Як Instagram, але для картин: засновниця Cittart Дарина Мо Мот про маркетплейс сучасного мистецтва

Вже незабаром в Україні з’явиться мобільний додаток Cittart для пошуку, купівлі та продажу мистецтва. Наразі триває попередня реєстрація для всіх, хто хоче першими дізнатися про реліз додатку, а також для художників, які хочуть розміститися на платформі. Про історію створення, функціонал та особливості додатку ексклюзивно для Creativity.ua розповіла Дарина Мо Мот, засновниця Cittart.

Дарина Мо Мот — представниця молодої української артсцени, де наразі переосмислюються художні й соціальні стереотипи щодо сучасного мистецтва. Дарина працює на перетині новітньої філософії й соціальної критики, використовуючи техніку живопису. Засновниця Cittart — маркетплейсу сучасного мистецтва.

Дарина Мо Мот
Дарина Мо Мот

Пам’ятаю: 2019-й, Варшава, ніч, автобус, я довго не могла заснути, дивилась на швидкозмінні картинки за вікном, і раптом приходить думка: «Точно! Потрібен магазин і новинна стрічка у реальному часі. І щоб з’являлись оновлення і сповіщення не тільки про кожну нову роботу, а й про те, що відбувається з нею: як створювалась робота, на яких виставках розміщувалась….». Здалося б, така проста ідея і так дивно, що її досі ніхто не втілив. Із того дня почалася робота над проєктом.

Провівши десятки досліджень та щодня аналізуючи міжнародний та локальний ринок мистецтва, ми з майбутніми партнерами остаточно впевнилися в консервативності роботи артіндустрії.
Митцям важко продати себе та розкрити цінність, вартість та сутність кожного арт-об’єкту. А покупці часто не розуміють об’єктивність ціни, оскільки не знають, що стоїть за конкретним твором, у чому полягає його цінність та чим він відрізняється від будь-якого іншого подібного твору. Це тонка тема, однак вона знайома кожному, хто хоч раз обирав картину онлайн.

Відповідно мета нашої команди — зробити мистецтво ближчим і доступнішим. А ще — сприяти зростанню ком’юніті художників.

Так з’явився Cittart — додаток, що робить мистецтво зрозумілішим, більш емоційним та надає новий інструментарій для популяризації та просування художників та їх робіт. Це проєкт із новим підходом до взаємодії з візуальними мистецтвами. При його розробці ми прийняли виклик — створити якісний онлайн-сервіс, який розкриватиме цінності запропонованого контенту.

мобільний додаток Cittart

Який він, Cittart?

Уявіть «стрічку» картин на домашньому екрані, де можна побачити найновіші зразки, що з’являються у додатку. Як Instagram, але для картин. У цьому додатку зареєстровані користувачі можуть здійснити пошук за будь-яким словом чи ім’ям. Наприклад, ви шукаєте «пейзаж» чи «абстракціонізм».

Серед всіх пропозицій можна виставити фільтр за ціною, розміром, стилем, місцем знаходження та іншими корисними параметрами. За потреби зможете зазирнути до власного профілю художника, щоб дізнатися більше про нього. Такий профіль має і кожен колекціонер.

Коли визначитеся зі своєю ідеальною картиною, то зможете безпечно здійснити передоплату. Після цього митець надсилає напряму артоб’єкт і ви сплачуєте решту суми після того, як побачите замовлену роботу. Якщо вона не відповідатиме очікуванням — передоплату буде повернуто.

Придбавши роботу через Cittart, ви отримаєте сертифікат, що підтверджує право власності та авторство художника.

Наразі в Україні не існує подібного маркетплейсу. Є сайти галерей. Є доволі відомий маркетплейс у Facebook, який має досить зарізаний і не досить зручний функціонал. Але мобільного додатку, смартфон-версії, яка б давала змогу митцям самостійно, через особистий профайл, завантажувати картини та інформацію про них, демонструвати користувачам додатку новинки стосовно їхніх уподобань, оновлювати контент у реальному часі, мати динамічну стрічку новин немає.

мобільний додаток Cittart

Конкурентні переваги Cittart — це розкриття бекграунду артоб’єктів та проста система навігації, адже більшість артмаркетплейсів, що вже існують, перевантажені різним функціоналом і не можуть швидко адаптуватися під потреби ринку. Проблема, яку вирішує проєкт глобально, — це відсутність можливості швидко, в реальному часі, зрозуміти контекст артоб’єкту.

Іноді простіше створити новий проєкт з нуля, ніж адаптуватися, адже у великих проєктів є власні цінності, легенда та історії.

Аби розуміти, що відбувається у світі, необхідно бути частиною інноваційних процесів. Таким чином приходить усвідомлення, що ти рухаєшся в ритм розвитку людства. Втім, ідея об’єднати мистецтво та інновації до мене прийшла випадково. Так сталось із Cittart.

Інвестиції

Спершу ми вкладали власні кошти та повільно просувались у розвитку проєкту. Важливим кроком у розвитку проєкту стала презентація Cittart в UNIT.City під час програми «Школа малого і середнього підприємства». Програма допомогла структурувати проєкт: визначити проблему, описати ЦА, визначитися із маркетинг планом. У листопаді нам пощастило потрапити на Websummit в Лісабоні, де ми пітчили, спілкувались і отримали цінний фідбек від міжнародної аудиторії. Далі подавалися із проєктом до Українського фонду стартапів і отримали $25 000, що дало змогу активізувати роботу над ідеєю, перетворити її у проєкт. І те, що наразі ми запускаємо перший реліз — стало результатом такої фінансової підтримки команди розробників.

Тепер ми отримали грант від Українського культурного фонду на подальшу розробку, маркетинг та створення корисного і цікавого контенту про візуальні мистецтва і після новорічних свят активно взялися за роботу.

Український ринок мистецтва дуже маленький. І якщо ми не будемо глобальними — нас не помітять.

І хоча ринок трансформується і змінюється, він залишається маленьким. Якщо ми хочемо отримувати інвестиції і розвиватися — ми повинні презентувати себе як глобальну платформу, а не бути вузькими і локальними. Ми повторюємо собі на кожному етапі — глобальність, глобальність, глобальність. Як тільки ми починаємо йти в функціонал, який буде актуальний лише для України — ми говоримо собі «ні», адже ми повинні знайти рішення, яке підійде всім. І яке допоможе розвивати потім цей стартап і в інших країнах. Ключовою метою є залучення нової аудиторії. Поки подивимося, як розвиватиметься проєкт на українському ринку.

Маркетинг проєкту

Я вас не здивую. Маркетингова стратегія базуватиметься на digital-маркетингових інструментах. Наразі ми вже домовилися із digital-агенцією щодо планування кампанії, спрямування креативів, аудиторій. Кожен, хто стикався із подібним плануванням, знає, наскільки навпомацки ти йдеш спочатку. Ми розуміємо свою аудиторію. Можемо прогнозувати її інтерес до додатку і інтерес широкого загалу, тим чи іншим чином дотичного до мистецтва та креативних проявів. Після отримання першої аналітики, будемо розуміти, наскільки ми влучаємо та що потрібно коригувати.

Ведення офіційних сторінок у Facebook та Instagram, рекламні кампанії у соціальних мережах, у дотичних додатках, співпраця з митцями та лідерами думок, українськими медіа — все це ми вже розпочинаємо втілювати всією командою.

Плани

У планах перетворити Cittart зі звичайного маркетплейсу на соціальну мережу для мистецтва з застосуванням штучного інтелекту для формування індивідуальної стрічки новин, а також зробити навчальні відеоматеріали для художників, які допоможуть їм краще себе просувати, позиціонувати та менеджерити себе.

Запропоноване рішення дозволить користувачам розміщувати щоденні оновлення про артоб’єкти, які вони продають або якими володіють. Це дозволить створити глибокий емоційний контент та розкриє сутність артоб’єктів. Для пошуку та формування цікавої персоналізованої стрічки новин використовуватимуться технології штучного інтелекту.

А вже сьогодні запрошуємо на наш сайт cittart.app, щоб дізнатися більше про проєкт та роботу додатку. Переходьте на сайт, залишайте свої дані — і ми першими сповістимо вас про реліз.


Читайте також: Як оцінюють наслідки 2020 року і чого очікують від нового 2021-го, розповідають представники культурної спільноти.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Ритейл та ескапізм: як мода і дизайн опановують віртуальний простір

Цифрова мода та віртуальний простір стають дедалі дивнішими, апелюючи до уяви та розмиваючи ті межі, у яких досі існував ритейл.

Прем’єра «Нової симфонії Донбасу» в Берліні

22 січня о 21:00 (по Києву) у берлінському театрі P.A.N.D.A. відбудеться прем’єра музичного альбому «Нова симфонія Донбасу», створеного підлітками з ...

Виртуальный город: преимущества, опасности, примеры

Прошлый год оставил больше вопросов, чем ответов. 2020-й дал понять, как много человечество может вынести на своих плечах и, вместе с тем, насколько ...

Експонати, які ще ніхто не бачив: британські музеї показують фото, у яких нуль переглядів

Щоразу, коли ви оновлюєте сторінку, перед вами постає нова, випадковим чином обрана фотографія музейного експонату, у якої не було жодного перегляду.

Другий локдаун — ще один удар по ресторанах і барах (інфографіка)

Виручка українських закладів громадського харчування в перші три дні зимового карантину знизилася в середньому на 25%, у порівнянні з аналогічним ...

Як звучатимуть «Пори року» Вівальді з урахуванням змін клімату?

«Пори року» Вівальді було змінено так, щоб відображати клімат майбутнього – несамовиті урагани, лісові пожежі та повну тишу там, де міста пішли під воду.