Актор Євген Янович про креативність, вигорання та роботу в кайф

Актор шоу «Мамахохотала» на каналі НЛО TV Євген Янович розуміється на креативності. Реалізуючи себе в творчій сфері, він поєднує в роботі декілька напрямів, вважаючи, що це не може стати на заваді успіху. Навпаки, це тільки додає сил та натхнення. Про роботу не за спеціальністю, творчі проєкти та складнощі в діяльності Євген Янович розповів Creativity.ua.

Євген Янович (3)
Євген Янович

Наскільки ми зрозуміли з вашої біографії, у вас суто технічна освіта. Як допомагає технічна підготовка і математичний склад мислення в творчій, у вашому випадку акторській, діяльності?

Ніколи не приписував собі суто технічний склад розуму. Так склалося, що у 8-11 класах навчався у фізико-математичному класі, що привело до хорошого знання саме цих дисциплін і вступу в КПІ на інженерну спеціальність. Але все-таки історію та літературу я люблю більше. Мабуть, саме тому освіта в КПІ мене цікавила менше, ніж розвиток поза межами університету. Сказати однозначно, що технічна підготовка має якісь конкретні плюси під час зйомок, важко. Я зібраний та чіткий в процесі, це можна вважати плюсами саме КПІшноі освіти?

А як і чому відбулася така зміна діяльності: від інженерної до артистичної. Коли і як остаточно визріло це рішення?

Зерно було посіяно в перший же місяць навчання на факультеті інформатики та обчислювальної техніки. Як персонаж фільму, який в одну секунду розуміє, що останні роки його всі навколо обманювали, так само і я в одну секунду усвідомив, що останні роки, коли я мріяв про вступ до КПІ, були якимось помутнінням, я розумів, що це точно не моє. Але у 17 років прийняти вольове рішення про відмову від навчання мені не здавалося реальним. Тому лишався варіант розвитку «на стороні». За декілька років гумористичне хобі переросло у чітке усвідомлення, що цим я буду заробляти на життя.

Ви займаєтеся активною творчою діяльністю і водночас присвячуєте себе такому непростому, трудомісткому жанру як стендап. Як вам вдається тримати себе в креативному тонусі при такому завантаженні?

Стендап — теж активна творча діяльність. І ви все дуже правильно сказали — це непростий, трудомісткий жанр. Саме тому поєднувати всі свої проєкти зі стендапом я фізично не можу. І вже років 5 цим не займаюсь. Я зробив перший телевізійний стендап-сольник в Україні і вирішив «піти на піці». Насправді зараз я усвідомлюю, що це був, швидше, не стендап, а якийсь сольний вечір.

Чи страждаєте ви від креативного вигорання? Як рятуєтесь від цього?

Потрібно спочатку розібратися, що таке креативне вигорання. Якщо це стан, коли тобі дуже важко дається придумування нового, цікавого, «такого, якого ще не було», а ще й смішного та легкого у виробництві, то у всіх завжди креативне вигорання. Творча діяльність, як і будь-яка інша, має свої складнощі. Їх багато.

Інша справа, що мені подобається жити з цими напрягами. І коли приходить усвідомлення, що проблеми є у будь-якій діяльності, то не доводиться боротися. Ти приймаєш все як є і просто працюєш. А потім у процесі роботи і ловиться ефемерне натхнення.

Коли виникла ідея втілювати власні креативні проєкти? Такі як «Янович дістає запитаннями» та «22 емоції»?

Насправді, багато ідей виходить втілювати в рамках шоу «Мамахохотала» та інших проєктів. А мій власний YouTube-канал — це майданчик, де мені здається логічнішим транслювати щось від власного імені. Думки про те, що хочеться щось таке робити, вже давно, але наважився лише цього року. І не жалкую. Ще раз переконався, що ідеї без реалізації абсолютно нічого не варті. Тому всім бажаю бути не теоретиками у себе в голові, а практиками.

Цитата з вашого нещодавнього інтерв’ю: «Мені дуже важко обдурити свій мозок і робити те, що потрібно, а не те, що хочеться». Чи можливо взагалі «обдурити свій мозок», коли дуже потрібно зробити щось нетворче, рутинне, але вкрай необхідне. Чи є у вас секрети подолання небажання займатися чимось нецікавим, але потрібним?

Якби це були секрети, то точно б вам не розповів. Але їх немає. Все банально. Потрібно сідати і робити. Надурити мозок, що це кайфова рутинна робота, не вийде. Тому потрібно шукати кайф у результаті і мотивувати мозок цими цілями. Важливо пам’ятати, що немає легких способів досягнення хороших результатів. Отримуйте задоволення від того, що є.

Важливо пам’ятати, що немає легких способів досягнення хороших результатів. Отримуйте задоволення від того, що є.

Ваш рецепт прокачки креативних м’язів?

Здоровий сон, розумні люди навколо, бажано розумніші за вас (на щастя, таких багато), книжки, самокритика та самоіронія.


Міа Пінджу, авторка блогу для креаторів від Adobe 99U, попросила шістьох креаторів спробувати сформулювати те, що найбільше впливає на їхні творчі амбіції та націленість у досягненні творчої мети.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Adobe MAX 2020 Creativity Conference

З 20 по 22 жовтня відбудеться Adobe MAX 2020 Creativity Conference

Цього року Adobe MAX 2020 Creativity Conference пройде онлайн і безкоштовно. На конференції планується понад 350 сесій і майстер-класів, виступи ...

Creative Digest CIAU. Випуск #011

Creative Digest CIAU. Випуск #011

Навушники, що здатні відстежувати вираз обличчя. Настільна гра для дизайнерів. Колекція одягу та аксесуарів з утилізованих матеріалів. Та новий телеграм-канал ...

Чому звукові логотипи почали дратувати людей під час карантину (і що з цим робити)

Студія аудіобрендингу Man Made Music спробувала з’ясувати, як саме пандемія змінила ставлення до брендів, і, зокрема, як вплинули на це звукові логотипи.

«Європейські можливості для українського кіно»: серія вебінарів «Креативної Європи»

Цієї осені Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні в партнерстві з Ukrainian Film School та Держкіно України організовує ...

Налаштовуємо внутрішній ідейо-генератор: інсайти з лекції Дмитра Мамонтова, Havas Ukraine

Налаштовуємо внутрішній ідейо-генератор: інсайти з лекції Дмитра Мамонтова, Havas Ukraine

Senior copywriter в Havas Ukraine Дмитро Мамонтов провів онлайн-лекцію, на якій розказав про роль творчості в рекламі, детально розібрав креативні ...

Creative Digest CIAU. Випуск #010

Creative Digest CIAU. Випуск #010

Чао, креатори! В ефірі вже десятий випуск Creative Digest CIAU. І сьогодні ми маємо для вас цікаві новини зі світу ...