Робот-художник японських науковців пише картини пензлем

Команда з восьми науковців, яка об’єднала в собі співробітників Токійського університету, IBM Japan і Yamaha Motors, запустила проєкт, покликаний залучити роботів до творчої діяльності. Створений ними робот-художник пише картини, змішуючи фарби та водячи пензлем по полотну.

Цей штучний інтелект багато в чому наслідує художників-людей. У нього є роборука, в якій він тримає пензель, щоб втілювати картини в життя, не генеруючи їх одразу, а поступово – мазок за мазком. Тему для картини задає людина, називаючи один або декілька концептів.

Зображення, створені роботом, не є випадковими. Вони спираються на «набір цінностей», тобто на оцінні критерії схожості чи несхожості із заданим концептом, який роборука намагається відтворити з наявних у неї фарб. Виходячи з цього, кожен мазок пензля оцінюється машиною як ще один крок до заданого результату. Надавши роботові додаткові настанови, можна вплинути на кінцеве зображення.

Наразі цей робот-художник пише акриловими фарбами та аквареллю, за потреби змішуючи чи розбавляючи кольори. Складність кінцевого зображення визначається заданою роботу кількістю мазків пензля. Так, наприклад, у 30 мазків пензля він створить дещо абстрактне. А 300 мазків дозволять йому написати реалістичнішу картину.

Новий крок для мистецтва?

Команда науковців вважає, що робот-художник, який пише картини пензлем, формуючи їх з окремих кольорових мазків, потенційно здатен принести у світ нову категорію мистецтва та естетики, яка буде повністю створена машинами.

Надалі розробники планують додати до цього робота систему відеофідбеку, щоб спостерігати за його творчим процесом. У такий спосіб людина зможе втручатися у хід написання картини, що уможливить спільну машинно-людську творчість.

Джерело

Плюси та мінуси аналогічних штучних інтелектів з художніми схильностями можна побачити на прикладі DALL•E, який генерує різноманітні малюнки за коротким текстовим описом.

Менш вдалим прикладом машинного креативу став експеримент дослідниці Джанель Шейн, яка марно намагалася видобути зі штучного інтелекту більш-менш прийнятне зображення солодкої валентинки.

Але принаймні аналіз живопису вдається машинам краще, як доводить Timecraft, крок за кроком відтворюючи процес написання відомих полотен.

Теги:

Український Маркетинг Форум

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Євгена Клопотенка включено до списку 50 Next — переліку професіоналів, що змінюють світову гастрономію

Організатори головної ресторанної премії світу The World’s 50 Best Restaurants разом із Баскським кулінарним центром (Basque Culinary Center) оголосили перших ...

Короткий візит у останній день Помпеї: Алекса «допомагає допомагати» з домашнім завданням

В новому відео Алекса «переносить» головного героя в останній день Помпеї, в той хаос, який панує перед виверженням Везувію у 79 році нашої ери.

Додо та безкрила гагарка: WWF відтворює вимерлих тварин у доповненій реальності

Для цієї кампанії WWF було створено спеціальний вебсайт, де відвідувачі можуть познайомитися у доповненій реальності з деякими з вимерлих тварин.

Застосунок NoseID сканує собачі носи, щоб знаходити втрачених домашніх улюбленців

Він дозволяє відсканувати зі смартфону собачі носи і за цим унікальним для кожного собаки відбитком дізнатися, кому належить загублений пес.

Спорт робить світ кращим. Нова європейська кампанія Decathlon

Decathlon — лідер роздрібної торівлі спорттоварами — запустив ТБ-кампанію під загальним слоганом «Спорт робить світ кращим». Короткі спортивні сюжети яскраво ...

Стартувала інформаційна кампанія «Коли болить, кажи» про психічні розлади і турботу про власне здоров’я

Проєкт «Психічне здоров’я для України» / Mental Health for Ukraine (MH4U) у партнерстві з комунікаційною агенцією Be—it Health & Social Impact запустив інформаційну кампанію ...