В Україні з’явиться мистецька соціальна мережа та маркетплейс Cittart

Розробники проєкту називають його «мистецький Instagram». Дійсно, до формату саме цієї соцмережі найбільше тяжіють поціновувачі візуальних видів мистецтва. Засновники стартапу залучили близько $100 тис. інвестицій на розробку проєкту Cittart. Вже у лютому українці зможуть завантажити додаток і отримати доступ до майданчику, на якому щодня з’являтимуться нові артоб’єкти.

Наразі команда проєкту веде перемовини з художниками і скульпторами щодо розміщення їхніх творчих надбань, а також проводить останні тестування роботи додатку та всіх його сервісів. Додаток буде доступним для користувачів мобільних програмних систем iOS та Android.

Аби розмістити своє мистецтво у Cittart до моменту офіційного старту — митцям потрібно залишити заявку у відповідній формі на сайті. Із запуском кожен, хто хоче відвідати діджитал-галерею Cittart, запропонувати свій артоб’єкт або придбати сучасне мистецтво, матиме змогу реєструватися самостійно. Також наразі відкрита реєстрація для всіх, хто хоче отримати першим посилання на завантаження додатку.  

Cittart

«Ідея проєкту народилася природно, спонтанно, та була, скоріше, концентрацією думок, які не відпускали довгий час», — каже Дарина Момот, українська художниця, ідеологиня і CEO проєкту Cittart. Своєму, на той час ще майбутньому, партнеру Георгію Варданяну, співзасновнику і COO проєкту Cittart, і за сумісництвом керівному партнеру компанії Fitelio (займається розробкою digital-продуктів і сервісів з автоматизації бізнес-процесів), — зателефонувала майже одразу після викришталізації ідеї та появи розуміння, що «треба робити діджитальний мистецький проєкт». Георгій зізнається, що концепт Cittart його дуже надихнув. «Я хоч і став людиною із середовища технологій, але свого часу 15 років професійно займався музикою і любов до мистецтва досі живе в мені 🙂», — каже він. І додає: «Створення такого додатку мені здалося афігенною можливістю поєднати технології та мистецтво, і я із задоволенням долучився до проєкту. Разом ми почали розвивати ідею і замислюватися як реалізувати з ідеї продукт».

Дарина Момот і Георгій Варданян
Дарина Момот і Георгій Варданян

Детальніше про те, як створювалась мистецька соціальна мережа та маркетплейс Cittart, читайте в ексклюзивному інтерв’ю Дарини Момот на Creativity.ua


Старт проєкту відбувся із використанням виключно власних ресурсів. Але вже приблизно через місяць Дарина та Георгій відчули потребу у залученні інвестицій. Першу фінансову підтримку стартап отримав від Ukrainian Startup Fund, а згодом — від Українського культурного фонду. 

Зараз соціальна мережа для представників та поціновувачів сфери мистецтва Cittart практично готова до офіційної презентації. Команда проєкту формує професійне ком’юніті та веде перемовини з митцями про безкоштовне розміщення артоб’єктів на маркетплейсі Cittart. 

«Мистецька галузь та сучасний арт в Україні — досі дуже нішеві, закритий ринок, до якого часто просто побоюються долучатися ті, кому мистецтво просто подобається. В людей є побоювання, що мистецтво — це завжди про великі гроші та амбіції дозволити собі мати мистецтво вдома», — зазначила Дарина Момот.

Новий «мистецький Instagram» має на меті об’єднання українського мистецького ком’юніті. Крім цього, серед цілей проєкту: поступово змінювати відношення українців до мистецтва, привчати співвітчизників сприймати мистецтво як важливу духовно значущу річ, яскравий самобутній подарунок, або навіть надійну довгострокову інвестицію. 

Власні дослідження Cittart

У той час, коли в сусідніх європейських країнах мистецтво легко входить у домівки, картини — звичайна річ у будинку європейця, а культурно-освітня складова займає вагому частину часу у графіку активного відпочинку європейців, — в Україні ситуація геть інша. Це віддзеркалює і той факт, що у вітчизняній сфері культури і мистецтва немає системних досліджень. Об’єднана статистика щодо динаміки розвитку сфери у різних напрямах — фактично відсутня. Але жоден стартап не стартуватиме без власних досліджень!

Команда Cittart провела власні онлайн-дослідження з метою вивчити ситуацію із затребуваністю творів мистецтва, рівнем зацікавленості до мистецтва в Україні та його сприйняття. 

За внутрішніми дослідженнями Cittart, які проводилося серед покупців мистецтва, виявилось: респонденти оцінюють власну експертність на рівні близько 2.6 балів з 5. Більшість покупців вважає себе «новачками». Високий відсоток таких «новачків» свідчить про появу нових колекціонерів та підвищення зацікавленості в мистецтві. 

Власні дослідження Cittart

Інший цікавий факт, що головним фактором придбання предметів мистецтва до сьогодні залишається естетика. Лише 9% респондентів в Україні розглядають купівлю артоб’єктів як ефективну інвестицію. 

Власні дослідження Cittart

Чи готові українці купувати коштовне «мистецтво»?  

Як показали дані опитування Cittart, яке також проводилося у онлайні, переважна більшість українців готова платити за артоб’єкт близько $500. Ще 11% готові купувати мистецтво від $2000 до $5000 і 9% — вище $5000. Цікаво, що переважна більшість покупців мистецтва — це переважно жінки віком 30-39 років. 

Власні дослідження Cittart
Власні дослідження Cittart
Власні дослідження Cittart

Формування Cittart-ком’юніті

Розробники розповідають, що у додатку щодня з’являтимуться нові артоб’єкти. А алгоритми додатку реалізовують інтуїтивні механізми з підбору витворів мистецтва в особисту стрічку користувача, формують «історію» кожного артоб’єкта з моменту створення і до купівлі та його мандрівки країнами і власниками згідно з вимогами конфіденційності. Аби долучитися до Cittart, заходьте у гості на сторінку проєкту та скористайтеся формою зворотного зв’язку. 

Про філософію проєкту

Дізнайтеся з відео з пітчінгу Cittart для Female leadership program, організації, створеної для підтримки українських стартапів шляхом налагодження співпраці та зв’язків зі світовими лідерами у стартап-екосистемах. 

Про Cittart

Стартап Cittart — маркетплейс/соціальна мережа для сучасного мистецтва. Проєкт залучив $100 тис. інвестицій сумарно від Українського фонду стартапів і Українського культурного фонду в 2020-му. Зараз проєкт знаходиться на стадії активного розвитку. Стартап створений як відповідь на актуальну потребу українських художників і покупців мистецтва у професійній платформі, яка змогла б забезпечити безпеку, сервіс і емоційний зв’язок з мистецтвом. Мета Cittart — зробити мистецтво ближчим та доступнішим, відкриваючи нові відчуття і новий спосіб світосприйняття.

СEO проєкту та засновниця Cittart — українська художниця Дарина Mo Mot, кураторка українського павільйону на Nord Art, одній з найбільших виставок сучасного мистецтва у світі. 

Co-founder і COO проєкту Cittart Георгій Варданян. Георгій також є керуючим партнером компанії Fitelio, яка займається розробкою digital-продуктів і сервісів з автоматизації бізнес-процесів. Це не перший мистецький діджитал-проєкт для Георгія. Він також є розробником веб-майданчика для «Мистецького арсеналу» у 2016-му році. 

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Business Culture HubBusiness Culture Hub

Український культурний фонд запрошує до участі в Business Culture Hub

Український культурний фонд об’єднує круті культурні проєкти та бізнес, який розвиває КСВ! Саме тому УКФ запрошує усіх на другу онлайн-зустріч Business ...

З 1 до 5 березня 2021 року на LIONS Live розпочнеться чергова онлайн-сесія креативного розвитку

З 1 до 5 березня 2021 року на черговій онлайн-сесії LIONS Live організатори Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions представлять новий ...

Media Maker – нове спеціалізоване агентство в складі dentsu Ukraine

Агентство Media Press, яке існує на ринку з 2003 року, стає Media Maker. Серед сервісів агентства: PR, інтегровані рекламні кампанії ...

Target, Walmart і CVS шукають високотехнологічну альтернативу пластиковим пакетам

Заснована цими трьома ритейлерами інвестиційна фірма Closed Loop Partners має на меті пошук, тестування та впровадження інноваційних альтернатив.

Бренд морозива Magnum зняв короткометражні аніме про природу насолоди

Два короткометражних аніме для бренда Magnum поєднує та ідея, що пошуки насолоди – дуже людська риса, а розуміння насолоди у кожного своє.

Держкіно презентує онлайн-довідник національних фільмів

Онлайн-довідник «База національних фільмів України» – найповніша база даних за національними фільмами, професіоналами кіновиробництва та компаніями-виробниками України. Держкіно має на меті ...