• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Ідеї

Стаканчик, що змінює вагу, змінює і сприйняття смаку

21 Липня, 2021
Час прочитання: 1 хв.
A A
Share on FacebookShare on Twitter

Талановиті шеф-кухарі знають, що страва спершу куштується очима. Тому вони й надають такого значення естетичному сервуванню страви, щоб та виглядала не гірше, ніж вона смакує. Але інші органи чуттів також впливають на наше сприйняття смаку, що й довели японські дослідники, які створили стаканчик, що змінює свою вагу в руці людини.

Навіть аматор-сомельє скаже вам, що вино зі скляного келиху смакує краще, ніж те саме вино, але з паперового стаканчика. Чимало факторів впливають на сприйняття смаку. Наприклад, характерна форма келиха для вина зберігає його смак та запах краще, ніж це робить одноразовий стаканчик. У скла запаху немає, тоді як паперовий стаканчик і клей, яким його скріплено, мають свій запах, відчутний разом зі смаком вина.

Але навіть саме усвідомлення того, що вино краще пити з келиха, а не зі стаканчика, здатне вплинути на те, як ми взагалі підсвідомо сприймаємо смак. Наш мозок очікує, що вино в скляному келиху буде смачнішим. Саме це й з’ясували в ході незвичайного експерименту студент Масахару Хіросе та його куратор Масахіко Інамі з Токійського університету.

Обман чуттів?

Помандрувавши Європою, Хіросе помітив, що смак вина в різних країнах є доволі різним, залежно від того, якої форми та ваги набувають там келихи. І тоді він задався питанням, чи можна відтворити той самий ефект експериментально, але змінюючи вже виключно вагу посуду, а не його форму.

В результаті він створив дійсно чудернацьку конструкцію. В ній підставка під стаканчик (щоб сам стаканчик з міркувань гігієни можна було міняти) розміщується на механізмі з тягарцем. Цей тягарець ковзає, змінюючи центр ваги стаканчика, щоразу, коли людина підносить стаканчик разом з усією цією конструкцією до рота. Коли тягарець ковзає до людини, стаканчик видається в руці важчим. А коли від людини – легшим.

Реакцію декого з учасників експерименту на стаканчик, що змінює свою вагу, а разом з нею і сприйняття смаку, можна побачити у відео, записаному дослідниками. Дегустатори стверджують, що смак напою є вираженим сильніше, коли стаканчик здається важчим у руці. Дехто навіть стверджує, що те саме вино, яке їх абсолютно не вразило в легкому паперовому стаканчику, стало смакувати набагато краще зі стаканчика з тягарцем.

Про свої дослідження Хіросе та Інамі доповідатимуть на конференції Siggraph 2021, що відбудеться у серпні.

Джерело

Теги: кулінаріянаукапсихологія

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

“AVANGАRDEN”: МИСТЕЦТВО, БІЗНЕС І ЖИТТЯ ПОПРИ ВИКЛИКИ ВІЙНИ

3 Липня, 2025
Аналітика

Оновлені прогнози розвитку рекламно-комунікаційного ринку України 2025

1 Серпня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.