• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інтерв'ю

«Спеціальність, якої офіційно не існує»: Юлія Боргуленко про професію креатора

8 Квітня, 2020
Час прочитання: 3 хв.
A A
Юлія Боргуленко, Senior Creator Havas Digital Kyiv
Share on FacebookShare on Twitter

Senior Creator Havas Digital Kyiv Юлія Боргуленко розказала про закулісся, переваги та недоліки професії креатора. А також поділилась порадами для початківців про адаптацію в команді, процес пошуку ідей та знання і вміння, якими повинен креатор озброїтись.

Як правильно зветься моя професія

Взагалі, «копірайтер», але мені більше подобається «креатор» (або на крайняк «кріейтор», як у Пелевіна). Тому що, коли кажеш «я — копірайтер», люди думають, що ти пишеш якісь там описи до товарів з оплатою за кожен символ.

А офіційно, за українським класифікатором професій, і взагалі — «фахівець з написання рекламних текстів»

Що входить у мої обов’язки

Якщо коротко, їх можна викласти у такий ланцюг: «придумати ідею — продати ідею — реалізувати ідею — похвалитися ідеєю». Але коротко не буде, бо на практиці це означає цілу купу обов’язків до кожного з пунктів.

До «придумати ідею» входять трендвотчінг, пошук інсайтів, штормінг, розробка ідей та механік, внутрішня презентація команді проєкту, внесення правок.

«Продати ідею» означає, що я маю оформити ідею у презентацію, підібрати референси й мудборди і, нарешті, презентувати результат клієнту. Зазвичай, якщо клієнту подобається ідея, він просить ще трохи її доробити, щось підправити і деталізувати. Це наче другий раунд.

«Реалізувати ідею» — на цьому етапі я радію, що ідея «виграла», і одночасно починаю нервово смикатися, тому що в мене летить просто купа тасків: написати сценарій ролику, забрифувати продакшн, обрати акторів/дикторів/гардероб/локацію, проконтролювати зйомку, зробити брифи для лідерів думок, розробити слоган та матеріали для медіа, тексти для спецпроєкту/соцмереж/сайту, прописати сюжети стікерів, забрифувати дизайнера на маску в Instagram або TikTok… І так далі, залежно від конкретного проєкту. Звісно, на цьому етапі над кожною задачею працює велика команда: від менеджерів до дизайнерів та режисерів. Але я як холдер ідеї несу відповідальність за результат, тому маю контролювати кожен крок у проєкті. А мої рішення вже перевіряє, корегує та контролює креативний директор.

«Похвалитися ідеєю» означає зробити з вже реалізованої ідеї кейс, написати прес-релізи та надіслати його на фестивалі. Я б сказала, що це найпростішій пункт, але не менш відповідальний для агентства. Мені він дається важко, тому що всі сили я залишаю на попередніх етапах і не дуже вмію хвалитися. Цьому теж потрібно вчитися.

Юлія Боргуленко, Senior Creator Havas Digital Kyiv
Юлія Боргуленко

Кейс, яким пишаюсь найбільше

На жаль рідко, коли проєкт виходить таким, яким ти його задумав з самого початку, тому що є ще бачення клієнта, можливості бюджету та інші обставини. Але декілька таких в мене все ж є: це Ice Cold Dance для Jägermeister та кейс з двійниками для Żubrówka. Останній, до речі, отримав золото на Effie (наче похвалилася). Ну, і ще кілька крутих проєктів у процесі.

Переваги та недоліки професії

Головний недолік — це майже постійний стрес. Стрес через дедлайни, правки, людей, тендери чи сумніви щодо власної креативності (прости-господи за це слово). Тому креатор ще повинен вміти долати стрес, щоб він не заважав працювати та жити. Але де зараз без стресів?

А плюсів багато. Ти постійно вивчаєш якусь нову тему (від сексуальної культури певної країни до специфіки зведення будівель), знайомишся з купою цікавих людей, першим дізнаєшся про нові технології, можеш штормити з колегами за келихом вина, і, звісно, створюєш щось круте та допомагаєш комусь: клієнту, бренду, звичайним людям.

Про ейджизм у процесі роботи

З боку рекламних агентств я ніколи не зіштовхувалась з ейджизмом. Більшість працівників в креативній індустрії — це прогресивні люди різного віку.

А от з боку клієнтів рідко, але трапляється. Колись у мене була ситуація, що мене не взяли на зустріч, бо по проєкту були спірні питання й клієнт просто не сприйняв би серйозно те, що йому розказує молода дівчина. Тоді мою ідею презентував креативний директор, а я працювала у тіні. Це було не дуже приємно… Зараз я теж інколи помічаю ці нотки ейджизму, але зазвичай у процесі обговорення клієнти розуміють, що я на дорослому рівні й упередження зникають. Тому найкраще, що може зробити креатор (і взагалі будь-хто) з бейбі-фейсом, — круто виконувати свою роботу. Бо, з рештою, судять за нею.

Куди молодому креатору йти за першим досвідом?

За першим досвідом молодому креатору потрібно йти в рекламне агентство. Можна шукати, у кого відкритий набір стажерів, або, як зробила я, самому писати в агентства, проситися на стажування. Просто візьміть перелік агентств, що працюють в Україні, подивіться їхні роботи, tone of voice їхньої сторінки у соцмережі та напишіть тим, які близькі вам.

P.S. Не забудьте заглянути й на нашу сторінку.

Яка освіта must have?

Як в офіційному переліку професій, так і у ВНЗ поки не існує спеціальності «креатор» чи «копірайтер». Але насправді це й не принципово. Наприклад, я — маркетолог за освітою, а моя колега Даша взагалі фахівець з логістики. Ще я знаю креаторів-психологів, креаторів-журналістів, креаторів-музикантів… Обов’язкової освіти немає.

Найкраще, що може зробити креатор (і взагалі будь-хто) з бейбі-фейсом, — круто виконувати свою роботу. Бо, з рештою, судять за нею.

Про процес пошуку ідей: скільки займає часу? Це робота в команді чи краще одному? Як відрізнити гідну ідею від божевілля?

Процес пошуку ідей займає стільки, скільки дозволяє дедлайн. Спочатку це здається нереальним: «А як же натхнення?». Але це відмазка для ледачих. Якщо ти не тренуєш свою «придумалку», ніяка муза не прийде.

Щодо процесу, мені зручніше спочатку накидати ідеї самостійно, а потім разом із командою щось доштормити, а щось вигадати з нуля.

Відбір ідей — це окрема велика тема. Молодим креаторам я раджу вивалювати на штормингу всі думки. А що з цього має право на життя — скерує креативний директор.

Що повинен знати та чим цікавитись молодий креатор?

Звісно, бажаними будуть профільні курси, лекції та література. Але хочу попередити: навіть якщо ви прочитаєте всі книжки світу про рекламу та копірайтинг, це не зробить вас класним креатором. Для нашої роботи важлива допитливість та постійний всебічний self development. Тому краще читати не лише профільну літературу, а й художню, нон-фікшн, комікси… навіть написи на стінах. Також корисно мати інтереси, далекі від професії. Якщо ви захоплюєтеся мистецтвом, флористикою, історією хвороб, танцями, будь-чим — чудово! Це може надихнути або знадобитися у роботі у будь-який момент.

А ще дуже важливо дивитися якомога більше світових кейсів. Можна відкрити каннський архів і йти прямо по рокам. І не треба думати, що це якось заблокує ваш креатив. Навпаки, це розширить кругозір. Ви побачите різні рішення на однакові інсайти, різні підходи до сторітелінгу та креативу, використання механік і т.д. Ну, і будете знати, що вже було, а що ще можна сказати.

Юлія Боргуленко, Senior Creator Havas Digital Kyiv

Як молодому креатору-новачку адаптуватись у команді?

Для початку зрозумійте, що всі вам раді, тому що на вас можна буде перекласти якусь частину роботи 🙂 А ще — тут всі працюють у шаленому темпі, тому легко можуть забути щось вам розказати чи показати. Не соромтесь, запитуйте.

Якщо вам мало роботи — просіть її самі.  Не знаєте якесь слово — just Google it. Маєте дивну ідею — озвучте її.  І частіше ходіть на каву з колегами. Або на просекко, як ми вечорами у Havas Digital Kyiv!

Як трансформується професія креатора ще через 10 років? До чого готуватися молодим та що освоювати вже зараз?

Зараз важко щось спрогнозувати на рік, не те що на 10 років. Але спробую повангувати.

Ми вже бачимо активний розвиток еко-напрямку, штучного інтелекту, робототехніки, вивчення космосу… купа всього. Тому точно зміняться продукти та послуги, які потрібно буде рекламувати. З’явиться ще більше технологічних можливостей для реклами (як, наприклад, зараз AR-борди, промо-сайти з AI, тощо). Продовжується боротьба з упередженнями та за соціальну справедливість, а це вплине і на етику та tone of voice комунікацій, і на ринок в цілому. Хтозна. Але професія креатора мало зміниться: нам і далі потрібно буде шукати ідеї, але вже в нових умовах, з новими інструментами. Тому тримаємо руку на пульсі.

Поради початківцям

  • Не вірте книжці «99 франків»: у рекламі звісно розважаються, але більше  — пашуть.
  • Займайтеся спортом. Це допомагає скинути стрес та краще думати.
  • Пам’ятайте: будь-яке ваше знання може знадобитися. Серйозно, навіть знання усіх мемів за останні 5 років — це плюс, а не те, що казала мама.
  • Не бійтесь просити допомоги у колег.
  • Слідкуйте за трендами та новинами, розвивайте свій смак, читайте, спілкуйтесь з різними людьми.
  • Виконуйте класно кожну, навіть маленьку, задачу.
  • Записуйте усі свої ідеї в окремий блокнот або у Evernote. Якщо сьогодні ідея не підійшла, вона може зайти колись для іншого бренду. Або просто насмішить вас своєю наївністю, коли ви станете досвідченим креатором.

Читайте також: Havas PR Kyiv, що входить до складу Havas Creative Group Ukraine, анонсував перезапуск команди.

А ще ми дізнавались у креаторів про їхнє перше місце роботи та досвід, який вони звідти винесли.

Теги: Havas Creative Group Ukraineісторіїкреатив

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей
Відео

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

15 Травня, 2025

Національна мережа зоомаркетів MasterZoo спільно з креативною агенцією Taktika випустила нову рекламну кампанію, присвячену снам домашніх улюбленців. Особливістю промороликів стало поєднання різних технік: зйомка улюбленців, 3D-моделювання, AI-генерування. Для MasterZoo кожен...

Читати даліDetails

MAUDAU × Університет Чупарського: монстри, каструля і порятунок світу з доставкою

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

РЕКОМЕНДОВАНО

Маркетинг і Комунікації

20 складів журі Ukrainian Creative Awards 2025 розпочали свою роботу. Оголошення переможців – наприкінці травня наживо

7 Травня, 2025
Інсайти

Ребрендинг автоматів AQUABOX: від технічного продукту до стильного міського сервісу

23 Квітня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025
Бізнес та Інновації

Наймасштабніша наукова подія для молоді: що очікувати на OL Science & Tech Fest 2025

20 Травня, 2025
MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита
Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.