Гостра тема святкового сезону 2020: п’ять кампаній до Дня усунення насильства проти жінок

В той час, як більшість людей вбачає у зимових святах промінець надії після цього непростого року, для декого ситуація є прямо протилежною. Для жертв домашнього насильства необхідність лишатися вдома під час святкового сезону 2020 обертається суцільним жахом. Саме цю тему й піднімає ряд кампаній до Дня усунення насильства проти жінок, який було запроваджено ООН в 1999 році і який відзначається рівно за місяць до Різдва, 25 листопада.

Ось п’ять кампаній, які вирізняються своїм серйозним тоном на тлі приготувань до зимових свят.

#MakeitStop (Solace Women’s Aid, MSQ Partners)

Лондонська благодійна організація Solace Women’s Aid опікується жінками та дітьми, які пережили домашнє насильство. Її різдвяна кампанія ставить на меті показати, що наслідки такого насильства лишаються з жертвами дуже надовго.

Відео від MSQ програє на повторі фрагмент відомої різдвяної пісні, наче десь платівку заїло, і з кожним наступним повтором цей звук стає все нестерпнішим. Але якщо ми можемо просто взяти й вимкнути набридливу пісню, для жертв насильства такого вимикача немає. Принаймні не без належної допомоги.

Call4Margherita (ActionAid Italy, FCB Partners)

Натхненням для кампанії Call4Margherita стала реальна історія жінки, яка робила вигляд, наче замовляє піцу, щоб уникнути насильства з боку свого чоловіка. Тому картонні коробки з піцою «Маргарита» і стали носіями послання, повідомляючи, що жінкам потрібен надійніший інструмент захисту, ніж піца, щоб врятувати свої життя.

До кампанії долучилися численні піцерії в Мілані, Римі, Неаполі та Болоньї. Щоразу, коли люди замовляли піцу, її доставляли у коробці, яка повідомляла, що доки центри допомоги лишаються без фінансування, а співробітники соціальних служб, лікарень та судів не мають належної підготовки для роботи з жертвами насильства, все що лишається жінкам – це боронитися піцою.

Декілька таких «Маргарит» направилися й на адресу урядовців – прем’єр-міністра, міністра юстиції, міністра з питань сім’ї та інших.

Кампанія Call4Margherita ставить перед собою дві мети: привернути увагу до дуже хиткої системи захисту жертв насильства та зібрати кошти для її фінансування з продажів піци «Маргарита».

The UNseen Story (UN Women, MullenLowe New York, Mediahub)

Кампанія The UNseen Story викриває прогалини в законодавстві. Вона наголошує на тому, що без належних законів запобігти насильству, спрямованому на дівчат та жінок, неможливо.

Щоб викликати у публіки якомога сильнішу реакцію на різні форми насильства, з якими доводиться стикатися жінкам, було опубліковано серію постерів із «зацензуреними» зображеннями. Кожне таке піксельоване фото супроводжується написом, який прямо називає речі своїми іменами.

Втім, насправді вихідні фото не містили в собі жодних сцен насильства. Але те враження, яке вони справляють у начебто заретушованому цензурою вигляді та ще й поряд із прямолінійними написами, змусило багато кого замислитися.

The UNseen Story стала частиною проєкту «16 днів активізму». Ця серія соціальних кампаній до Дня усунення насильства проти жінок розпочинається 25 листопада і триває до 10 грудня, Дня прав людини.

The Safe Side (No More, MRM, Great Guns)

Хоча кожна третя жінка в якийсь момент свого життя стикається у тій чи іншій формі з домашнім насильством, помітити це стороннім людям буває складно. Тому, щоб передати масштаби цієї прихованої проблеми та спонукати людей допомагати жертвам, організація No More опублікувала ось таке відео.

Креативна команда майстерно скористалася ракурсами камери та монтажем, щоб донести до глядачів ту думку, що щось подібне може відбуватися просто у вас за стіною.

Ghost (IKEA, Triad Advertising)

Чеська кампанія IKEA, в свою чергу, перетворює ситуацію, на щось на кшталт хорора, де атмосфера нагнітається поступово та неквапливо. Це абсолютно не схоже на ті грайливі та кумедні кампанії, які ми звикли бачити від IKEA.

Але цей бренд ніколи не боявся складніших тем. Зрештою, дім не є однаковим для всіх. Для багатьох домівка не має нічого спільного з домашнім затишком, що стало разюче очевидним з початком локдауну. За цей час кількість дзвінків на гарячі лінії, присвячені проблемі домашнього насильства, скоротилася вдвічі, оскільки жертвам стало небезпечно звертатися по допомогу.

Життя в таких умовах породжує стійке відчуття клаустрофобії. Емоційна напруга у відео наростає не через явне жорстоке поводження, а через психологічний контроль. Навіть коли ви виходите з дому, ви почуваєте себе в пастці. А тепер уявіть, що ви навіть вийти з дому не можете…

Джерело 1, 2, 3, 4, 5

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Бренд Ojo de Tigre відкидає рекламні кліше у іронічній розмові режисера та клієнта

Режисер дещо змінив концепцію ролика для Ojo de Tigre, перетворивши усі рекламні кліше на комічний діалог, за ходом якого глядачам цікавіше спостерігати.

Сінгапурська студія розробила безконтактні кнопки для ліфтів

Достатньо зімітувати натискання на кнопку, не торкаючись її, і Kinetic Touchless дійсно втопиться в панель, наче під дією телекінезу.

Reebok створив нову колекцію за мотивами мультфільму «Кунг-фу Панда»

Reebok, DreamWorks Animation і Universal Brand Development об’єдналися, щоб створити колекцію Reebok і Кунг-фу Панда, про яку точно будуть складати ...

1920x1080 Creativity cover

Як зрозуміти сучасного українця, щоб комунікувати з ним під час пандемії? Нейроаналіз, трендвотчінг, аналітика даних

Зміни і потрясіння 2020 року вплинули на те, як люди реагують на інформацію, якого тону очікують від комунікації організацій та ...

Науковий підхід до дизайну: гнута тарілка заохочує дітей їсти овочі

Елегантна посудина Helping Plate аж ніяк не схожа на звичні яскраві пластикові тарілочки для дітей. «Доросла» тарілка спонукатиме їсти «як дорослі».

Боб чи не Боб? або Навіщо бельгійська поліція видає брелоки п’яним водіям

Людей на ім’я Боб у Бельгії вистачає. Але там це не просто ім’я. Це ще й символ тієї однієї тверезої людини на всю компанію, кому потім за кермо сідати.