Оперативне, гнучке, провокативне, зле: ANGRY Agency про свій візуальний стиль

За більше ніж 2 роки свого існування ANGRY Agency створило десятки кампаній, візуальних стилів, брендів і навіть потрапило на сторінки відомого американського медіа про рекламу Adweek зі своїм проєктом «Освіти це» і на виставку кращої соціальної реклами Act Responsible в рамках Cannes Lions. Проте лише зараз, під час карантину, у команди агентства знайшовся час, як-то кажуть, обзавестись власними чоботями. Сергій Малик, співзасновник та креативний директор ANGRY Agency, розповідає про візуальний стиль агентства, скільки часу команді знадобилось на його створення та як цей стиль відображає місію і характер бренду ANGRY.

Чому зараз?

Ще два місяці тому кожен із нашої команди прокидався, робив зарядку, готував сніданок, йшов на роботу, спілкувався в офісі, виходив на прогулянку, зустрічався з клієнтами і сидів у барах. А останні 45 днів усі ми сидимо вдома. Організм до такого не звик, йому потрібно кудись дівати енергію. От ми й подумали, що це хороша можливість знайти трохи часу на агентство. Тим більше уже кілька місяців як з нами працює крутий артдиректор. І тут, як кажуть, сам бог велів. 

Розкажи детальніше про проєкт: його складові, ідею, суть

Я не раз чув думку, що агентствам свій візуальний стиль не потрібен. І для когось це цілком може бути правдою, але я не погоджуюся. Це як з одягом: комусь все одно, в якій футболці ходити на роботу, а комусь ні. Хтось одягається для того, щоб вразити інших, а хтось, щоб потішити себе. Від цього все й залежить: ми зробили візуальний стиль не для когось, а для себе. Щоб прибити на вхід фанову табличку, щоб записувати ідеї в приємних блокнотах, щоб ліпити на ноутбуки круті стікери.

На стікерах, власне, наш візуальний стиль і будується. Ми створили велику базу фізичних і електронних графічних елементів, які можна ввесь час носити з собою і клеїти на все, що заманеться: на листи до клієнтів, на сумки, на брендволи, на подарунки, на мерч, на сторіс, на релізи, на сайт. Це такий спосіб висловити свою думку. З допомогою цих стікерів можна лишити свій слід тоді, коли це треба, і там, де це треба, хоч усі міста ними заліплюйте, як той самий BNE.

Як цей візуальний стиль відображає місію ANGRY Agency та його цінності?

Наш підхід до роботи чудово передає фраза, яку разом з Інною Польшиною, співзасновницею агентства, ми написали два роки тому, а зараз усі носимо на футболках: Be good with people. Be angry with ideas. Головна цінність креативної індустрії — люди, тому їх треба берегти. Люди повинні розуміти, що критикують не їх самих, а конкретні результати роздумів. Водночас ідеї — це головний продукт креативного агентства. А щоб виростити найсильнішу, щодня доводиться ламати десятки слабших. Звідси й народилися фірмовий знак і символ ANGRY — серце в шипах і рожева бейсбольна бита. 

Скільки часу пішло на цей проєкт?

Ми почали займатися ним на карантині й займалися тоді, коли знаходили вільну хвилину, наприклад, у вихідні. Загалом увесь процес зайняв десь 2 тижні.  

Скільки людей над ним працювало?

Сиділи, думали й обговорювали: Інна Алімова, Інна Польшина, Даша Андрющенко і я. Чаклувала над графічним планшетом і втілювала все обговорене наша артдиректор Інна Алімова. 

Ви пишете у своєму описі в ФБ: «те, як ваш бренд виглядатиме, повинно бути відображенням його характеру». Тож який характер у ANGRY Agency, виходячи з його візуального стилю?

ANGRY — це маленьке креативне агентство. Хтось хоче працювати з великими клієнтами, які забезпечуватимуть їм великий офіс і зарплати для сотні співробітників. Хтось хоче багато щоденної роботи, яка гарантуватиме їм стабільність. А ми любимо працювати зі сміливими брендами, які хочуть робити сміливі проекти. Навіть, якщо таких і не дуже багато. Тут, звісно, якийсь великий бізнесмен міг би закотити рукава білої сорочки й впевненим гучним голосом запитати «А як ви тоді збираєтеся заробляти? А де ви збираєтеся шукати таких клієнтів? А яка тоді маржинальність?». І, мабуть, мав би рацію, але ми поки й не намагаємося стати великим агентством. Ми намагаємося стати агентством, яке робить великі роботи. Оперативним, гнучким, провокативним, злим.

Чи правда, що найскладніше для агентства — шити чоботи самим собі? Якщо так/ні, то чому?

Якщо психологу потрібна консультація, він записується на прийом до іншого психолога. Якщо стилісту потрібно змінити зачіску, він йде до іншого стиліста. Тут, мабуть, щось схоже. Коли в Ogilvy & Mather задумали реорганізацію, візуальний стиль для них готувало незалежне агентство Collins, а для хуліганів Gut логотип малювали Sagmeister & Walsh. У цьому випадку нам пощастило, що Інна Алімова долучилася до нашої команди кілька місяців тому й могла подивитися на агентство збоку.

Коли агентство розуміє, що йому потрібно змінювати свою візуалку / робити ребрендинг?

Не варто думати, що в комунікаціях існують перевірені формули чи готові сценарії. Усе відносно. Звісно, є історичний досвід і теорії, але що з цими знаннями робити, коли і на які опиратися, тут усім треба думати своєю головою. Кожна окрема ситуація — унікальна. Єдине, можу сказати, що з ребрендингом треба працювати обережно й точно не варто з ним переборщувати. І це стосується не тільки агентств.  

Чи правда, що створення власного візуального стилю — це ідейний максимум агентства?

Хочеться вірити, що ні. У цьому ж вся суть креативнго агентства як такого: долати ідейні максимуми. ANGRY — молоде агентство. У нас ще все попереду.

Читайте також: у Києві відкрили офіс грузинського креативного агентства Windfor’s. Ми поговорили зі співзасновниками — Вато Кавтарадзе та Іллею Ануфрієнко — про те, чому вирішили запускатись під час кризи та які висновки з цього лончу можна трансформувати у досвід.

Теги:

Український Маркетинг Форум

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

10 кейсів українських цифрових продуктів: у червні відбудеться онлайн-конференція CASES: Product Design

Цифровізація стає всюдисущою і захоплює нові й нові індустрії: перевезення, медицину, продажі, довіз товарів, освіту, замовлення їжі та навіть саму ...

School of visual communication та Creativity.ua проводять конкурс до Дня дизайнера

Щорічно 27 квітня дизайнери зі всього світу відзначають своє професійне свято — Всесвітній день дизайну. Тож до Дня дизайнера разом ...

Не «лимонка»: вершина ергономічності – клавіатура-граната Pineapple

Доволі функціональна клавіатура-граната Pineapple являє собою такий дизайн, яким навряд чи Microsoft або Logitech скористаються у позірному майбутньому.

Студія VOUW створила вуличний ліхтар, що нахиляється до перехожих

Ліхтар, що нахиляється до перехожих, є частиною розробленої студією VOUW концепції «слоу-тек», покликаної трохи вповільнити хаос сучасного життя.

Динамічні зображення, створені штучним інтелектом, в новому відео Beko

Це відео є спробою «перекласти» концепцію сталого розвитку мовою генеративних зображень, які створюються штучним інтелектом.

Як брендам та рекламодавцям використовувати потенціал YouTube. Безкоштовний вебінар

В середньому кожен українець щодня понад 55 хвилин переглядає контент на YouTube. А чи є серед цього контенту згадування вашого бренду? 22 квітня о 14:00 AIR Brands та комітет з питань ...