Роль Public Relations для сталого розвитку бізнесу важко переоцінити, і вона особливо зростає в кризові періоди, оскільки в умовах постійних змін і невизначеності PR дозволяє акцентувати увагу цільових аудиторій на значущих перевагах компанії та бренду, заручитися підтримкою і лояльністю різних груп громадськості. Актуальні тенденції та проблеми ринку PR обговорювали експерти 18 листопада 2019 р., під час прес-конференції, що відбулася у прес-центрі «УНІАН».

Незважаючи на складну ситуацію в економіці і політичні потрясіння, український ринок PR продовжує розвиватися. Ринок практично не зростав в період 2014-2017 р.р., але в останні 2 роки намітилася тенденція до зростання (за оцінками ВРК, в межах 10% в рік).

Згідно даних Всеукраїнської рекламної коаліції, за підсумками 2018 року український ринок PR оцінюється в обсязі 900 млн. грн. За оцінками Publicity Creating, на даний момент до 40% (360 млн. грн.) Загального обсягу ринку займають піар-послуги для комерційних підприємств. Що стосується ринку PR-послуг для В2В компаній, то за оцінками Publicity Creating, він займає не менше 15% від загального обсягу PR ринку для комерційних структур (тобто, більше 50 млн. грн).

Валерій Курейко, директор Publicity Creating, відзначив:  «Ключовою перевагою самих Public Relations в комерційному секторі є те, що даний вид комунікацій активно сприяє отриманню маркетингового результату, більше того – при грамотному підході, може бути локомотивом і рушійною силою розвитку бізнесу».

У свою чергу Руслана Плис, Account Director Publicity Creating, зазначила: «Основною тенденцією на українському ринку PR є повернення компаній до стратегічного планування. Все більше клієнтів розуміють важливість репутації для розвитку бізнесу, особливо в сфері В2В, і віддають перевагу комплексним програмам PR-просування».

Фахівці відзначили, що компанії, котрі звертаються за піар-послугами, діляться на 2 основні групи. Перша – ті, хто зіштовхнувся з будь-яким інформаційною або репутаційною кризою, і прагне вирішити її за допомогою піар-технологій. Друга група — компанії, котрі мають намір «атакувати» – наприклад, розширити частку ринку (тобто, потіснити конкурентів), вийти на новий ринок, вивести нову торгову марку або нову послугу, вид продукції і т.д. Це досить амбітні компанії, що претендують на підвищення своїх позицій на ринку, дуже часто – на лідерство в своєму сегменті або на своєму ринку. За даними Publicity Creating, найбільш часто за комплексним піар-просуванням звертаються компанії сектора В2В, а також українські виробники (в тому числі, виробничі потужності яких розташовані в регіонах).

Фактори, які можуть прискорити розвиток PR ринку наступні: загальна активізація піар-діяльності компаній і підприємств,  професійна розробка стратегій PR-просування на довгостроковий період (від 2-3 до 5 років),а такж зростання обсягів аутсорсингу піар-послуг.

Щодо термінів  планування PR-просування на наступний рік, то експерти зазначили, що багато компаній починають вже в листопаді-грудні, також для цього використовують початок року (січень-лютий).

Повну відео-версію заходу можна переглянути за посиланням.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

«Львівське» та McCann Kyiv створили комунікаційну кампанію для Lwiwske Slodowe Specjalne

«Львівське» та McCann Kyiv створили комунікаційну кампанію, присвячену запуску новинки — ретросорту Lwiwske Slodowe Specjalne. За шедеври живопису поціновувачі мистецтва ...

MGID почала поширювати контент Червоного Хреста про коронавірус на благодійних засадах

В умовах перенасиченості інформаційного простору повідомленнями про коронавірус найбільш надійним джерелом інформації є офіційні міжнародні організації з охорони здоров’я, гуманітарні ...

corona_colosseum2_1

Досвід Італії: чого слід чекати рекламній індустрії

Саме Італію зараз можна вважати передвісницею тих змін, яких слід чекати рекламній індустрії та медійній сфері інших західних країн у часи кризи.

Пандемічна комунікація бренду: швидке реагування, планування, релевантність

Про стратегію поведінки брендів під час надзвичайної ситуації, якою стала пандемія короновірусу, розповідають Сhief Еxecutive Оfficer в MullenLowe Adventa Світлана ...

Гонщики «Формули-1» вийшли на віртуальну трасу (і не лише вони)

Оскільки нинішній спортивний сезон було призупинено, організатори «Формули-1», щоб фанати та гонщики не скучили, перенесли перегони на віртуальну трасу.

Гравець під ніком «Знижка»: мережа KFC влаштувала полювання в грі Fortnite

Мережа KFC влаштувала полювання в онлайн-грі Fortnite, метою якого було перемогти п’ять кращих професійних гравців кіберспорту, щоб виграти знижки.