Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана — найбільший навчальний економічний заклад України. У ньому навчаються понад 15 тис. студентів, працюють 820 викладачів. Виш дає ґрунтовні знання та опікується майбутнім студентів. Проте серед яскравого, налагодженого інформаційного потоку інших навчальних закладів КНЕУ губиться.
Ребрендинг КНЕУ
У реаліях 2020-го керівництво університету зрозуміло, що виш має статус, та не має власного популярного бренду. Тому Grape та КНЕУ вирішили апгрейднути університет і провести ребрендинг.
Ректор КНЕУ Дмитро Григорович Лук’яненко розповів, що завдяки ребрендингу університет прагнув:
- адаптуватися у цифровому середовищі та водночас не втратити фундаментальні цінності, традиції і надбання;
- отримати візуальне підтвердження інноваційності та креативності;
- налаштувати інтерактивні комунікації з Z-поколінням;
- відродити цікавість до економіки як основи життєдіяльності і суспільного прогресу;
- викликати позитивний шок на ринку освітніх послуг.
Оновлення айдентики і комунікації навчального закладу стало стрибком одразу через три трампліни:
- страх абітурієнтів перед державними закладами;
- динамічні зміни індустрії освіти і конкуренція з альтернативними (і не завжди державними) школами / курсами;
- нерозуміння цінності вишу сучасною молоддю.
У свідомості попередніх поколінь українців сформувалася чітка асоціація: КНЕУ = найкращий державний економічний університет. Потрібно було показати теперішнім абітурієнтам, чому варто обирати саме його. Тому агентство просто озвучило в позиціонуванні загальну думку: КНЕУ — головний економічний виш країни.
Якщо ти навчаєшся у КНЕУ, ти станеш топовим спеціалістом у сфері економіки. А що ж таке економіка? Усе! Усе навколо — економіка. Вона присутня в усіх сферах нашого життя, і всі ми в ній живемо. І це не лише про гроші. На основі економіки будуються всі процеси і взаємовідносини в суспільстві. Бізнес, культура, урбаністика, екологія — все це теж про економіку. Усім її напрямкам і проявам навчають у КНЕУ.
Саме такою стала ідея бренду: КНЕУ. Університет економіки всього
Юрій Гладкий, СЕО Grape про оновлення КНЕУ: «У 1998 р. я вступив до КНЕУ, щоб навчитися змінювати світ. Через 20 років я з командою агентства Grape вирішив допомогти моїй альма-матер трансформуватися для нового цифрового світу і глобальної економіки. За понад сотню років із КНЕУ вийшли десятки тисяч людей, які вчилися створювати нові сенси, продукти, ринки. Вони змінюють процеси в компаніях і будують конкурентну країну. Моя мета — дати КНЕУ нову конкурентну стратегію бренду в освіті, привабливу ідентичність, бажання бути причетним до змін і будувати спільноту лідерів для нової економіки».
Як з’явився новий логотип КНЕУ
Ключовий символ КНЕУ — колони головної будівлі навчального закладу. Саме круглі колони на квадратній основі дали поштовх для бачення логотипу і всієї дизайн-системи. Дизайнерка проєкту прагнула зробити логотип монументальним, щоб він відображав багаторічну історію вишу, але разом з тим був сучасним і простим.
Шрифтовий напис лого створений на основі простих геометричних форм з архітектурної схеми головного корпусу. Логотип динамічний та має дві форми: спрощену, як позначки колон на схемі, та витягнуту, як і самі колони. Дизайнерка проєкту Євгенія Онищенко пояснила, що зелений — історично важливий для Києва колір: це і старі листівки про зелений Київ, і жетони метро, і каштани. І, як не дивно, для КНЕУ зелений колір теж важливий: він присутній на старій формі кнеувців і на дипломах студентів в університетському музеї. Це було одне з бажань університету — зберегти їхній історичний зелений колір. Тому дизайнерка знайшла баланс і взяла як основний колір зелений (назвала його «старокиївським»). Колір, який важливий і для Києва, і для КНЕУ.
6 факультетів відповідають 6 колонам будівлі головного корпусу. І кожен факультет має свою «підсистему» з кольорами та патернами. Як ми бачимо колони згори чи на плані-кресленні, так квадратні назви (основа) вписані у кола (власне колона). Основний знак університету та знаки факультетів утворюють єдину структуру, здатну поповнюватись новими факультетами завдяки простій та адаптивній дизайн-системі.
Більше про кейс Grape та КНЕУ – тут.
А нещодавно ребрендинг презентував Національний музей історії України.