Офлайн як розкіш. Підсумки-2020 і прогнози-2021: івент-індустрія

Івент-індустрія — мабуть, одна з тих креативних індустрій, по яких пандемія вдарила найболючіше. Можна лише уявити, яких зусиль вартувало цим суб’єктам креативної індустрії залишитися на видноті. Та й взагалі — залишитися.

Тому підсумки 2020-го та прогнози на 2021 рік від засновників та керівників івент-агенцій, а також представників івент-майданчику та, безпосередньо, івенту для нас мають бути особливо цікаві.

Нагадаємо, серію підсумкових матеріалів розпочали підсумки-2020 і прогнози-2021 від креативних агенцій.

Олексій Куліков, засновник івент-агентства [email protected]

Олексій Куліков, засновник івент-агентства Ant@Hill

Підсумки 2020 року для індустрії організації бізнес- і корпоративних заходів у цілому:

Ринок упав на 50 або більше відсотків. Онлайн-заходи стали ключовим інструментом комунікації та як наслідок з’явилися майданчики для онлайн-трансляцій, паті-бокси. При цьому бюджети онлайн-івентів виросли до рівня офлайн. Загалом змінилися як форма організації праці, так і підходи до проєктів. З’явився тренд Offline is new luxury.

Підсумки 2020-го для компанії:

  • падіння доходу на 27%;
  • скорочення персоналу на 15%;
  • невідповідність річному плану на 80%;
  • поява в портфоліо нових послуг;
  • зміна формату продажів;
  • переорієнтація проєктів на суміжні сервіси.

Прогноз на 2021 рік для індустрії:

Офлайн-заходи повернуться, попит збільшиться, але внаслідок міграції фахівців у інші сфери, пропозиція зіткнеться з браком організаторів. Як результат — знизиться якість самих заходів. Якщо Маск усе-таки запустить свій супутниковий інтернет, онлайн-івенти займуть до 80% ринку.

Прогнози на 2021 рік для компанії:

Ми зберегли кістяк команди, напрацювали досвід в онлайн-форматах, зуміли переорієнтуватися на маркетингові сервіси (БТЛ, продакшн) і уклали кілька річних контрактів із великими брендами. Тому основний меседж для 2021 року — ми вижили та продовжуємо працювати в нових реаліях.


Ганна Терлецька, Head of Events in Kooperativ

Ганна Терлецька, Head of Events in Kooperativ

Підсумки-2020 і прогнози-2021:

Слово року для івент-індустрії у 2020-му — «виживання». Довелось адаптуватись до «нової реальності», оптимізуючи ресурси команди. Нам у Kooperativ це вдалося: ми навіть збільшили кількість локацій та штат. Порада, яку хочу дати всім: не варто марити про те, що все знову буде так, як було до 2020-го. Рухаємося далі, переходячи у гібридні формати проведення подій. Діджиталізація — наше все. Наприклад, за останні три дні ми провели паралельно кілька подій на віддалених одна від одної локаціях Kooperativ, і все завдяки онлайн-трансляціям. На початку 2021 року очікується затишшя, однак раджу підтримувати контакти з клієнтами. Вони вже теж встигли зрозуміти нові правила гри.

Тримайте у фокусі тільки дійсно значущі події, не розмінюйтесь на фанові ініціативи — інакше підете у великі збитки. Плануйте заздалегідь: навіть якщо у січні-лютому буде мертвий сезон, малі групи 10-20 осіб нікуди не подінуться. Масштабні ж події можна буде відкласти на травень-вересень. Цьому нас навчило літо-2020: локації з великою квадратурою й змогою аутдор-активностей, як наш дах, змогли провести найбільшу подію 2020 року — зустріч Спілки Українських Підприємців. А такі івенти потрібні людям, адже людині потрібна людина, обмін енергетикою й емоціями можливий лише офлайн. Ми готові дати це завдяки Kooperativ Rooftop, площею близько 1000 квадратних метрів.


Денис Блощинський, музикант, підприємець, громадський діяч, співзасновник Агенції 42, Фундації соціальних інновацій «З країни в Україну»

Денис Блощинський, музикант, підприємець, громадський діяч, співзасновник Агенції 42, Фундації соціальних інновацій «З країни в Україну»

Підсумки-2020 і прогнози-2021:

Мабуть, нема жодного івентора, який не сказав би про те, яким важким випав 2020 рік. Не буду з цим сперечатися. Але він ще й був важливим. Дуже важливим для всіх нас саме у можливості вийти за межі, подивитися направду на те, що ми робимо та знайти в цьому справжній сенс. З індустрії злетів накип, збився зайвий бруд та пил, ми втратили багатьох гравців, іноді дуже цікавих гравців, які не змогли перебудувати свої бізнес-моделі, тих, хто не зміг бути гнучким. До останнього більшість з нас чинила супротив змінам, замість того, щоб стати їх частиною. Ми за цей рік намагалися стати цими змінами. Ми розробляли формати та концепти та змогли втілити чотири формати першими в Україні й одними з перших у світі. Онлайн-весілля, Форум громадянського суспільства у гейміфікованому просторі, імерсивна гра-спектакль, квест із керування живим аватаром… У нас були абсолютно неймовірні проєкти цього року. Так, вони нам не принесли грошей. Але принесли те, чого за гроші не купиш, на жаль: неймовірний досвід та розуміння суті нашої професії на найближчі роки.

Що нас всіх чекає у 2021 році? Онлайн-івенти (або, скоріше, те, що під ними розуміють) міцно увійшли у наше життя. Івентор сьогодні має прокачати навички дизайнера, продакшн-менеджера та IT-спеціаліста зовсім на іншому рівні. Він має починати розбиратися із ментальним здоров’ям та управлінськими моделями.

Звісно, коли-небудь ми повернемося до класичного формату. Але тепер назавжди онлайн буде поруч. А класичний формат згодом перестане з ним конкурувати та візьме його своєю частиною. Або, скоріше, сам стане його частиною. «Phygital Event із потужною онлайн-вечіркою» — ось як може невдовзі звучати бриф від клієнта. Страшно? Непросто? Але точно не нудно і цікаво! І, як на мене, відкриває набагато більше нових можливостей, ніж закриває старих. Так що все буде добре — ми ж люди, тим більше не просто люди, а Івентори!


Анастасія Лепіхова, операційна директорка «Куражу»

Анастасія Лепіхова, операційна директорка «Куражу»

Підсумки-2020:

Виявилося, що всі ми поганенько опрацьовуємо бізнес-ризики, ніхто не очікував такого 2020-го.

Ми помилково вважали, що «Кураж» може перестати працювати тільки за бажанням власника, а виявилося те, що виявилося.

Наше щастя — в нашому ком’юніті. Люди були готові підтримувати нас у такі часи. Вони не просто купували квиток, а вкладали в цю покупку свою підтримку нам, і це відчувалося. Були ті, хто купував квиток просто так, без відвідування івенту, тим самим підтримуючи нас фінансово. Це дуже допомогло нам зміцнити подушку безпеки і бути готовими до чергового локдауну, який ми зараз проживаємо.

Не всі мають відповідні майданчики і бізнес-моделі, які дозволяють перебудуватися і працювати в нових реаліях (фінансово неможливо привести відомого на весь світ артиста і при цьому посадити 500 осіб у залі в кращому випадку). Ми щиро співпереживаємо колегам по ринку, які не змогли працювати взагалі, тому що їхня робота полягає в іноземних привозах, або у великих концертах і вечірках, які були неможливі в цьому році. Сподіваємося, що всі ті, хто розвивають культуру в Україні, якісне дозвілля та подають приклад іншим, переживуть пандемію і стануть ще сильнішими, ще крутішими.

Прогнози-2021:

Ми вирішили не планувати в деталях далі, ніж на осяжні пару місяців.

Річна сесія, акценти наступного року і ключові моменти за оптимістичним сценарієм, як щира мрія, є обов’язково.

Але на ділі ми опрацьовуємо одночасно хороший, реальний і найгірший сценарій.

За нашими відчуттями, країна перебуватиме весь 2021 рік в обмежувальних заходах, швидше за все, в основному, в більш лояльних, ніж були в 2020-му. Думаю, що повноцінні концерти і фан-зони не повернуться до нас раніше 2022 року, так що працюватимемо з тим, що маємо, паралельно придумуючи альтернативні джерела доходу.


Фото в заголовку: Kelly Sikkema / Unsplash

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Ogilvy Warsaw

Ogilvy Warsaw та Lego пропонують відбудувати нову Польщу

У межах глобального позиціонування Lego «Відбудуй світ» Ogilvy Warsaw створив локальну рекламну кампанію, спрямовану на нову зростаючу генерацію поляків. У ...

Фантастична подорож та цілий натовп Сьюзен: Zillow запускає нову кампанію

Зловісними ландшафтами сервіс із продажу нерухомості Zillow показав страх перед переїздом, коли дорога до нового дому – то справжня фантастична подорож.

Автомобілебудівник Volvo назвав головний креш-тест

Креативна команда справді вирушила за Арктичне полярне коло, щоб зняти для Volvo відео про головний креш-тест сьогодення.

Ребрендинг для чаю grace від banda

banda розробили нову бренд-стратегію та оновили айдентику для чаю grace. Не новачка на українському ринку чаїв потрібно було повернути у ...

Охоплення інтернет-аудиторії України нативною рекламою досягло 95%

За результатами рейтингу медіапанелі Gemius Україна, за 1-й квартал 2021 року нативною рекламою було охоплено майже 27 млн користувачів. Це ...

«Нас надихнула відсутність очевидного в київському просторі»: засновниці «Читати Київ» про ідею та місію проєкту

Одним з лауреатів, які отримали Премію Українського культурного фонду, став проєкт «Читати Київ». Його особливістю і двигуном стала небайдужість до ...