Тренди в соціальних медіа на 2021 рік. Як пандемія вплинула на креативний процес та надихнула нас на креативне застосування технологій в 2020 році. Добірка новин від експертки. А також мобільний номер Санта-Клауса!
Чао, креатори! З вами 21-й випуск Creative Digest!
Новини креативу також можна послухати:
Аби одразу ж зарядити вас святковим настроєм, розпочинаємо зі святкових новин!
У 2020 році багато звичних речей перейшли в онлайн-формат: магазини, школа, робота… І навіть Різдво! Відтак, дотримуючись правил соціального дистанціювання, французька телекомунікаційна компанія та агенція BETC поділилися найпопулярнішим телефонним номером у світі — номером Санта-Клауса. Якщо надіслати йому послання у WhatsApp, Санта-Клаус відповість відеоповідомленням прямо з Лапландії. Це дозволяє і дітям, і дорослим отримати персоналізоване звернення від Санти за допомогою креативності, даних, технологій, штучного інтелекту і, звичайно ж, різдвяного настрою. Номер і деталі проєкту доступні на creativity.ua.
Тим часом, спеціально до зимових свят MEGOGO й Український інститут книги створили святкові аудіоказки за українськими творами. Проєкт має назву «365 казок на ніч», які зазвучали голосами відомих українців. Серед них і музиканти, і телеведучі, і актори. Наразі можна послухати вже 12 казок, але організатори кажуть, що їх буде ще більше. Посилання для прослуховування та більше інформації про проєкт шукайте на медіа Platfor.ma.
А тепер переходимо до нашої експертки, яка підготувала для вас добірку цікавих матеріалів! Сьогодні з нами Ірина Почапська, продюсерка великих івентів та креаторка.
Всім привіт! З вами Іра, і сьогодні я представлю дайджест новин, які я вважаю цікавими для кожного, хто розвивається у полі креативних комунікацій. Хто бажає відчувати тренди креативної індустрії та, можливо, розділяє філософію «Кради, як митець».
І моя перша новина для тих, хто допомагає друзям з інших країн відкривати для себе Україну з її самобутністю, культурою, історією. Або — в більш широкому сенсі — промотує Україну в світі!
Базилік Медіа анонсувало вихід першого англомовного онлайн-курсу про Україну. Цей курс створив Український інститут разом з Києво-Могилянською академією та студією онлайн-освіти EdEra. Курс вийшов на міжнародній освітній платформі Udemy. Його назва — «Ukraine: History, Culture, and Identities» («Україна: історія, культура та ідентичності»). Проєкт допоможе отримати базові знання про українську історію та культуру, розкриє роль України у європейській та світовій історії, а також розвінчає поширені стереотипи щодо України. Щоб розпочати безкоштовне навчання, потрібно зареєструватися на платформі Udemy.
Тож, є прекрасна нагода на різдвяних канікулах, не будемо згадувати, що вони скоріш за все, будуть пролонгованими та вимушеними, глибше зануритися у історію власної країни та підтягнути англійську.
Ще одна ідея як провести вихідні весело із користю – подивитися підбірку теплих короткометражок Winter Shorts. «Теплу підбірку» випустило кураторське об’єднання Wiz-Art. До програми увійшли сім атмосферних короткометражок з шести країн світу, об’єднаних святковою тематикою. Перегляд підбірки можливий з території України. Детальніше про ці фільми можна прочитати на Cases.media. Але Ольга Райтер, кураторка підбірки, програмна директорка кінофестивалю Wiz-Art, розповіла, що «У підбірці теплих фільмів ми побачимо розчуленого Сатану, що став Сантою, румунську сім’ю, яка стає свідками повалення тоталітарного режиму, норвежців, що потрапили у халепу, тимчасово переміщених українців, що святкують свій перший новий рік не вдома. Це різні погляди на той момент, коли ніби-то нічого не відбувається, але так багато стається: справжнє різдвяне диво».
Підбірка буде у прокаті в онлайн-кінотеатрі Big Short до 4 січня. І я думаю, що корометражка часто розповідає яскравіше і влучніше, це такі короткі історії з приводом задуматися. І вони точно стануть у нагоді на вихідні.
Я з нетерпінням очікувала — коли ж ми дійдемо до третьої, найсмачнішої для мене новини, про яку я дізналася з Фейсбуку Дарії Любимової з агенції Гресь-Тодорчук. Взагалі люблю читати Дарію і Ярославу Гресь. Відчуття, щоб від цих дівчат та їхньої команди випромінюється найчистіший позитив і професіоналізм одночасно.
Так ось, з ініціативи Сільпо та за легкої креативної руки, а точніше — мозку — агенції Гресь-Тодорчук — створений новий формат театральних постанов — поп-ап-вистави «Сільпосіпаки». Їхнє дійство відбувається не на сцені, а в несподіваному для глядача місці — залі супермаркету. Головною режисеркою незвичних вистав стала Олена Коляденко. Спектаклі в такому форматі популярні в Нью-Йорку, Лондоні, але для України це щось справді нове. До речі, міжнародним досвідом ділиться частина наших акторів, які співпрацювали з «Cirque du Soleil». Про це пише Сільпо на власному сайті. А на офіційному Фейсбуці Сільпо зазначають, що Сільпосіпаки живуть тільки у світі Сільпо і раптово виникають прямо посеред супермаркету! Вони не мають жодних анонсів та приходять до покупців несподівано, під час шопінгу у вихідний день. Мета у Сільпосіпак одна — подарувати посмішку та наповнити день яскравими позитивними емоціями. Два тижні поспіль поп-ап вистави відбувались в Києві, а тепер вирушають у подорож Україною!
Думаю, що ви точно не питатимете мене більше — чому такі новини надихають? Краще хутчіш ловіть посіпак у супермаркетах свого міста. І це не реклама «Сільпо». Це виключно про креативну комунікацію!
Ну що? З новинами закінчили! Та не можу не додатки трошки власне свого 🙂
2020 й був дуже, я б навіть сказала — занадто складний та неочікуваний. Та як казав український футуролог Валерій Пекар, тепер наша стабільність будет саме такою.
Прокачуйте софт скіли: гнучкість та адаптивність. Це вам знадобиться. І він був правий. Днями побачили у стрічці Івент комьюніті України пост-стьоб: фото з 15 кращих фестивалів 2020. Як ви вже здогадалися, фото були пустими. І це дуже відгукнулося. Але саме цього року я влилася у команду, яка прагне креативного розвитку. Яка має незвичну для нішевих продуктових компаній філософію і хоче комунікувати на високому рівні відкритості. Ми почали зйомки, краш-тести, експерименти, створили чудову новорічну вечірку на знімальному майданчику власного ролику… Тож, якщо креатив у Вашій душі є — він нікуди не подінеться. Головне — не закрити йому заслін, дати дихати, читати, придумувати, надихатися і надихати!
Вітаю вас, друзі, з закінченням 2020 року. Вітаю вас з надбаннями і загартовуванням. І бажаю мудрості, високого рівня енергії та оптимізму. Творчого натхнення та незгасаючого бажання змінювати світ на краще.
З вами була Ірина Почапська, засновниця Креативної агенції ідей.
Щастя вам!
Дякуємо Ірині за добірку і продовжуємо наш Creative Digest!
Telegram запустив голосові чати, до яких учасники групи можуть приєднатися в будь-який момент. На відміну від голосових дзвінків, учасникам не потрібно зідзвонюватися: голосовий чат відкритий для них постійно. Як зазначає Telegram, функцію можна використовувати як віртуальний офіс або майданчик для неформальних розмов, що не залишаться в історії повідомлень. Окрім цього, месенджер запустив окрему платформу для пропозицій та повідомлень про помилки, повідомляє Bazilik.media.
Платформа HootSuite називає ключові тренди в соціальних медіа на 2021 рік. У своєму щорічному звіті платформа також шукає нові рішення старих проблем, спираючись на інсайти найблискучіших умів рекламної індустрії та результати свого наймасштабнішого опитування. Говорячи про соцмережі, HootSuite називає такі ключові тренди 2021 року:
- швидка окупність інвестицій;
- мовчання — золото: бренди мають знайти своє місце в дискурсі;
- покоління, яке маркетологи обійшли стороною, процвітає в соцмережах;
- прив’язка взаємодії в соцмережах до особистості споживача;
- а також ризики та потенціал соціальної місії: сміливість бренду починається з його керівництва, а не з соцмереж.
Детальніше про кожний тренд читайте на creativity.ua.
А тепер поговоримо про вплив пандемії на креативний процес.
Команда WeTransfer дослідила, який вплив на процес створення ідей мав 2020-й. Щоб підготувати cвій Ideas Report, WeTransfer провели опитування, в якому взяли участь майже 35 тисяч креативників — вдвічі більше, ніж минулого року. На запитання відповідали представники музичної та кіно індустрії, фотографи, видавці, рекламісти, маркетологи, а також піарники. Якими ж є результати цьогорічного звіту, читайте на creativity.ua.
Продовжуючи тему змін у креативному процесі, багато хто зазначав, що ізоляція та негаразди ведуть до спалаху творчості. І ми насправді побачили великий об’єм креативного застосування технологій у цьому році. Тому видання The Verge представило кілька кращих прикладів такого креативу. Серед них віртуальні квест-кімнати в Google Формах, фотопортрети в FaceTime, возз’єднання акторів іконічних фільмів тощо. А більше прикладів шукайте на creativity.ua або сайті видання The Verge.
Розпочато набір в Genesis Media School — безкоштовний авторський курс Genesis про роботу медіа. Це можливість дізнатись як створювати, розвивати і монетизувати контент на ринках США та Європи. У 10 тижнів навчання входять:
- 12 занять від експертів;
- доступ до навчальних матеріалів;
- комунікація з лекторами;
- а також домашні завдання.
Приєднатись до Genesis Media School можуть як студенти, так і спеціалісти різних напрямів із бажанням працювати в медійних продуктах. Але для цього треба успішно пройти всі етапи відбору.
Реєстрація вже відкрита, посилання на неї залишаємо на creativity.ua.
А ми традиційно нагадуємо про спецпроєкт «Філософський Сад» на creativity.ua. На сайті доступні для прочитання «Тези» і для прослуховування подкасти:
- про культуру бізнесу, ефект кобри і не тільки із режисером театру «Дах», президентом ГОГОЛЬФЕСТу Владом Троїцьким;
- про еволюцію мислення, меценатство та розвиток українських міст, про ефект Івано-Франківська зі співзасновником платформи «Тепле Місто», CEO проєкту Промприлад.Реновація Юрієм Филюком;
- а також про соціальні інновації та культуру як тригер економіки із засновницею громадської організації «Гараж Генг» Іриною Соловей.
Та багато інших бесід. Переходьте в розділ «Філософський Сад» на creativity.ua та надихайтесь цікавими розмовами.
І ми не забуваємо про телеграм-канал тижня. Сьогодні ми радимо вам House of Europe. На каналі регулярно з’являються гранти та програми від Європейського союзу та Великобританії для українців. А також доступні безліч можливостей для творчого та професійного розвитку, наприклад:
- підтримка проєктів талановитої молоді;
- програми мобільності;
- проєкти міжнародної співпраці тощо.
Ще більше можливостей для представників креативних індустрій можна знайти на каналі, а також на сайті House of Europe.
Усі попередні випуски Creative Digest з посиланнями на медіа та телеграм-канали можна знайти у розділі «Креативний дайджест» на creativity.ua. Ми бажаємо вам веселих свят, побільше позитиву та натхнення креативити! З вами був Creative Digest! Скоро зустрінемось, чао!
Попередній випуск Creative Digest слухайте і читайте тут.