«Ми — не німі. Німі — не ми»: засновниця Kyiv Music Days про акцію #СтопКультурнийКарантин

12 травня, о 22:00, на знакових локаціях в українських містах увімкнули спрямовані в небо промені світла. Так пройшла всеукраїнська акція представників креативної індустрії — #СтопКультурнийКарантин. В інтерв’ю creativity.ua Євгенія Стрижевська, засновниця Kyiv Music Days (проєкт, який виступив одним із ініціаторів акції), розповідає про ідею та особливості підготовки акції, про те, чи звернула влада увагу на акцію і що планується далі. А також Євгенія спробувала спрогнозувати, що чекає на креативні індустрії після того, як ми всі поступово вийдемо з кризи.

Євгенія Стрижевська, засновниця Kyiv Music Days

Як прийшла ідея провести акцію саме таким чином?

Тиждень тому мені зателефонував Максим Шульженко (засновник Stereo Plaza) та поділився ідеєю провести видовищну акцію на підтримку креативної індустрії. Планували спочатку зробити це у Києві, тож запропонували приєднатися до нас ще 5-7 компаніям. Партнерам сподобалася ідея, і тоді вирішили масштабуватися на інші міста: Харків, Одесу, Черкаси, Вінницю, Хмельницький, Львів. Всього в акції взяли участь 25 міст України.

Хто ініціатор? Скільки людей брало участь в організації?

Кілька українських компаній та концертних майданчиків, що долучили до співорганізації сотні своїх колег. Наразі важко порахувати кількість людей, але є перелік усіх компаній, які приєднались до акції на сторінці івенту у Facebook. 

На які кошти було організовано акцію?

На власні кошти кожного з організаторів.

Які інструменти та канали промо задіяли?

Комунікували переважно у Facebook та Instagram. Робили адресні розсилки по власних базах. Кроспостинг онлайн-марафону також робили у Facebook, що дало нам 150 000 переглядів на сьогодні. Враховуючи те, що до акції ми приєднали кілька піар-агенцій, то преса звернула увагу на інфопривід достатньо швидко.

Фото – Вікторія Квітка

Акція проти кризи в період кризи: з якими складнощами (організаційними, технічними, особистими) в процесі підготовки зіштовхнулись?

Ми не проти кризи. Ми — за діалог. Це є дуже важливою тезою. 

Представники української креативної індустрії, нині, — це експерти неймовірно високого рівня. Тому організаційних чи технічних складнощів відшукати важко. Здивувала відверто Чернігівська та Івано-Франківські мерії, що заборонили проведення мирної акції у місті, Рівненський ТЦ Zlato Plaza, що також останньої хвилини передумав. У Києві таким майданчиком, що передумав (незважаючи на всю необхідну документацію), виявився Національний музей історії України, біля якого також мала бути розташована локація зі світлом.

Так, важко було не спати майже 4 доби та мерзнути під страшенним вітром 12.05 та +7… Втім — це наші нормальні робочі реалії. Й ми за ними, напевно, навіть скучили.

Як керували підготовкою віддалено?

Чати у Telegram, особисті дзвінки. Ми не зрозуміли, як технічний чат з 15 людей доріс до 140-а. Втім, на швидкості процесів це не відобразилося. А для онлайн-марафону була задіяна нова медіаплатформа, розроблена у Харкові. 

Ваш особистий найскладніший момент у цьому процесі.

З’їсти за день 6 шматків піцци (яку я не їм) й жодного овоча.

Ви написали, що до акції долучилися КМДА і Нацполіція. Як загалом домовлятися із владою? Чи легко підтримують культурні ініціативи? Чи бюрократія заважає?

Про бюрократію й що заважає — трошки вище.

Загалом, у багатьох містах Нацполіція та місцева влада, навпаки, посприяли проведенню цієї акції з тезами, що: «Культуру необхідно підтримувати, підприємців необхідно зберегти».

Акція #СтопКультурнийКарантин на фото Андрія Макаренка
Фото – Андрій Макаренко

Мета акції – щоб уряд вийшов на відкритий діалог з індустрією і разом розробити план виходу з кризи. Які першочергові кроки очікуєте від влади? І які кроки першочергово змогли б допомогти індустрії пережити цей період?

Розумієте, саме від поетапного плану та нових «правил гри», що будуть розроблені усіма сторонами процесу й залежать подальші дії та кроки.

Якщо, наприклад, галузі скажуть «так» повноцінно лише через рік — то об’єктивно її більша частина перейде в інші бізнеси, напрями, індустрії. Й все це, на жаль, також не можна спрогнозувати, оскільки ми не є санітарні лікарі. Й у будь-якому прогнозі або дії завжди треба ставити кому, після якої писати: «Якщо не буде другої хвилі». Це станом на сьогодні.

Якщо ж «все буде добре» і певні пом’якшення відбуватимуться найближчим часом (як в Естонії, Німеччині) — то й більшість індустрії буде кадрово збережена й з’явиться чимало нових креативних форматів спілкування з аудиторією, проведення подій і т.п.

Чи зв’язався з вами хтось із представників влади після проведення акції? Чи відомо щось взагалі про те, чи бачили вони цю акцію?

Так, ми вже є на контакті із паном Олександром Ткаченком та кількома народними депутатами. Ми комунікуємо з Міністерством культури та інформаційної політики. А головне, що інформацію про акцію було озвучено наступного ж дня на засіданні Верховної Ради України. Й ми були почуті усіма політсилами.

На вашу думку, чому уряд не взяв до уваги ККІ при розробці плану виходу з карантину?

Я би не хотіла думати, чому не зробив. Ми би хотіли допомогти зробити разом. Виважено й адекватно до сьогоднішніх реалій. 

Акція #СтопКультурнийКарантин

У декількох реченнях спрогнозуйте, що чекає на ККІ після того, як ми всі поступово вийдемо з кризи.

Є кілька можливих сценаріїв. Мені хотілося б вірити в оптимістичий, з неймовірним зростанням попиту на національний культурний продукт, й через малу кількість концертних майданчиків, що будуть забиті вщент, побудову нових й розвиток у галузі.

Більш реалістичний сценарій існує вже сьогодні. Є приклади відомих митців, які пішли працювати в таксі чи кур’єрами. Мистецьким професіям навчаються найдовше, як і медичним. І це не та професія, де за півроку паузи ти знову будеш у формі. Дуже не хотілося би втратити той рівень і ту якість креативного контенту, що ми мали до кризи. 

Декілька висновків після запуску акції. І що в планах далі?

Люди різні, їх мільярди. Їх мільярди, хай їм грець.

Ми — не німі. Німі — не ми. В нас голос є. Лунає.

Українці й справді дуже різні. Але світлі ідеї можуть об’єднувати навіть конкурентів. Ми зробили цю акцію ще й через те, що ми не поїхали кудись, де добре. Ми хочемо робити добре там, де ми народилися й живемо.

Чи українці зможуть колись дозволити собі чути один одного й поважати іншу думку? Запитання складне. Але подібні акції, що точно якісно працюють на самоідентифікацію, розвивають ці глобальні процеси.

А наша галузь продовжує інституціонуватится. Й подальші кроки — це ще більша консолідація, задля розвитку сучасної української культури.

#СтопКультурнийКарантин на фото Андрія Довганя
Фото – Андрій Довгань

Запитання ставила головна редакторка creativity.ua Марина Корчака.

Фото на головній – Андрій Довгань.


Читайте також: Kyiv Music Days 2019 — найяскравіші цитати з форуму.

І наостанок: про правила благодійної колаборації — в ефірі CELEBRITY MARKETING live #2, онлан-проєкту Анни Міщенко та Kyiv Music Days. Нагадаємо, гостею ефіру була Анна Давіденко, PR-агентка БФ «Жизнелюб», Гаріка Корогодського та Володимира Дантеса.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Креативні індустрії мовою цифр, або Чому культурі важливо заявляти про себе не лише емоційно

Луіза Мороз, менеджерка міжнародного форуму «Креативна Україна», про те, чому креативні індустрії України повинні підкріплювати інтелектуальну інтуїцію, моральне почуття та ...

cover UMF online show 2020

Український маркетинг-форум оголошує програму свого Першого маркетингового онлайн-шоу

Лихо не без добра. Через всім відомі обставини у 2020 році Український маркетинг-форум реалізує новий формат – маркетингове онлайн-шоу. Оргкомітет ...

Цифрова трансформація корпоративних подій. Досвід ЕРАМ

Цифрова трансформація корпоративних подій. Досвід ЕРАМ

Вікторія Дідух, керівниця event-команди ЕРАМ, ділиться напрацюваннями, які івенти можна і треба проводити всередині компаній, з якими викликами зіштовхнулася команда ...

Жайвір

Переодеть бренд и не потерять аудиторию: осознанность в ребрендинге и редизайне упаковки

Максим Лесняк, основатель и креативный директор Dozen Agency, об осознанном ребрендинге и редизайне упаковки в кризис, когда маркетинг-директора пытаются освежить ...

Ringostat запускает исследование о том, как бизнес выходит из карантина

Ringostat запускает исследование о том, как бизнес выходит из карантина

Платформа коллтрекинга, телефонии и сквозной аналитики Ringostat запускает исследование о том, как бизнес выходит или уже вышел из карантина. И ...

Подорож квартирою у стилі стоп-моушн: як створювали мультфільм «Муніме»

Подорож квартирою у стилі стоп-моушн: як створювали мультфільм «Муніме»

Анімаційна студія Happy Hippie Lab спільно з компанією Because Production знімають мультфільм «Муніме». Це 4-хвилинна історія пригод маленького хлопчика, який зранку прокидається ...