Офлайн як розкіш. Підсумки-2020 і прогнози-2021: івент-індустрія

Івент-індустрія — мабуть, одна з тих креативних індустрій, по яких пандемія вдарила найболючіше. Можна лише уявити, яких зусиль вартувало цим суб’єктам креативної індустрії залишитися на видноті. Та й взагалі — залишитися.

Тому підсумки 2020-го та прогнози на 2021 рік від засновників та керівників івент-агенцій, а також представників івент-майданчику та, безпосередньо, івенту для нас мають бути особливо цікаві.

Нагадаємо, серію підсумкових матеріалів розпочали підсумки-2020 і прогнози-2021 від креативних агенцій.

Олексій Куліков, засновник івент-агентства [email protected]

Олексій Куліков, засновник івент-агентства Ant@Hill

Підсумки 2020 року для індустрії організації бізнес- і корпоративних заходів у цілому:

Ринок упав на 50 або більше відсотків. Онлайн-заходи стали ключовим інструментом комунікації та як наслідок з’явилися майданчики для онлайн-трансляцій, паті-бокси. При цьому бюджети онлайн-івентів виросли до рівня офлайн. Загалом змінилися як форма організації праці, так і підходи до проєктів. З’явився тренд Offline is new luxury.

Підсумки 2020-го для компанії:

  • падіння доходу на 27%;
  • скорочення персоналу на 15%;
  • невідповідність річному плану на 80%;
  • поява в портфоліо нових послуг;
  • зміна формату продажів;
  • переорієнтація проєктів на суміжні сервіси.

Прогноз на 2021 рік для індустрії:

Офлайн-заходи повернуться, попит збільшиться, але внаслідок міграції фахівців у інші сфери, пропозиція зіткнеться з браком організаторів. Як результат — знизиться якість самих заходів. Якщо Маск усе-таки запустить свій супутниковий інтернет, онлайн-івенти займуть до 80% ринку.

Прогнози на 2021 рік для компанії:

Ми зберегли кістяк команди, напрацювали досвід в онлайн-форматах, зуміли переорієнтуватися на маркетингові сервіси (БТЛ, продакшн) і уклали кілька річних контрактів із великими брендами. Тому основний меседж для 2021 року — ми вижили та продовжуємо працювати в нових реаліях.


Ганна Терлецька, Head of Events in Kooperativ

Ганна Терлецька, Head of Events in Kooperativ

Підсумки-2020 і прогнози-2021:

Слово року для івент-індустрії у 2020-му — «виживання». Довелось адаптуватись до «нової реальності», оптимізуючи ресурси команди. Нам у Kooperativ це вдалося: ми навіть збільшили кількість локацій та штат. Порада, яку хочу дати всім: не варто марити про те, що все знову буде так, як було до 2020-го. Рухаємося далі, переходячи у гібридні формати проведення подій. Діджиталізація — наше все. Наприклад, за останні три дні ми провели паралельно кілька подій на віддалених одна від одної локаціях Kooperativ, і все завдяки онлайн-трансляціям. На початку 2021 року очікується затишшя, однак раджу підтримувати контакти з клієнтами. Вони вже теж встигли зрозуміти нові правила гри.

Тримайте у фокусі тільки дійсно значущі події, не розмінюйтесь на фанові ініціативи — інакше підете у великі збитки. Плануйте заздалегідь: навіть якщо у січні-лютому буде мертвий сезон, малі групи 10-20 осіб нікуди не подінуться. Масштабні ж події можна буде відкласти на травень-вересень. Цьому нас навчило літо-2020: локації з великою квадратурою й змогою аутдор-активностей, як наш дах, змогли провести найбільшу подію 2020 року — зустріч Спілки Українських Підприємців. А такі івенти потрібні людям, адже людині потрібна людина, обмін енергетикою й емоціями можливий лише офлайн. Ми готові дати це завдяки Kooperativ Rooftop, площею близько 1000 квадратних метрів.


Денис Блощинський, музикант, підприємець, громадський діяч, співзасновник Агенції 42, Фундації соціальних інновацій «З країни в Україну»

Денис Блощинський, музикант, підприємець, громадський діяч, співзасновник Агенції 42, Фундації соціальних інновацій «З країни в Україну»

Підсумки-2020 і прогнози-2021:

Мабуть, нема жодного івентора, який не сказав би про те, яким важким випав 2020 рік. Не буду з цим сперечатися. Але він ще й був важливим. Дуже важливим для всіх нас саме у можливості вийти за межі, подивитися направду на те, що ми робимо та знайти в цьому справжній сенс. З індустрії злетів накип, збився зайвий бруд та пил, ми втратили багатьох гравців, іноді дуже цікавих гравців, які не змогли перебудувати свої бізнес-моделі, тих, хто не зміг бути гнучким. До останнього більшість з нас чинила супротив змінам, замість того, щоб стати їх частиною. Ми за цей рік намагалися стати цими змінами. Ми розробляли формати та концепти та змогли втілити чотири формати першими в Україні й одними з перших у світі. Онлайн-весілля, Форум громадянського суспільства у гейміфікованому просторі, імерсивна гра-спектакль, квест із керування живим аватаром… У нас були абсолютно неймовірні проєкти цього року. Так, вони нам не принесли грошей. Але принесли те, чого за гроші не купиш, на жаль: неймовірний досвід та розуміння суті нашої професії на найближчі роки.

Що нас всіх чекає у 2021 році? Онлайн-івенти (або, скоріше, те, що під ними розуміють) міцно увійшли у наше життя. Івентор сьогодні має прокачати навички дизайнера, продакшн-менеджера та IT-спеціаліста зовсім на іншому рівні. Він має починати розбиратися із ментальним здоров’ям та управлінськими моделями.

Звісно, коли-небудь ми повернемося до класичного формату. Але тепер назавжди онлайн буде поруч. А класичний формат згодом перестане з ним конкурувати та візьме його своєю частиною. Або, скоріше, сам стане його частиною. «Phygital Event із потужною онлайн-вечіркою» — ось як може невдовзі звучати бриф від клієнта. Страшно? Непросто? Але точно не нудно і цікаво! І, як на мене, відкриває набагато більше нових можливостей, ніж закриває старих. Так що все буде добре — ми ж люди, тим більше не просто люди, а Івентори!


Анастасія Лепіхова, операційна директорка «Куражу»

Анастасія Лепіхова, операційна директорка «Куражу»

Підсумки-2020:

Виявилося, що всі ми поганенько опрацьовуємо бізнес-ризики, ніхто не очікував такого 2020-го.

Ми помилково вважали, що «Кураж» може перестати працювати тільки за бажанням власника, а виявилося те, що виявилося.

Наше щастя — в нашому ком’юніті. Люди були готові підтримувати нас у такі часи. Вони не просто купували квиток, а вкладали в цю покупку свою підтримку нам, і це відчувалося. Були ті, хто купував квиток просто так, без відвідування івенту, тим самим підтримуючи нас фінансово. Це дуже допомогло нам зміцнити подушку безпеки і бути готовими до чергового локдауну, який ми зараз проживаємо.

Не всі мають відповідні майданчики і бізнес-моделі, які дозволяють перебудуватися і працювати в нових реаліях (фінансово неможливо привести відомого на весь світ артиста і при цьому посадити 500 осіб у залі в кращому випадку). Ми щиро співпереживаємо колегам по ринку, які не змогли працювати взагалі, тому що їхня робота полягає в іноземних привозах, або у великих концертах і вечірках, які були неможливі в цьому році. Сподіваємося, що всі ті, хто розвивають культуру в Україні, якісне дозвілля та подають приклад іншим, переживуть пандемію і стануть ще сильнішими, ще крутішими.

Прогнози-2021:

Ми вирішили не планувати в деталях далі, ніж на осяжні пару місяців.

Річна сесія, акценти наступного року і ключові моменти за оптимістичним сценарієм, як щира мрія, є обов’язково.

Але на ділі ми опрацьовуємо одночасно хороший, реальний і найгірший сценарій.

За нашими відчуттями, країна перебуватиме весь 2021 рік в обмежувальних заходах, швидше за все, в основному, в більш лояльних, ніж були в 2020-му. Думаю, що повноцінні концерти і фан-зони не повернуться до нас раніше 2022 року, так що працюватимемо з тим, що маємо, паралельно придумуючи альтернативні джерела доходу.


Фото в заголовку: Kelly Sikkema / Unsplash

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Хліба й видовищ! Євген Уткін про сучасний інфопростір, штучний інтелект і повернення до цінностей

Медіа Сreativity.ua виступило ексклюзивним інфопартнером конференції «Інформоперація Різдво», яку ініціювала Рада інформбезпеки та кіберзахисту, і публікує тези деяких виступів спікерів. ...

«Довго й нещасливо»: страхова компанія переінакшила віршик про Хитуна-Бовтуна

Partners Life планує анімувати ряд класичних дитячих віршиків, починаючи з Хитуна-Бовтуна, і перетворити їх на історії про фінансово хиткі ситуації.

Коли людей попросили намалювати кетчуп, вони намалювали Heinz

Більшість людей намалювали характерну пляшку кетчупу Heinz, хоча жоден з учасників експерименту не знав, що його ініційовано цим брендом.

Шість креативних кампаній, які завдячують своїм успіхом фанатам

Своїм розголосом кожна така кампанія завдячує саме суперфанатам. Це – приклад того, як можна активізувати та винагородити за лояльність своїх прихильників.

Unilever декларує різноманіття і оголошує війну рекламним стереотипам

Компанія Unilever заявила, що боротиметься з рекламними стереотипами та працюватиме з більшим числом підприємств, якими керують жінки та предстаники етнічних ...

Світ заслуговує на свідків. Кампанія Leica від TBWA\ Paris

Leica, легендарний німецький виробник фотообладнання, історія якого сягає понад 150 років, відзначає відданість фотографів, які відображають світ, у новій міжнародній ...