• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Інсайти

WOW-ефект як ключовий засіб закріплення меседжу івенту

18 Лютого, 2021
Час прочитання: 4 хв.
A A
WOW-ефект як ключовий засіб закріплення меседжу івенту
Share on FacebookShare on Twitter

WOW-ефект — це, мабуть, один із основних засобів закріплення меседжу заходу. Бо зазвичай момент WOW відбувається в кульмінаційній частині події, яка і є презентацією самого заходу. В процесі івенту нагнітається якась емоція, і запуск моменту WOW закріплює його основний меседж у свідомості учасників.

Олексій Куликов, засновник івент-агентства Ant@Hill, розповідає про те, що таке ВАУ-ефект і як його досягнути під час організації події.

Олексій Куликов, засновник івент-агентства Ant@Hill

Вам було WOW?

Що таке WOW-ефект? Дуже просто — коли людина на щось реагує з подивом та захопленням і каже: «Ваааау!»

ВАУ-ефект — це не обов’язково тільки емоції. Раціо в ньому теж неодмінно присутнє. Якщо ми говоримо, що «ВАУ!» — це емоції, то наш меседж і має бути про емоції. Наприклад, метою івенту було, щоб гості повеселилися або щоб їм було цікаво і вони побачили диво! Тоді це те завдання, яке ми хочемо реалізувати за допомогою заходу. Наприклад, щоб гості побачили диво, показуємо їм салют, під час якого з’являється рожевий слон. Це і є «ВАУ!», в якому важливу роль грає в першу чергу ефект несподіванки.

А щоб викликати здивування, потрібно передбачити і перевершити очікування. Це ключовий момент. Якщо гість очікував звичайнісінький захід, а на виході він, наприклад, бачить якусь несподівану декорацію, то це вже перше WOW. Для того, щоб здивувати, необов’язково використовувати якісь особливі сценічні спецефекти — досить прийти кудись, чекаючи одне, і побачити щось більше. Але ось зробити це, коли від тебе чекають щось круте, набагато набагато складніше.

Як, наприклад, відбувається з ШОУ half-time під час Superbowl:

WOW-ефекту можна домагатися самими різними способами — починаючи з несподіваного смаку їжі, як, наприклад, у молекулярній кухні, яка в принципі побудована на несподіванці й WOW-ефекті. Так, наприклад, ти бачиш у себе на тарілці червону ікру, яка за смаком виявляється гарбузовим соком, або красиві фігури, зроблені з харчових продуктів. Твої очікування реалізуються зовсім іншим чином — таким, що запам’ятовується.

Моє переконання, що однією з найбільш розвинених артистів із WOW є ілюзіоністи:

Або ти чекаєш салют, а до нього несподівано додається красива музика. Або під час салюту раптом стрибає людина з парашутом. Або показують шоу 3D-mapping, під час якого будинок починає змінюватися і перетворюватися.

WOW у піраміді Маслоу

Загалом, WOW-ефект потрібен, щоб закріпити меседж івенту в свідомості учасників. Якщо на ранок після корпоративу гості розповідають про те, що найбільше запам’яталося, то вони розкажуть саме про WOW-ефекти — наприклад, про те, що виступала зірка. Це доносить меседж, що у вас багата компанія, яка змогла замовити зірку.

Ознакою того, що WOW-ефект спрацював, є те, що залишилося в пам’яті гостей після заходу.

Наступний дуже важливий компонент — щоб спогад мав правильну емоційну частину. Якщо гостям було добре, то вони згадують про подію з приємною емоцією. Тоді головний меседж івенту буде збережений з правильним позитивним забарвленням.

Результатом WOW-ефекту й успішного івенту можна вважати те, що учасник команди відчуває турботу про себе. Це сильний емоційний мотиватор. Логічно, що людина, яка відчуває турботу, також хоче поділитися чимось хорошим. Одвічний закон у силі: якщо захід сподобався, то гість розповість про це трьом знайомим, якщо не сподобався — то як мінімум семи.

По суті, місія івенту базується на п’яти потребах піраміди Маслоу. Як це проявляється на заході? Базово людина втамовує голод, спрагу, відчуває себе комфортно і безпечно. На соціальному рівні учасник відчуває належність до певної соціальної групи, великої мети. А якщо ще й отримав якусь винагороду, то це соціальне визнання, повага і схвалення суспільства. Або нагородили іншу людину — тоді, як варіант, з’являється мотивація працювати краще, щоб теж отримати нагороду.

Звичайно, усе залежить від аудиторії і її культурного наповнення, від культурних цінностей всередині цієї аудиторії. Так, якщо це річниця якогось заводу, то, швидше за все, його працівникам буде досить задоволення базових потреб.

У будь-якому випадку івент працює через повідомлення, ключову думку, закріпити яку допомагає ВАУ-ефект.

Як організувати WOW

Якість організації — це раціональний блок, а в творчому блоці є динаміка події, коли ми працюємо з емоціями гостей.

Потрібно приділяти увагу всім складовим івенту, орієнтуючись на масову аудиторію, з розумінням, що кожному зайде щось своє. Одному сподобається активність на вході, іншому — їжа, ще комусь — виступ зірки, а когось вразить салют. І це знижує рівень ризику, що захід не зайде. Кілька акцентів дозволяють створити загальний хороший емоційний фон.

Окрім цього, є ще темпоритм заходу, який хоч і не гарантує того, що івент «стане хітом», але за правильної побудови дозволяє на 80% передбачити, що захід пройде відмінно.

У кожному конкретному випадку WOW-ефект індивідуальний. Усі сценічні спецефекти можуть викликати WOW: салюти, розсипи конфетті, лазерне шоу, світлове шоу і т.д.

Ще одним способом викликати WOW-ефект може бути нестандартний майданчик для проведення івенту. Це або незвичайне місце, або створення такого декору, який людина не очікує побачити. У нас були кейси з організацією заходу в метро, ​​на заводах, на кораблі, у концертному залі з mapping-шоу, інтерактивними декораціями.

У такому ключі івент-агентство Ant@Hill організувало 360°-захід із довгими широкими екранами по периметру, які демонстрували зміну атмосфери, загального оточення.

Негативний WOW-ефект. Так буває?

Якщо поглянути на зворотний бік передбачення очікувань, то невідповідність навіть мінімальному очікуваному рівню створить негативний WOW-ефект. Запрошували гостей на мегакрутий захід, а там компот і оселедець? Несподіванка і здивування зі знаком мінус.

В Японії є спеціальне поняття, яке передбачає можливі моменти, що викликають WOW-ефект:

Потрібно враховувати, що негативну емоцію можна отримати не тільки за рахунок поганої їжі або дивного майданчика. Гість може отруїтися або постраждати в якомусь конфлікті, якщо організатори не подбали про безпеку належним чином.

Дуже багато факторів, які впливають на загальне враження і ВАУ-ефект, тому так складно організовувати якісні івенти. Потрібно продумати всі деталі, можливі ризики, які можуть трапитися з гостем на заході, — не тільки щоб артист вчасно вийшов на сцену, а й багато інших аспектів: медпрацівника, охорону, нормальну підлогу, на якій люди не посковзнуться, і т.п. Це все — організаційна складова, яка теж впливає на кінцевий ВАУ-ефект.

Перевіреного алгоритму, як гарантовано досягти WOW-ефекту, не існує. Але кожна агенція має набір своїх напрацювань — як правило, це висновки, зроблені з минулих казусів. Якщо вони були правильно відрефлексовані, то в результаті організатори краще підготовлені до того, що може трапитися. Так формується ризик-менеджмент заходу.

Потенційні ризики включають, наприклад, усвідомлення емоційної складової заходу. Хоча це творчість, де підбираються аналогії, але у досвідченого івент-менеджера вже є інтуїтивне розуміння, що цій аудиторії зайде, а що ні.

Тут можна провести аналогію зі створенням хітів у зірок. У світі постійно з’являються нові хіти. І причини, з яких «вистрілює» та чи інша музична композиція, часто маловідомого автора, відстежити неможливо. Не існує 100% формули створення хіта.

Так само і з заходом — не існує формули, що дає гарантію на 100% успіх. Але якісна і продумана організаційна частина вже може перевищити очікування гостей і допомогти досягти WOW-ефекту. Якщо до цього додається творча частина, що здатна «вистрілити», то це успіх!

Фото в заголовку: Amy Shamblen / Unsplash


Читайте також:

Офлайн як розкіш. Підсумки-2020 і прогнози-2021 від представників івент-індустрії.

Івент-менеджер 2021: яким він має бути, що повинен знати та вміти.

Теги: івенткреативкреативні індустріїподії

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025

Мистецтво – це не лише про красу, а й про зміст. А фінансова грамотність – не лише про цифри, а й про стиль життя. У травні 2025 року кампанія «Financial...

Читати даліDetails

Ти не ти, коли голодний: нова рекламна кампанія Snickers з Жозе Моурінью

Оголошено переможців Київського Міжнародного Фестивалю Реклами 2025

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Effie Worldwide назвав найефективніших у світі – результати Effie Index 2024

9 Червня, 2025
Маркетинг і Комунікації

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

27 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників
Інсайти

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників

5 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.