Всі ми знаємо про службових собак, які перевіряють багаж в аеропортах, але як щодо службових комах? Така ідея може здатися божевільною, проте саме над цим працюють дослідники з Вашингтонського університету у Міссурі (США). Тобто перетворення комах на службових собак вже не назвеш чимось зі сфери фантастики.

Цей проект розпочався у 2016 році, коли вчені-біоінженери вперше запропонували створити кіборга-сарану зі спеціальним рюкзаком. За словами Баранідхарана Рамана (Baranidharan Raman), професора біомедичної інженерії, задум був – навести мости між нейронауками та інженерною справою. Тоді Управління військово-морських досліджень виділило чимало коштів на те, щоб втілити в життя своєрідну комашину армію, точніше, перетворити комах на службових собак, що шукають вибухівку.

Що може біомеханічна сарана?

І от нещодавно дослідники опублікували працю, в якій описали прогрес, досягнутий за цей час. Публікація під назвою «Виявлення вибухівки за допомогою біороботів, створених на основі сарани» демонструє ефективність біороботів у виявленні хімічних сполук. Сигнали мозку комахи були використані для того, щоб виявляти випари різних вибухонебезпечних речовин та своєчасно їх знаходити.

За словами науковців, вони створили мобільну електрофізіологічну систему запису, яку з мінімальним хірургічним втручанням вживили сарані. Це дозволило їм керувати нейросигналами прямо у мозку комахи, змушуючи її реагувати щоразу, коли вона відчуває наявність таких хімічних сполук як динітротолуол та тринітротолуол. У своїй науковій праці дослідники стверджують, що сарані достатньо менше секунди часу, щоб розпізнати відповідну речовину. Більше того, таких комах можна запрограмувати виявляти цілий ряд речовин, розрізняти їх між собою та реагувати на кожну по-різному.

Від електронних носів до комах-кіборгів

Ідея взяти та перетворити комах на службових собак, на перший погляд, здається аж надто химерною, але дослідники запевняють, що на те є переконливі причини. Свого часу вчені вже намагалися розробити так звані «електронні носи» для виконання завдань, які вимагають гострого нюху. Проте можливості таких чисто механічних пристроїв лишаються дуже обмеженими. Натомість концепція «гібридного біоелектронного рішення» дозволяє скористатися розвиненими нюховими органами відносно простих істот. Наприклад сарани. Кінцевим результатом стало створення системи-кіборга, яка, за словами науковців здатна реагувати на хімічні сполуки.

Наразі невідомо, коли саме така система буде випробовуватися на практиці за межами лабораторії, але науковці вже досягли чималого прогресу. А комахи-кіборги, що можуть знаходити вибухівку – це схоже на те, чого нашому світові у цей час дуже б не завадило.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Платформа Playform пропонує кожному креатору тренувати штучний інтелект з нуля особисто для себе

Платформа Playform намагається зробити мистецьку сторону штучного інтелекту доступною для креаторів та пропонує зручний інтерфейс.

Borderlands Science: як відеогра допомагає науковцям вивчати мікрофлору людського тіла

Нова інтерактивна міні-гра Borderlands Science – це спосіб допомогти науковцям, які працюють у галузі біомедицини та вивчають мікрофлору людського тіла.

Рейтинг популярних сайтів за березень 2020 від Kantar

Рейтинг популярних сайтів за березень 2020 від Kantar

Згідно з даними Kantar CMeter, новинні ресурси та освітні портали для школярів суттєво збільшили свої охоплення у березні. Також українці шукали лікарські ...

ArtOfQuarantine_Cover_1920x180

Шедеври світового живопису закликають протистояти коронавірусу

Міністерство культури та інформаційної політики України підтримало інформаційну кампанію «Мистецтво Карантину», ідея якої належить креативній агенції LOOMA. Надзвичайна ситуація, масова ...

Співачка Grimes випустила кліп на фоні зеленого екрану, з яким можна експериментувати досхочу

Із сучасним програмним забезпеченням кліп на фоні зеленого екрану легко перетворюється на канву, з якою креатор може робити що завгодно.

NASA at Home

Ініціатива NASA at Home робить космос ближчим

Ініціатива NASA at Home включає в себе добірку відео, подкастів, електронних книжок і навіть тури у віртуальній та доповненій реальності.