«Ми — не німі. Німі — не ми»: засновниця Kyiv Music Days про акцію #СтопКультурнийКарантин

12 травня, о 22:00, на знакових локаціях в українських містах увімкнули спрямовані в небо промені світла. Так пройшла всеукраїнська акція представників креативної індустрії — #СтопКультурнийКарантин. В інтерв’ю creativity.ua Євгенія Стрижевська, засновниця Kyiv Music Days (проєкт, який виступив одним із ініціаторів акції), розповідає про ідею та особливості підготовки акції, про те, чи звернула влада увагу на акцію і що планується далі. А також Євгенія спробувала спрогнозувати, що чекає на креативні індустрії після того, як ми всі поступово вийдемо з кризи.

Євгенія Стрижевська, засновниця Kyiv Music Days

Як прийшла ідея провести акцію саме таким чином?

Тиждень тому мені зателефонував Максим Шульженко (засновник Stereo Plaza) та поділився ідеєю провести видовищну акцію на підтримку креативної індустрії. Планували спочатку зробити це у Києві, тож запропонували приєднатися до нас ще 5-7 компаніям. Партнерам сподобалася ідея, і тоді вирішили масштабуватися на інші міста: Харків, Одесу, Черкаси, Вінницю, Хмельницький, Львів. Всього в акції взяли участь 25 міст України.

Хто ініціатор? Скільки людей брало участь в організації?

Кілька українських компаній та концертних майданчиків, що долучили до співорганізації сотні своїх колег. Наразі важко порахувати кількість людей, але є перелік усіх компаній, які приєднались до акції на сторінці івенту у Facebook. 

На які кошти було організовано акцію?

На власні кошти кожного з організаторів.

Які інструменти та канали промо задіяли?

Комунікували переважно у Facebook та Instagram. Робили адресні розсилки по власних базах. Кроспостинг онлайн-марафону також робили у Facebook, що дало нам 150 000 переглядів на сьогодні. Враховуючи те, що до акції ми приєднали кілька піар-агенцій, то преса звернула увагу на інфопривід достатньо швидко.

Фото – Вікторія Квітка

Акція проти кризи в період кризи: з якими складнощами (організаційними, технічними, особистими) в процесі підготовки зіштовхнулись?

Ми не проти кризи. Ми — за діалог. Це є дуже важливою тезою. 

Представники української креативної індустрії, нині, — це експерти неймовірно високого рівня. Тому організаційних чи технічних складнощів відшукати важко. Здивувала відверто Чернігівська та Івано-Франківські мерії, що заборонили проведення мирної акції у місті, Рівненський ТЦ Zlato Plaza, що також останньої хвилини передумав. У Києві таким майданчиком, що передумав (незважаючи на всю необхідну документацію), виявився Національний музей історії України, біля якого також мала бути розташована локація зі світлом.

Так, важко було не спати майже 4 доби та мерзнути під страшенним вітром 12.05 та +7… Втім — це наші нормальні робочі реалії. Й ми за ними, напевно, навіть скучили.

Як керували підготовкою віддалено?

Чати у Telegram, особисті дзвінки. Ми не зрозуміли, як технічний чат з 15 людей доріс до 140-а. Втім, на швидкості процесів це не відобразилося. А для онлайн-марафону була задіяна нова медіаплатформа, розроблена у Харкові. 

Ваш особистий найскладніший момент у цьому процесі.

З’їсти за день 6 шматків піцци (яку я не їм) й жодного овоча.

Ви написали, що до акції долучилися КМДА і Нацполіція. Як загалом домовлятися із владою? Чи легко підтримують культурні ініціативи? Чи бюрократія заважає?

Про бюрократію й що заважає — трошки вище.

Загалом, у багатьох містах Нацполіція та місцева влада, навпаки, посприяли проведенню цієї акції з тезами, що: «Культуру необхідно підтримувати, підприємців необхідно зберегти».

Акція #СтопКультурнийКарантин на фото Андрія Макаренка
Фото – Андрій Макаренко

Мета акції – щоб уряд вийшов на відкритий діалог з індустрією і разом розробити план виходу з кризи. Які першочергові кроки очікуєте від влади? І які кроки першочергово змогли б допомогти індустрії пережити цей період?

Розумієте, саме від поетапного плану та нових «правил гри», що будуть розроблені усіма сторонами процесу й залежать подальші дії та кроки.

Якщо, наприклад, галузі скажуть «так» повноцінно лише через рік — то об’єктивно її більша частина перейде в інші бізнеси, напрями, індустрії. Й все це, на жаль, також не можна спрогнозувати, оскільки ми не є санітарні лікарі. Й у будь-якому прогнозі або дії завжди треба ставити кому, після якої писати: «Якщо не буде другої хвилі». Це станом на сьогодні.

Якщо ж «все буде добре» і певні пом’якшення відбуватимуться найближчим часом (як в Естонії, Німеччині) — то й більшість індустрії буде кадрово збережена й з’явиться чимало нових креативних форматів спілкування з аудиторією, проведення подій і т.п.

Чи зв’язався з вами хтось із представників влади після проведення акції? Чи відомо щось взагалі про те, чи бачили вони цю акцію?

Так, ми вже є на контакті із паном Олександром Ткаченком та кількома народними депутатами. Ми комунікуємо з Міністерством культури та інформаційної політики. А головне, що інформацію про акцію було озвучено наступного ж дня на засіданні Верховної Ради України. Й ми були почуті усіма політсилами.

На вашу думку, чому уряд не взяв до уваги ККІ при розробці плану виходу з карантину?

Я би не хотіла думати, чому не зробив. Ми би хотіли допомогти зробити разом. Виважено й адекватно до сьогоднішніх реалій. 

Акція #СтопКультурнийКарантин

У декількох реченнях спрогнозуйте, що чекає на ККІ після того, як ми всі поступово вийдемо з кризи.

Є кілька можливих сценаріїв. Мені хотілося б вірити в оптимістичий, з неймовірним зростанням попиту на національний культурний продукт, й через малу кількість концертних майданчиків, що будуть забиті вщент, побудову нових й розвиток у галузі.

Більш реалістичний сценарій існує вже сьогодні. Є приклади відомих митців, які пішли працювати в таксі чи кур’єрами. Мистецьким професіям навчаються найдовше, як і медичним. І це не та професія, де за півроку паузи ти знову будеш у формі. Дуже не хотілося би втратити той рівень і ту якість креативного контенту, що ми мали до кризи. 

Декілька висновків після запуску акції. І що в планах далі?

Люди різні, їх мільярди. Їх мільярди, хай їм грець.

Ми — не німі. Німі — не ми. В нас голос є. Лунає.

Українці й справді дуже різні. Але світлі ідеї можуть об’єднувати навіть конкурентів. Ми зробили цю акцію ще й через те, що ми не поїхали кудись, де добре. Ми хочемо робити добре там, де ми народилися й живемо.

Чи українці зможуть колись дозволити собі чути один одного й поважати іншу думку? Запитання складне. Але подібні акції, що точно якісно працюють на самоідентифікацію, розвивають ці глобальні процеси.

А наша галузь продовжує інституціонуватится. Й подальші кроки — це ще більша консолідація, задля розвитку сучасної української культури.

#СтопКультурнийКарантин на фото Андрія Довганя
Фото – Андрій Довгань

Запитання ставила головна редакторка creativity.ua Марина Корчака.

Фото на головній – Андрій Довгань.


Читайте також: Kyiv Music Days 2019 — найяскравіші цитати з форуму.

І наостанок: про правила благодійної колаборації — в ефірі CELEBRITY MARKETING live #2, онлан-проєкту Анни Міщенко та Kyiv Music Days. Нагадаємо, гостею ефіру була Анна Давіденко, PR-агентка БФ «Жизнелюб», Гаріка Корогодського та Володимира Дантеса.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Як змінювалися тренди хелловінських костюмів впродовж останніх 150-ти років

Американці почали вбиратися в маскарадні костюми на Хелловін наприкінці 19-го століття. Але з того часу тренди хелловінських костюмів дуже змінилися.

Галина Пуліна та Дем'ян Ом про любов до літератури та усвідомлений розвиток

Галина Пуліна та Дем’ян Ом про любов до літератури та усвідомлений розвиток

Чимало світових компаній-гігантів та міжнародних організацій, таких як ООН, OSCE, Greenpeace, — практикують lifelong learning. Йдеться про безперервну освіту під ...

Підсумки 5-го дня LIONS Live від Рорі ДюБофф, директорки зі стратегічного планування Accenture Interactive

Рорі ДюБофф, яка понад 20 років працює в сфері діджитал-маркетингу, інтегрованих медіа та новітніх технологій, підбиває підсумки п’ятого дня LIONS Live.

Під час пандемії 71% організацій в Україні запустили новий продукт або послугу

20 жовтня група компаній One Philosophy презентувала перше в Україні дослідження життєстійкості організацій під час Covid-19. Згідно з результатами дослідження, ...

LIONS Live: шлях Libresse до правди та безстрашності

Шлях Libresse перетворив маленький бренд гігієнічних продуктів на лідера культурної думки і розбив табу навколо жіночого тіла.

артем афян

Авторское право, криптовалюта и искусство: интервью с юристом Артемом Афяном

Артем Афян — управляющий партнер компании Juscutum, которая специализируется в сфере IТ и защите бизнеса. Два года назад Афяну присвоили ...