Реклама на поштових марках. Частина друга: українська практика

З перших випусків поштові марки незалежної України привернули увагу світової філателістичної спільноти. І не лише тому, що на мапі з’явилася нова держава. Українські поштові марки зазвичай розроблені і виконані на високому художньому рівні і неодноразово отримували професійні відзнаки.

Стосовно реклами на поштових марках цікаво відзначити проєкт «Власна марка», яка дає простір для маркетингового просування не тільки державним інституціям та ініціативам, але й громадським організаціям, а за певних умов — і комерційним структурам.

Про особливості марковидавничої політики Укрпошти, про досягнення і плани розповідає начальниця управління філателістичної продукції Укрпошти Наталя Мухіна.

Начальниця управління філателістичної продукції Укрпошти Наталя Мухіна
Наталя Мухіна

Чи випускає Укрпошта марки рекламного змісту? Мається на увазі не пряма реклама товарів або послуг, а популяризація та просування державних програм, соціальних ініціатив тощо. 

Кожну українську поштову марку можна вважати рекламою нашої країни у світі. На поштових марках Укрпошта популяризує історію і культуру України, спортивні здобутки, промисловий потенціал, відомих особистостей, які прославили нашу державу.

Серед останніх актуальних випусків — марковий аркуш «Збройні Сили України. Сухопутні війська». Він демонструє, як змінюється зовнішній вигляд української армії. Поштова марка «Передова» — про боротьбу українських війькових за цілісність і незалежність України і українських медиків проти коронавірусної хвороби. Поштова марка «Слава Україні!» у формі карти, яка, до речі, минулого року посіла перше місце за найоригінальніший формат марки у міжнародному філателістичному конкурсі у Мадриді.

Поштова марка «Передова»
Поштова марка «Передова»
Поштова марка «Слава Україні!»
Поштова марка «Слава Україні!»
марковий аркуш «Збройні Сили України. Сухопутні війська»
Марковий аркуш «Збройні Сили України. Сухопутні війська»

У планах цього року — поштовий випуск, який має привернути увагу українців до масової вирубки лісів у Карпатах.

Є давно відомий вислів «марка — візитівка країни». Як Укрпошта популяризує Україну через поштові марки? 

За правилами Всесвітнього поштового союзу, кожна поштова адміністрація випускає поштові марки, які популяризують і представляють саме її країну. По-суті, поштові марки є яскравими представниками культурної дипломатії.

На українських поштових марках можна знайти практично все, що пов’язано з нашою країною: український борщ, вишиванки, вітражі старого Львова, сучасні кіно- і мультфільми, жінок у жанрі «ню» у виконанні українських митців, український народний одяг, туристичні пам’ятки регіонів України тощо.   

Перемоги українських поштових марок у престижних міжнародних філателістичних конкурсах не лише позначаються на рейтингу України у філателістичному світі та колекційній вартості випусків Укрпошти. Це також привертає увагу світу до України, її здобутків і актуальних проблем.

У 2019 році вперше в історії сучасної української філателії марковий аркуш «Комахи України» авторства Олександра і Сергія Харуків здобув філателістичне олімпійське золото — Гран-прі WIPA 2018 р. (м. Відень, Австрія) і статус Кращої марки світу.

Марковий аркуш «Комахи України»
Марковий аркуш «Комахи України»
Листоноша Федір Фекета
Лист марок «Європа CEPT» 2020 року, який отримав срібну нагороду за дизайн
Лист марок «Європа CEPT» 2020 року, який отримав срібну нагороду за дизайн

У світі розповсюджена практика випуску благодійних марок з додатковою вартістю. Цей «додаток» спрямовується на ті чи інші соціальні проєкти. Чи існує практика таких випусків в Укрпошти? Чи плануються такі випуски в майбутньому? 

Дуже своєчасне запитання. Впродовж тривалого часу Укрпошта хотіла здійснювати випуск благодійних поштових марок так, як це роблять інші поштові адміністрації світу, і спрямовувати отримані кошти на важливі соціальні проєкти. Цього року завдяки ініціативі Укрпошти і підтримці Міністерства інфраструктури України ми отримаємо відповідні правові підстави для таких випусків.

До речі, Укрпошта вже мала такий досвід: у 1994 році побачила світ поштова марка з доплатним номіналом «Фонд милосердя і здоров’я України». Сподіваємося, що після тривалої перерви перший випуск благодійних поштових марок відбудеться вже цього року.

Поштова марка з доплатним номіналом «Фонд милосердя і здоров’я України»
Поштова марка з доплатним номіналом «Фонд милосердя і здоров’я України»

Дещо про досвід видавництва «Власна марка». Чи можливо організаціям або приватним особам замовити марки суто рекламного змісту? Які вимоги та обмеження існують для замовників «власних марок»? 

«Власна марка» — це унікальний проєкт Укрпошти, який, до речі, реалізують не всі поштові адміністрації. Він дозволяє клієнту оперативно отримати справжні поштові марки, конверти, картки, створені за індивідуальним дизайном. Ця продукція має не лише візуальну схожість з офіційними випусками Укрпошти. Вона має всі відповідні ступені захисту і може використовуватися клієнтом для пересилання письмової кореспонденції.

«Власна марка» — це три в одному: персоналізована поштова продукція, нетривіальний подарунок, дієвий рекламний інструмент. І якщо щодо тематики офіційних випусків Укрпошти існують численні обмеження, цей проєкт дозволяє релізувати практично всі фантазії замовника за умови дотримання вимог щодо авторського права.

Серед заборонених тем — висловлювання та зображення політичого характеру, або такі, що суперечать законодавству України, етичним нормам, або містять загрозу державному суверенітету чи цілісності України.

Cеред наших постійних клієнтів — відомі вітчизняні і міжнародні компанії, що працюють на ринку України, а також медійні особистості.

Зразки продукції «Власна марка»
Зразки продукції «Власна марка»
Зразки продукції «Власна марка»
Зразки продукції «Власна марка»

Від редакції: Кількість випусків, як і кількість замовлень на випуски, підтверждує, що поштова марка — це дієвий та привабливий засіб маркетингового просування. Її використання для листування з потенційними клієнтами або партнерами в більшості випадків — надрезультативне. Причина проста: яскрава марка неповторного дизайну неодмінно приверне до себе увагу при отриманні листа, а згодом багато хто з адресатів залишить її собі на згадку. А значить — вона працюватиме і надалі. Таким чином, марка є ефективним індивідуальним засобом комунікації, і в цьому її унікальна перевага.

Питання ставив Олексій Фурман.


Хто і коли вперше використав поштову марку як рекламоносій? Що таке шоколадні марки? Яка реклама може мати місце на офіційних поштових випусках? Як одна марка зібрала 90 мільйонів доларів і продовжує збирати кошти й сьогодні? Про це і не тільки ви можете дізнатися у першій частині нашого матеріалу про рекламу на поштових марках.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Спорт робить світ кращим. Нова європейська кампанія Decathlon

Decathlon — лідер роздрібної торівлі спорттоварами — запустив ТБ-кампанію під загальним слоганом «Спорт робить світ кращим». Короткі спортивні сюжети яскраво ...

Музейні експонати та візки-привиди: п’ять прикладів успішної реклами снеків

Веселкова платформа підтримки, жваве спілкування у твіттері та вміння присусідитися до сендвічів – такими є приклади успішної реклами снеків.

Журнал про марихуану «Сатива Ротару» створив бренд смт. Косяк, що на Житомирщині

Україномовний онлайн-журнал про марихуану «Сатива Ротару» спеціально до міжнародного дня канабісу (а також на честь свого дня народження) розробив бренд ...

ВАМП переклала рекомендації щодо проведення музичних подій, створені Європейською асоціацію фестивалів

Нещодавно представники Європейської асоціації фестивалів (Yourope), серед яких Sziget, Primavera Sound, Open’er, Rock Werchter, Melt, Roskilde та десятки інших, разом із медичними експертами розробили перелік настанов щодо пандемічних заходів ...

Шість етапів стратегії бренд-комунікації: головне з другого вебінару для культурних менеджерів

Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні спільно з Асоціацією Креативних Індустрій України запустили серію вебінарів від українських фахівців із комунікацій ...

Урагани, повені та пожежі: страховики влаштували креш-тест для австралійських будинків

Страхова компанія Suncorp вирішила допомогти пересічним австралійцям, влаштувавши справжній креш-тест для будинків у рамках кампанії One House to Save Many.