• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Історії

Нові обрії не залежать від нагород: бліц Альони Шостко і Анни Іваненко, переможниць iJungle 2020 Illustration Awards

29 Січня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Нові обрії не залежать від нагород: бліц Альони Шостко і Анни Іваненко, переможниць iJungle 2020 Illustration Awards
Share on FacebookShare on Twitter

Українські ілюстраторки Альона Шостко та Анна Іваненко перемогли на європейському конкурсі iJungle 2020 Illustration Awards. Альона Шостко отримала золото в номінації «Книжкова ілюстрація» за видавничий проєкт «Ці дивовижні українці». Анна Іваненко отримала золоту медаль у категорії Commercial за віжуали для онлайн-школи Projector.

Ми звернулися до переможниць з низкою запитань про умови конкурсу, про їхні враження від участі та про висновки, які вони зробили для себе за підсумками конкурсу.

Альона Шостко, володарка золотої нагороди в номінації «Книжкова ілюстрація»:

Альона Шостко, володарка золотої нагороди в номінації «Книжкова ілюстрація»

Конкурси ілюстрацій — це дуже дивна штука. Тут немає жодних балів, очок чи бонусів. Мистецтво буває дуже різним, і його оцінка — дуже суб’єктивна річ. Може перемогти велика, складна, майстерно виконана робота. А може, навпаки, щось маленьке і, на перший погляд, просте. І це — абсолютно нормально.

Більше того — навіть кожен із нас може спробувати себе у якості журі цього ж самого конкурсу. Просто заходимо до iJungle 2020 Illustration Awards в Instagram — і бачимо там півтори тисячі робіт, які були подані на конкурс у 2020-му році. Якщо ви дійсно спробуєте обрати серед них переможця, гадаю, ви будете вражені тим, які критерії стали для вас вирішальними. А ці критерії насправді у всіх людей абсолютно різні.

Журі таких конкурсів — це професійні, визнані та дуже затребувані ілюстратори. Тобто вони і багато бачили, і малювали, і багато самі перемагали у конкурсах. У них є свої десятки чи навіть сотні критеріїв, як оцінювати роботи. Я впевнена, що це так само дуже важка праця.

Трохи про натхнення. Цей проєкт був незвичайним — через свою складність та обмаль часу. Це був виклик за багатьма напрямками одразу.

Перше — сам факт того, що його малювала саме я. Це був конкурс (тендер), ми розробили власну концепцію і захистили її перед замовником. Бо в сучасному світі просто вміти малювати — цього замало. Треба ще вміти «продати» свої ідеї і свою роботу.

Друге — це час. Цей проєкт фінансувався Українським культурним фондом (фактично на гроші українських платників податків), і він робився дуже швидко. На створення одного чистового розвороту у нас було лише 2-3 дні. Важко пояснити, наскільки це мало.

Трете — це професіоналізм і відповідальність, бо, не дивлячись на все, ми це зробили! І ми дуже радіємо позитивній реакції, як у професійній спільноті, так і від читачів.

Детально розглянути проєкт можна за посиланням.

Які перспективи та нові обрії розкриває ця перемога для мене особисто? Як не дивно, найбільш чесна відповідь на це питання — жодних. Так, звичайно, більше людей дізналося і про проєкт, і про мене як ілюстраторку. Але це не означає автоматичний успіх, завал дорогих проєктів чи ще там щось.

Думати треба в першу чергу не про далекі обрії чи перспективи, а про локальне, про те, що відбувається прямо зараз. Малюєш зараз маленький проєкт — намалюй його найкращим чином, дай клієнту найкращій досвід співпраці. Є нова вхідна заявка на роботу чи тендер — подумай про свого клієнта, зрозумій його задачу та запропонуй найкращу реалізацію, найкращий робочий процес.

І так, потрошку, крок за кроком, ти сам відкриваєш для себе нові обрії. І ці речі не залежать від жодних нагород.

Що я можу порадити тим, хто братиме участь у таких конкурсах у майбутньому? Я подаю свої професійні та комерційні роботи (мається на увазі не студенські) вже майже чотири роки. І вони далеко не завжди отримували нагороди і взагалі ніколи на мали такого медійного ефекту, як цього разу.

Порада одна і, як не дивно, проста — робіть круті роботи і подавайте їх на конкурси! Так, звичайно, з першого разу навряд чи вийде зібрати купу нагород. Але в тих, хто працює над цим, шанс буде значно більший, ніж у тих, хто не робить нічого для зростання свого рівня.


Анна Іваненко, володарка золотої медалі конкурсу у категорії Commercial

Анна Іваненко, володарка золотої медалі конкурсу у категорії Commercial

Я не знаю, що першочергово впливає на рішення журі. Серед учасників дуже багато прекрасних робіт, професійних, цікавих. Чому вибір падає саме на ці роботи, а не інші, часто важко прослідкувати. В таких речах, як ілюстрація, завжди є фактор суб’єктивного сприйняття. Хоча в будь-якому разі роботи фіналістів — завжди завершені міцні картинки, зроблені з розумінням композиції, кольору, тону і т.д.. Впевнена, в членів журі є конкретніші критерії, інакше вибір би був неможливий. Наприклад, свіжість рішення, графічна знахідка в зображенні. Але які роботи більше цим критеріям підходять, залишається на їхній особистий розсуд.

Щодо вимог, звісно, що дискримінаційні, ксенофобські зображення точно матимуть штрафні бали чи дискваліфікацію. Інше — залежить від склада журі та поглядів кожного з його членів.

Мої роботи були створені на замовлення школи Projector як ілюстрації, що будуть використовуватись в брендингу їхніх онлайн- курсів. Я зосередила увагу на тому, що студенти можуть бути абсолютно різними: за мотивацією, досвідом, навичками і т.д. Звідси виріс підхід з поєднанням стилістик і формотворення персонажів, що разом щось роблять: читають у бібліотеці, слухають лекцію, тобто вчаться.

Участь у iJungle 2020 Illustration Awards — для мене певний експеримент. Він дає можливість показати роботи ширшій аудиторії і отримати хороші контакти, в тому числі замовницькі, в якомусь сенсі підняти рівень. Але чи це вплинуло на мій професійний розвиток суттєво, я зможу сказати напевно десь через рік.

Такі змагання мають свої плюси і мінуси. Вони можуть виконувати функції поширення класних робіт, впливу на розвиток індустрії і ком’юніті. Водночас конкурси, особливо з умовою сплати певної суми за участь — це теж учасники ринку, а отже мають свої комерційні інтереси. Не кажу за всі, але частина таких заходів — це просто холодний бізнес.

У будь-якому разі участь у платних конкурсах має сенс тільки тоді, коли ви впевнені щодо рівня своїх робіт. Ну, і якщо сума плати за участь не є занадто некомфортною для вас. Якщо в вас є картинки, які ви вважаєте справді хорошими, а також час та ресурс — можна подаватися.


Читайте також: Засновниця Cittart — маркетплейсу сучасного мистецтва — Дарина Момот розповіла про історію створення, функціонал та особливості мобільного додатку.

Теги: дизайнілюстраціїконкурскреативністьтворчість

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників
Інсайти

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників

5 Червня, 2025

Офіційний прийом заявок на участь у конкурсі Effie Awards Europe 2025 розпочато. Цього року організатори представили низку нововведень: нові категорії, спеціальну нагороду, інструмент підтримки для учасників та спеціальні умови для...

Читати даліDetails

Оголошено переможців конкурсу Ukrainian Design: The Very Best Of 2025

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

2 Червня, 2025
Інсайти

Global Best of the Best Effie Awards: міжнародна можливість для переможців Effie Awards Ukraine

9 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025
Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью
Відео

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

3 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.