Мета кампанії Roadside Market від MasterCard, яка була запущена в Румунії — дати вихід на ринок, а разом з ним і фінансову незалежність, дрібним фермерським господарствам, які наразі є частиною неформальної економіки.
Ця кампанія від MasterCard перетворила на справжній малий бізнес фермерські ятки, розташовані на узбіччі доріг, та дала їм доступ до величезної спільноти водіїв з усього світу за допомогою популярного застосунку-навігатора Waze. Більше того, ці малі підприємці тепер отримали можливість послуговуватися системою безготівкових розрахунків, розробленою MasterCard спеціально для них.
Тепер, коли потенційні клієнти відкривають застосунок Waze, щоб подивитися маршрут, вони бачать в реальному часі всіх місцевих виробників, які продають свої товари на узбіччі, перед домом, в своєму саду чи в інших некомерційних локаціях. Споживачі бачать короткий опис товарів та PIN для оплати, а кожен продавець отримує від MasterCard POS-термінал.
По всьому світу такі ятки на узбіччі зазвичай вважаються малоприбутковими чи підпільними ринками. Вийти на велику аудиторію споживачів, щоб продати їм свою продукцію, вони часто не здатні. Але MasterCard вважає, що такі продавці теж заслуговують на увагу та повагу як мікропідприємці.
Приклад для інших
Кампанію було запущено в Румунії, проте вона є глобальним прикладом того, як можна діджиталізувати продавців на узбіччі, інтегрувати їх в загальну економіку та примножити їх цінність для суспільства.
В Румунії дрібних виробників запрошують зареєструвати свій малий бізнес на порталі www.piataladrum.ro. А місцева організація My Transylvania пропонує їм допомогу зі створенням власного офіційного піна у Waze та отриманням доступу до інших ресурсів, які пропонуються в рамках кампанії MasterCard Roadside Market.
Космін Владіміреску, регіональний менеджер MasterCard в Румунії та Хорватії, пояснює: «Готівкові розрахунки досі були єдиним способом оплати, яким могли послуговуватися фермерські ятки на узбіччі. Але у світі, де люди все частіше обирають безготівковий формат, це обмежує кількість покупців. Нашою метою було створити прецедент: інтегрувати дрібних виробників у систему безготівкових розрахунків і прорекламувати їх, використовуючи унікальний формат – Waze, один з найвідоміших GPS-застосунків для навігації. Ми також хотіли дати можливість споживачам швидко та безпечно розплатитися за місцеві товари, вирощені чи виготувані досвідченими майстрами своєї справи».
А Каталін Добре, старший креативний директор агенції McCann Worldgroup, зазначає: «По всьому світу, не лише в Румунії, економіка переходить у безготівковий формат. В цьому контексті продавці на узбіччі, які діють у неформальному секторі, опиняються у вразливому становищі. Їм потрібні цифрові рішення, які допоможуть їм привернути до себе увагу та стати важливішою частиною економіки. Переосмислення ринку в цифровому середовищі на кшталт Waze в буквальному сенсі нанесло цих мікропідприємців на мапу. Ця ідея бере свій початок в Румунії, але вона може стати натхненням і для численних інших країн, які зіткнулися з цією ж проблемою».
А ми нагадуємо, що нещодавно компанія MasterCard випустила вуглецевий калькулятор, який дозволить споживачам визначити свій вплив на довкілля