cola. Мені подобається зворушлива історія в ній.

3. Сценарій свого короткометражного фільму «Премія ОРВІНА», щоб сподобатися дівчині, що вже заслуговує на премію Дарвіна. У фільмі багато підтекстів, багато цікавих рішень, а ще це чорна комедія — класний фільм буде.

Еволюція стилю між першою і другою роботою

Найпершу свою роботу я знімав на конкурс реклами та упивався своєю оригінальністю. А коли переглядав роботи інших учасників і бачив, що у 60% точно такі ж ідеї, то усвідомив, що потрібно більш серйозно підходити до креативу.

Тренування надивленості

Я дивлюся багато фільмів, точніше, раніше дивився багато фільмів і читав багато книг, але з народженням дитини на це немає сил. На Vimeo є розділ Staff Pick, раджу дивитися його, там багато крутих і незвичайних робіт. Також я частенько відвідував Одеський кінофестиваль — це супер місце для натхнення і перегляду фільмів, про які ви навряд чи колись дізнаєтеся.

З режисерів люблю Содерберга, Аронофскі, Звягінцева, Нолана, Вільнева, Шазелла, але я більше прив’язуюся до фільмів, ніж до режисерів. Обожнюю «Хмарний Атлас», «11-13 Друзів Оушена», «Мама», «Ворог», «Заряджений пістолет», «Гарячі голови». Вважаю вищою майстерністю створювати такі фільми, які можна переглядати квадрільон раз.

За режисерами, які знімають рекламу, не слідкую. Але найцікавіші реклами трапляються тоді, коли запрошують крутих кінорежисерів, таких як, наприклад, Уес Андерсон, Спайк Джонс та інші.

Вважаю вищим майстерністю створювати такі фільми, які можна переглядати квадрільон раз.

Професійна відеозйомка vs вертикальне відео на смартфон — хто кого?

Звичайно ж, професійна відеозйомка. Вертикалка викликана виключно форматом телефону, точно так само як, наприклад, кількість пісень в альбомі залежала від носія: вініл або диск. Зараз настав час синглів.

А широкоформатна зйомка — це зручність (горизонтальний огляд у людей набагато більший, ніж вертикальний) і емоційне залучення. Але епоха вертикалок пройде, як пройшла епоха відеокасет і дисків, рівно тоді, коли придумають новий тип відтворення / носія контенту.

Епоха вертикалок пройде, як пройшла епоха відеокасет і дисків, рівно тоді, коли придумають новий тип відтворення / носія контенту.

Поради режисерам

Можу тільки сказати одне: йдіть до своєї мети, що б вам не говорили.


А ще Максим Марченко виступив режисером промороликів Young Lions Competitions Ukraine 2020.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

В Україні запустили науково-освітній проєкт BOOKMINT’s

ГО «Форум видавців» та «Дитячі наукові студії» запустили платформу BOOKMINT’s. Мета платформи — популяризація читання та інноваційних технік вивчення науки. ...

Жюри фестиваля «Белый Квадрат» о фестивалях рекламы и участии в них во время кризиса

Международный фестиваль «Белый Квадрат» (White Square) в этом году пройдет 9-11 июня в офлайн- и онлайн-формате. Ежегодно в фестивале участвует более 1000 конкурсных проектов, ...

Creative Digest CIAU. Випуск #035

Фіналісти конкурсу соціально вагомого контенту. Чекліст для попередження дискримінації під час рекрутингу. «Google для туризму». А також добірка цікавих книжок ...

Ларису Мудрак призначено Головою Наглядової ради Українського культурного фонду

Головою Наглядової ради Українського культурного фонду призначено Ларису Мудрак. Відповідний наказ Міністерства культури та інформаційної політики України № 271 підписано ...

Take your time: як проходив ребрендинг ULF від Y agency

«Клієнт звернувся до нас із завданням, ми його швиденько вирішили, навели красу і всі жили довго та щасливо», — якось так найчастіше представляються кейси з ребрендингу. Та ...

Жюри фестиваля рекламы «Белый Квадрат» о креативности и вызовах для индустрии коммуникаций

Международный фестиваль «Белый Квадрат» (White Square) в этом году пройдет 9-11 июня в офлайн- и онлайн-формате. Ежегодно в фестивале участвует более 1000 конкурсных проектов, ...