Минулого року агенція Stendahls та Гетеборзький кінофестиваль запропонували сміливцям-кіноманам можливість впродовж усього фестивального тижня переглядати фільми в абсолютній ізоляції на маяку Pater Noster. Розташований цей маяк на краєчку архіпелагу в одній з найбезлюдніших локацій Швеції.
Цьогорічний експеримент, який для Stendahls та Гетеборзького кінофестивалю є вже четвертим, обіцяє бути не менш цікавим, унікальним та чудернацьким. У своєму заході під назвою Hypnotic Cinema Гетеборзький кінофестиваль пропонує глядачам пройти сеанс масового гіпнозу безпосередньо перед показом фільму.
Мета такого експерименту — дізнатися, чи стане сприйняття фільму інтенсивнішим для тих глядачів, які насміляться втратити контроль над власними думками.
Hypnotic Cinema є частиною цьогорічної теми фестивалю Disorder, яка зосереджує увагу на межі між порядком та хаосом, як у суспільстві, так і в самій людині.
«Правила та обмеження минулих двох років висвітлили те, як у суспільстві підтримується порядок і що насправді керує нашими думками та поведінкою. То, може, ми не такі вже й незалежні у своїх рішеннях, як нам досі здавалося? За допомогою Hypnotic Cinema ми хотіли порушити питання покори, непослуху та контролю», — пояснює Йонас Хольмберг, арт-директор Гетеборзького кінофестивалю.
Експеримент Hypnotic Cinema передуватиме показу трьох фестивальних фільмів. Перед такими фільмами гіпнотизер проводитиме сеанс масового гіпнозу з головної сцени гетеборзького музичного театру Stora Teatern. Гіпнотизер налаштує свідомість аудиторії так, щоб вона відповідала настрою та темі фільму, який буде показано. Після перегляду, гіпнотизер виведе глядачів із трансу.
«Перегляд фільму в кінотеатрі може бути надзвичайно гіпнотичним явищем. Вдома, з планшетом в руці, набагато складніше підтримувати рівень зосередженості, необхідний для того, щоб дійсно поринути у фільм. Тому зараз, коли Гетеборзький кінофестиваль повертається у кінотеатри, ми вирішили додати йому ще один рівень гіпнотичності. Експеримент Hypnotic Cinema водночас і доповнює перегляд фільмів у кінотеатрі, і віддає належне цьому дійству», — додає Йонас Хольмберг.
Читайте також:
Ізольований кінотеатр: Гетеборзький кінофестиваль шукає людину, яка дивитиметься фільми в ізоляції.
Кінофестиваль IDFA розглянув сльози під мікроскопом.
Трохи емпатії: соціальна реклама з гіпнозом пропонує уявити себе тигром.