Пожартувати про коронавірус і нікого не образити: фановий контент для соцмереж на карантині

Оксана Феш — спеціалістка з діджитал-комунікації та стратегиня соціальних мереж для бізнесу та медіа, Social Media Strategist в «Або – Агенції розвитку локальних медіа», — про те, чому фановий контент для соцмереж під час кризи — це хороша ідея, і як його створити, щоб нікого не образити.

Оксана Феш

Спостерігати за змінами, що карантин вніс до наших життів, особливо цікаво зсередини соцмереж. Тут і диванні експерти, і новини, і бренди, що через кризу відмовились від SMM, і компанії, що зуміли пристосуватися та вдало вийти в онлайн, і мемчики про COVID-19, у коментарях під якими несеться війна.

Воюють на кілька фронтів: ті, що посміялися, — з тими, хто панікує та не веселиться. І паралельно з тими, хто не вірять у пандемію. Отримає за все бренд, який це зарепостив.

Але пожартувати про пандемію і не образити жодні почуття — реально. Багато проєктів, бізнесів та медіа зробили це і додали безліч плюсиків до репутації.

Чому фановий контент під час кризи — хороша ідея?

Бо сучасне інфополе у стресовому стані. Стрічка соцмереж рандомного користувача повна негативу, паніки, фейкових (і не дуже) фактів, страшної статистики, емоцій, тривоги та напруження. Не важко уявити, що робиться в голові людини.

Ваше завдання — бути промінчиком добра й позитиву. Дайте підписникам шанс розслабитися. Це те, що змусить запам’ятати вас, лишить емоційне враження, сформує асоціацію та лояльність. А ще спрацьовує диференціація: відрізнятися від інфопотоку — отже, привернути увагу.

Звісно, якщо досі tone of voice був формальним, не треба різко вигадувати жарти, відлякувати своїх читачів. Фановий контент для соцмереж підійде компаніям та брендам, комунікація яких від початку була дружньо-відвертою.

Про що жартувати?

Хіба що лінивий SMM-ник не написав пост про захист від коронавірусу. Та нащо говорити, коли можна фаново обіграти це і перетворити нудні рекомендації на позитивні й легко зрозумілі?

1
2
3
4

Схоже, найбільше українським та закордонним SMM-спеціалістам сподобалась тема про збереження дистанції. А посміялися над нею так:

5
6

Частина українських брендів пожартувала, застосовуючи в комунікації свої безпосередні продукти й послуги. І це виглядає круто, особливо використання популярного ситуативу з картинами:

7
8
9

До речі, обігрувати культурну класику по-новому — чудовий тренд, що знайшов місце у маркетинговій комунікації останніх двох років:

10

Меми — безсмертне джерело фану й натхнення. А вміння креативно упакувати мем, зробивши не трешовим, непопсовим, адаптованим до власних реалій, стилю, подачі та доступним аудиторії, — це взагалі мистецтво:

мем про карантин
меми про пандемію
мем про коронавірус
меми про коронавірус

Завдяки фановому креативу про пандемію, користувачі соцмереж почали масово грати в бінго. Це ще одна хороша ідея, як пожартувати на тему, але лишитися в зоні позитиву. Наприклад, викрити фейки або перевірити, хто що встиг зробити за місяць карантину:

фановий контент під час кризи
фановий контент під час кризи
фановий контент під час кризи

А якщо зовсім заглибитися в тему, провести брейншторм, посидіти над копірайтом та віжуалом — вийде пожартувати про коронавірус так, як ми робимо це в Або – Агенції розвитку локальних медіа у роботі з SMM майже 50 локальних редакцій по всій країні:

пожартувати про пандемію
пожартувати про коронавірус

Три короткі поради, як пожартувати про коронавірус і нікого не образити.

Не зачіпайте вразливі соціальні групи

Наприклад, лікарів та хворих. Медичний центр, що жартує про відпустки, які не світять лікарям цього літа, — це сумно. Бюро ритуальних послуг зі слоганом «Кремація — єдиний шанс розвіятися на карантині» — дуже сумно (і як вони взагалі зареєструвалися на Facebook?!). Не робіть так — і буде вам успіх!

Станьте сміливими й трошки зухвалими

Фановий контент у соцмережах — не місце для формалізму та бюрократії. Підпишіться на канали з мемчиками, щоб лишатися в курсі, що зараз смішно і як можна адаптувати це до ситуації й до вашої справи.

Будьте емпатичними

Сміливість та відвертість не виключає того, щоб лишатися людиною. Пам’ятайте: ваш гумор — це про розуміння ситуації, бажання розділити біду навпіл та донести власний меседж, а не про стьоб і хайп заради органічного охоплення.

В тему: Міністерство культури та інформаційної політики України і креативна агенція LOOMA створили кампанію, в рамкхах якої шедеври світового живопису закликають протистояти розповсюдженню вірусу COVID-19 і залишатися в безпеці.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Реалізм, гумор і гострі теми: батьки та діти в креативних кампаніях

Ці шість робіт з архівів «Каннських Левів» показують, якими постають справжні батьки та діти в креативних кампаніях. Навіть якщо ті діточки чотирилапі.

X-RAY Marketing Awards: стартувало голосування за номінантів

X-RAY Marketing Awards. Огляд номінації «Соціальний проєкт року»

Розпочалось голосування за найкращі проєкти креативних індустрій у межах щорічної премії X-RAY Marketing Awards від онлайн-медіа MMR та бізнес/медіа бюро ...

X-RAY Marketing Awards: стартувало голосування за номінантів

X-RAY Marketing Awards: стартувало голосування за номінантів

Розпочалось голосування за найкращі проєкти креативних індустрій у межах щорічної премії X-RAY Marketing Awards від онлайн-медіа MMR та бізнес/медіа бюро ...

Banda розробила новий брендинг Зони відчуження Чорнобильської АЕС

Креативна агенція banda розробила новий брендинг Зони відчуження Чорнобильської АЕС, щоб привернути увагу до зникнення місць пам’яті. Мало хто знає, ...

WOW-ефект як ключовий засіб закріплення меседжу івенту

WOW-ефект — це, мабуть, один із основних засобів закріплення меседжу заходу. Бо зазвичай момент WOW відбувається в кульмінаційній частині події, ...

Останній випуск Twój Weekend: «Каннські Леви» представили чи не найдивнішу платформу для соціальної кампанії

Агенція YMLY&R Poland у своїй кампанії на підтримку гендерної рівності звернулися до всієї країни з, мабуть, найнезвичнішої платформи для такої комунікації.