Nebo на культурній орбіті: про прогресивну літературу, експериментальну гастрономію і діджитал-новинки

Привіт, земляни! У це важко повірити, але вже минув рік, як ми почали вести колонку «Nebo на культурній орбіті». Тож виходить, це знову ювілейна стаття. Ріжте торт, і полетіли читати свіжу добірку трендів!

Прогресивна література

Можливо, Ліна Костенко претендуватиме на Нобелівську премію у галузі літератури наступного року. Так незвично, що можна слідкувати за життям письменниці, твори якої ми ще не так давно розглядали у школі! Максимально підтримуємо це рішення і сподіваємося, що живу класикиню таки номінують на «нобелівку».  

Здавалося б, що спільного у Лоліти та Кларка Кента? Виявляється, Володимир Набоков. У перші роки еміграції до США письменник написав вірш про Супермена, де йшлося про переживання героя з приводу неможливості мати дітей з Лоїс. Вірш Набокова не опублікували, і от майже через 80 років з’явилася можливість зацінити цю несподівану поезію. Якщо коротко: дуже дивно.

Далеко не відлітаємо від супергероїв. Поки Сокіл і Бакі намагаються запевнити глядачів, що серіал про них може бути цікавим, Marvel анонсували серію коміксів про Кепа, щит якого офарбується у кольори прапора ЛГБТ. Ну, не буквально. Просто Капітан Америка стане ЛГБТ-персонажем, що доволі цікавий спосіб освіжити вже купу разів переосмисленого Стіва Роджерса. 

От чесно, чи викликає подив чергова новина про досягнення штучного інтелекту? Цього разу AI написав п’єсу, яку поставили у пражському театрі. Прикольно? Так. Дивує? Ні.

На заздрість Томасу Едісону

Facebook вирішив погратися у «Чорне дзеркало» і показав прототип браслету, за допомогою якого можна керувати доповненою реальністю силою думки. Непросто звучить, але й зрозуміти, що це за технологія — задача не з легких. От є VR-шлем, і цей браслет — додаток до нього. Вдягнув шлем, браслет і граєшся з об’єктами доповненої реальності подумки. Чесно, не віриться. Але інтригує. 

І ще трохи про неймовірне. Найближчим часом можна буде перетворити банан на геймпад. Або не банан, а щось інше. Sony мають скоро показати камеру, яка проєктуватиме віртуальні кнопки на будь-які предмети, що не світяться. Пограв, поїв, repeat. Ну, і так: якщо друг грає краще, можна буде просто надкусити його геймпад. 

3D-принтер — ще один приклад того, як щось, що апріорі має дивувати, більше не дивує. Однак за допомогою цього чудо-апарату в Штатах надрукують квартал будинків, і це все ж вражає. Такими темпами скоро говоритимемо про друк хатинок для марсіанських колоній. Сподіваємося, за ними не доведеться стояти у черзі, як це було у Союзі.

Екологічне! ЄС зобов’яже виробників техніки надавати запчастини до товарів протягом десяти років. Наразі європейці викидають забагато зламаної побутової техніки, бо знайти деталі — майже неможливий квест уже через кілька років після випуску товару. Якщо з цього дійсно щось вийде, то людство приречене трохи менше. 

Повертаємося до Чехії. Там класно. Там мавпи говорять по Zoom. Через карантин примати, що знаходяться у різних зоопарках (на відстані 150 кілометрів) тепер спілкуються по відеозв’язку. Здається, наступна «Планета мавп» буде заснована на реальних подіях.

Експериментальна гастрономія

На що ви готові, аби отримати можливість з’їсти стільки суші, скільки у вас влізе? Жителі Тайваню легко відповідають на це питання. Тайська мережа суші-ресторанів запропонувала людям отримати безліміт на страву при умові офіційної зміни імені на «Лосось». 150 осіб не побачили в цьому ніякого виклику, пішли і назвалися Лососями, наче вони прибічники давнього культу, а не любителі халяви. Тепер представники уряду закликають людей схаменутися. Ну, а ми що? А ми кричимо: слава Лососю!

А на що ще не можна підписатися? Уже можна навіть на Колу, принаймні в Японії. Штука в тому, що японці люблять автомати з газованими напоями — таких у країні тисячі. Однак останнім часом користуватися ними стали рідше, тому тепер є можливість оформити на них підписку, за яку отримуєш одну банку в день з будь-якого автомата Coca-Cola. Це воно і є, світле майбутнє?

Якщо у вас трапляється таке, що нема чого їсти, то забудьте про цю проблему! Канадська IKEA випустить книгу рецептів приготування з залишків їжі. І уявити важко, скільки придатної до вживання їжі ми без роздумів викидаємо у смітник. Це нераціонально, неекономічно, неекологічно і просто дуже нерозумно. А тепер можна влаштувати незвичну тематичну вечерю, де головною стравою стане та сама начебто недосмажена курка. 

Make social networks great again

Instagram хоче створити окрему версію додатку для дітей, яким менше тринадцяти. Таким чином, планується відгородити дітей від небажаного спілкування із сумнівними персонами та обмежити вплив токсичних викидів на незміцнілу свідомість. Мені тринадцятий минало, я увійшов до «Інстаграму»…

Бережіться, нова соцмережа йде! Називається Dispo, а концепція така: робиш фотку, але не маєш можливості обробити та навіть побачити її. Викласти самостійно також не можеш, це зробить сама соцмережа, та ще й наступного дня. Дуже концептуально. Але чомусь не віриться, що така ідея надовго затримається в чартах. Більше схоже на одноразовий прикол. 

Tinder стає безпечнішим. Тепер можна оплатити функцію, яка показуватиме, чи мав співрозмовник проблеми з законом. Тобто, якщо людина здійснювала зафіксовані законом насильницькі дії, то Tinder вам про це повідомить. Хотілося б таку ж штуку і для BlaBlaCar.   

Nebo і небо

От навіщо на Місяці потрібен банк? Невже для міжгалактичних транзакцій? Сподіваємося, що ні, бо в цьому банку зберігатимуться не активи, а сперма. Так, на Місяці хочуть зробити банк сперми, де зберігатимуться генетичні матеріали всіх земних видів. Щось схоже було в «Чужому» і в Біблії. Чого саме на Місяці? Ну, якщо станеться якийсь катаклізм або ядерна війна, то у космосі ми матимемо план «Б».  

Є вірогідність, що життя на Землі зародилося після удару блискавки. Суть у тому, що для зародження життя був необхідний небіогенний фосфор, який міг вивільнитися лише з одного мінералу — зі шрейберзиту. Раніше думали, що цей мінерал міг потрапити на Землю тільки внаслідок падіння метеориту. Але зараз з’явилося припущення, що той самий шрейберзит утворився після ударів блискавки в пісок. То що, наш Бог — Флеш чи Блискавка Макквін? 

Круто бути японським мільярдером. Захотів — купив скільки завгодно суші, не змінюючи імені, а захотів — викупив усі місця для подорожі навколо Місяця на кораблі Ілона Маска. Тепер японець хоче відібрати вісім людей, які безкоштовно полетять разом із ним. Якщо ти цікавий, розвиваєш свою діяльність та допомагаєш суспільству, то сміливо стукай у двері пана Юсаку та відправляйся на Місяць. Але, попереджаємо, банку сперми там ще немає. 

Здається, потроху настає справжня весна, а значить, можна одягати окуляри та милуватися яскравим небом, надихаючись на все, що можна. 


Читайте також: новини про соцмережі, трохи про музику і діамант у лобі — у минулій добірці трендів у рубриці «Nebo на культурній орбіті».

І заходьте в гості на сайт Nebo ideas agency 😉

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

AIFF Talent Meetings — онлайн-події для всіх, хто цікавиться кіновиробництвом

Фестиваль «Незалежність» спільно з America House запрошують на AIFF Talent Meetings — серію онлайн майстер-класів для всіх, хто цікавиться виробництвом кіно. Спікери AIFF ...

Передвісники весни: дев’ять велетенських арт-інсталяцій, що занурюють у природу

Білі круки, цифрові квіти та гриби зі стелі – пропонуємо вашій увазі кілька велетенських арт-інсталяцій, які дозволяють хоча б подумки зануритися у природу.

Сторітелінг і технології, популярність стрімінгових платформ і враження від конкурсу Pitch UA 3

Айра Наполіелло (Ira Napoliello), сторітелер і менеджер креативного та бізнесового секторів аудіовізуальної індустрії. Має з два десятки років досвіду створення, ...

Earth Optimism 2021 відзначає прості технологічні інновації для захисту природи

Навіть прості та маленькі інновації здатні принести чималі результати. Ось п’ять таких робіт, які обговорювалися в рамках Earth Optimism 2021.

Ілюстровані пісні та витріщання на вітрини: кампанії, що створили успішний shoppable-контент

Зараз, коли численні платформи починають опановувати shoppable-контент, організатори Cannes Lions пропонують звернути увагу на ці п’ять кампаній.

Creative Digest CIAU. Випуск #033

Серія вебінарів про ефективні комунікації для культурних та креативних проєктів. Інтернет-платформа експонатів із Лувру. Підбірка-гід найкращими спектаклями Києва. А також ...