Ринок дизайну в Україні стрімко змінюється, так само як і суміжні індустрії. Глобально можемо спостерігати все більшу актуалізацію невеликих студій та бутикових агенцій. Разом зі студією LLIWELL, яка переважно займається графічним дизайном, створенням корпоративної айдентики та спеціалізується на комплексних проєктах, з’ясовуємо, що сьогодні відбувається на світовому та українському ринках дизайну та які тренди в дизайні будуть актуальні у 2021 році.
Нонна Старушенко, co-founder, art-director LLIWELL
Сьогодні ситуація, при якій над великим і відповідальним проєктом працює команда з трьох-п’яти людей, вже абсолютно нормальна. Великі агенції переформатувалися в маленькі юніти, зрозумівши зручність та ефективність такого підходу. Локальне часто перемагає глобальне. Насамперед локальні агенції зараз створюють цікавіші проєкти, ніж мережеві агенції. Багато чого, що ми спостерігали у 2020-му та продовжуємо спостерігати зараз, зумовлено COVID-19. Бізнеси почали змінюватися дуже швидко, бо стало ще очевидніше, що не диджиталізований бізнес помре не за декілька абстрактних років, а через пару цілком реальних тижнів. Тому чимало проєктів на ринку все ще пов’язані з цим. І це чарівний пендель, який підкинув усіх на пару років вперед.
Український середній бізнес більше розглядає локальний дизайн-ринок, а український локальний дизайн-ринок все більше виходить на глобальний.
За 2020 рік маркетингові бюджети логічно впали, але у 2021-му потроху підніматимуться, проте для України це буде повільний процес. Маркетингові бюджети залежать від загального рівня споживання, тож у країнах з розвиненою економікою, таких як США та Західна Європа, процес збільшення ринку буде швидшим. З іншої сторони, обмеженість бюджетів спонукає до продажів через гарний креатив, а не простої купівлі ефірного часу.
Також зберігатиметься онлайн-тренд. Офлайн-заходи не поновляться в докарантинному об’ємі, тому нові формати та продукти продовжуватимуть з’являтися.
І, звісно, швидкість. Рішення мають прийматися ще швидше, ніж раніше.
Гліб Капоріков co-founder, art-director LLIWELL
Як на мене, то найцікавішими трендами є ті, що лежать поза площиною дизайну. Наприклад, глобальний тренд на соціальний брендинг. Разом з Нонною згадували його в одному з епізодів нашого подкасту NONPAREIL. Його суть у тому, що робити просто хороший продукт — недостатньо. Для того, аби стати love mark, бренд повинен мати позицію і демонструвати її, причому щиро.
А тут з’являється ще один тренд — мода на чесність. І комунікація, і дизайн мають бути чесними — немає сенсу вдавати з себе те, чим ти не є. Звучить досить банально, але так здається не всім.
А якщо говорити про створення дизайну, то на арену виходить штучний інтелект. Хоча в останню версію Фотошопу вже входить нейронна мережа, яка значно полегшує роботу дизайнера, це ще не є мейнстримом. Але в найближчому майбутньому побачимо, як збільшується кількість інструментів, що використовують штучний інтелект, або базуються на ньому.
Але це не єдині тренди в дизайні, з якими ми маємо справу зараз або зустрінемось найближчим часом. Якщо говорити про суто дизайнерсько-візуальні тенденції, то можна виділити ще кілька. Не можна сказати, що вони абсолютно нові, але вони або набувають нових читань, або нових обертів.
1. Варіативність та персоніфікація
Дизайн має підлаштовуватись під різні ситуації, як візуальні, так і під процеси. Ми робили кейс, де основою візуальної айдентики стали шість символьних шрифтів, які ми розробили. Тобто за кожну літеру, натиснуту на клавіатурі, відповідав певний геометричний символ. Набравши якусь фразу, у нас з’являвся готовий патерн. При цьому таке рішення було продиктоване, перш за все, ідеєю, розробленою для бренду — бо ми створили секретну мову для компанії, що мала назву Ideal Secrets.
2. Дивні шрифти
Думаю, ви помітили, що останнім часом з’являється все більше досить дивних, нестандартних шрифтів. Дизайнери все частіше експериментують з формами літер і працюють з текстом, просто як з графічним елементом. Тому звичні геометричні накреслення відходять на другий план, пропускаючи вперед виразну акциденцію, підкреслюючи її на контрасті. Нове лого Aprize стало саме таким. Плавні лінії, текучі форми, мов гірська річка, дивлячись на нього, в голові починає з’являтися мелодія.
3. 3D
Цей тренд тримається вже декілька років і він з нами надовго. Минулого року ми отримали Red Dot Award — одну з найпрестижніших премій з дизайну, — за проєкт, що базується на 3D-елементах. При цьому 3D може мати абсолютно різний вигляд — від гіперреалізму до повної абстракції чи стилізації. Для проєкту KASHA ми зробили дуже деталізовані елементи, завдяки чому дітям цікаво розглядати зображення, а образ бренду вийшов насиченим та нетривіальним.
4. Колір
Колір — це надпотужний інструмент для створення образу. При чому зараз набирає обертів хвиля саме яскравих і насичених кольорів, що прийшла на зміну нюдовим і пастельним. Складність роботи з такими кольорами полягає в тому, щоб не зробити дитячі або «пластикові» кольори там, де це не потрібно, та гармонізувати досить агресивне середовище.
За своєю хорошою звичкою ми трохи випередили цей тренд і декілкьа років назад зробили проєкт на основі двох надпотужних кольорів з максимальним контрастом — це айдентика для діджитал-агенції Leo Digital. Також бренд KFG має дуже контрастну гаму, через що такі проєкти сильно виділяються на тлі менш сміливих рішень.
5. Освіта
Ми часто повторюємо те, що бренди категорії «мас-маркет» несуть велику відповідальність за формування нашої щоденної візуальної адженди: більшість того, що ми бачимо довкола, — це комунікація саме мас-маркету, а не нішових та андерграундних брендів. Тому стає популярно невеликими кроками підвищувати рівень естетики й обізнаності серед масового споживача.
Останнім успішним кейсом з нашого досвіду є лінійка хлібних продуктів, яку ми допомагали вивести на ринок від ТМ Chanta. Слоганом і суттю бренду стала «Нова хлібна культура», а на упаковках паве, чіабат та різних булочок з’явилися культурні діячі з тих країн, з яких походить хліб. Так, на французькому паве з’явився Клод Моне, а на чіабатах Данте і Вівальді. До лінійки також увійшли Сальвадор Далі, Григорій Сковорода, Жанна д’Арк, Наполеон та Галілео Галілей. Чи усіх їх впізнають у супермаркеті? Навряд. Скоріше, ідентифікують продукт як «хліб з обличчям», але хтось зверне увагу і зацікавиться, тому це маленький, проте дієвий крок, який насичує наш простір не Спритком і Гарнюнєй, а справді цікавими концепціями.
Читайте також:
- Тренди в дизайні шрифтів для створення сучасного сайту (інфографіка).
- Сюрреалізм та незвідане: Shutterstock називає креативні тренди 2021.
- Adobe Stock спрогнозував головні креативні тренди 2021 року.
- Depositphotos і міжнародні креативні агентства назвали візуальні тренди 2021.