Експерти панельної дискусії «Тренди 2020» на форумі «Інновації в комунікаціях» спробували відтворити цілісну картину бачення векторів розвитку комунікацій в різних сферах бізнесу.

Оксана Тодорова, президентка Асоціації корпоративних медіа України:

Підсилення значення горизонтальних зв’язків. Від управління людьми і проектами ми поступово переходимо до управління емоціями і натхненням. В українському бізнесі з’являється все більше компаній з горизонтальним стилем управління. Такі компанії розвиваються подібно до живих природних організмів. Поряд з ними сімейні, лідерські, бюрократичні і підприємницькі стилі управління залишаться. Але тренди на нову парадигму мислення (бірюзову / зелену) вже окреслено.

У тренді концепція lifelong learning — безперервне навчання протягом усього життя. Це означає, що в компаніях все більше буде відкриватися корпоративних університетів. Навички публічних виступів, знання кількох іноземний мов, розширення компетенцій в суміжних спеціальностях, навчання новим навичкам і хобі — в тренді.

Робота все інтенсивніше перетворюється в напружену захоплюючу гру. У зв’язку з цим офісний простір буде змінювати свій вигляд. Щоб створювати додатковий сенс і відповідну атмосферу натхнення для співробітників і партнерів.

Перехід від текстів до відео. Візуалізація великих масивів тексту в інфографіку. Використання замість текстів коміксів. Наповнення каналів компанії в соцмережах ексклюзивними матеріалами, конвергенція корпоративного контенту, введення чат-ботів, розробка корпоративних порталів, освоєння telegram-каналу, використання його в якості агрегаторора всього корпоративного контенту.

Зміна формату комунікацій. Від режиму інформування ми переходимо до діалогу. Хакатони, дискусії, ігровий формат замінюють монологи і лекції.

Отже поступово змінюється конфігурація каналів комунікацій, а також контент — стиль, тематичні вектори й жанрова палітра. Безперечними залишаються наступні факти. Контент повинен відповідати цілям бізнесу та інтересам споживачів інформації. Стиль має відповідати стилю ресурсу. Інфо-дозування зменшується до об’єму «укусу бджоли» і плавно перетікає в смартфон в режимі спілкування 24/7. Креатив і доречний гумор у тренді!

Ірина Проніна, HR & Legal Director at Lantmännen AXA тренди у сфері HR&PR на 2020 рік:

Візуалізація — цінностей, процесів, задач. Сучасний світ дуже швидкий, інформації стає все більше і довгий писаний текст, складні інструкції ніхто не читає, а тим більше не запам’ятовує. На допомогу приходять візуальні HR&PR матеріали, наприклад, Art scribing. Це новий тренд для України, який вже доволі тривалий час є актуальним в Британії та США. Дозволяє чітко, яскраво та без зайвих слів донести інформацію, яка гарно сприймається та запам’ятовується. Великим плюсом є можливість зображення в гумористичній і фановій формі, що вдвічі краще сприймається людьми.

Квестофікація. Всі люблять грати. Усім добре відомі популярні ігри, коли треба щось виконати аби отримати результат. Це залучає людей різних поколінь. Головне – знайти для кожного свій квест.

Діджиталізація, звісно. Все, що можна оцифрувати та що збереже ресурси часу співробітників. Все повинно бути оцифроване, відображене в user friendly формі. Прикладом можуть бути онлайн-дайджести, корпоративні портали, електронний документообіг. Діджиталізувати потрібно усе те, що віднімає у нас багато часу та абсолютно не мотивує людей.

Соціальні мережі також залишаються в тренді. Адже в кожній компанії та у кожного бренду є своя власна сторінка в найпопулярніших соціальних мережах. Це відмінний досвід спілкування та комунікації із споживачами та підтримання власного іміджу в суспільстві. HR-спеціалісти також вправно використовують ці ресурси та переглядають профілі своїх кандидатів в соцмережах до безпосереднього контакту.

Давати людям робити те, що їх подобається, драйвити їх. Тоді результати вражають, необхідність мотивувати окремо кожного співробітника зникає. Необхідно зрощувати таланти в середині компаній та робити акценти на їх сильні сторони.

Джеспер Бо Хенріксен, генеральний менеджер готелю Radisson Blu Hotel, Kyiv та директор по місту Київ:

Хочу зазначити кілька трендів. Насамперед, це постійний розвиток.

Наша легенда Києва пройшла глобальне оновлення і ми готові приймати корпоративні івенти міжнародного рівня. Через 14 років після відкриття Radisson Blu Hotel, Kyiv (перший міжнародний готельний бренд, який розпочав свою діяльність у Києві у 2005 році) зробив повну реновацію готелю. В 2017 році був оновлений конференц простір на першому поверсі. Ми оновили не лише дизайн, але й усі інженерні комунікації, аудіо та відео обладнання. 2017-2018 роки — ремонт номерів. Ми поєднали простоту, мінімалізм і функціональність, які імпонуватимуть вподобанням різних гостей готелю. Інтер’єр номерів доповнюють сучасні витвори мистецтва — фотографії Києва відомих українських фотографів. В 2019 році ми провели заключний етап оновлення — реновацію лобі, центрального входу та лобі-бару.

Ми не хотіли просто відтворити розкішний стиль Radisson. Ми інтегрували та відобразити місцеву спадщину, показали зв’язок із Золотими воротами, вулицею Ярославів Вал та оригінальним історичним стилем забудови. Для цього ми знайшли українського дизайнера, який все це відтворив належним чином. І сьогодні ми з гордістю представляємо готель категорії upper upscale — відродження київської легенди.

Важливим трендом є також внесок бізнесу в культурну спадщину та розвиток міжнародного і внутрішнього туризму. Вважаємо, що Київ має великий потенціал у якості туристичного об’єкта. І в зв’язку з цим робимо впевнені кроки для презентації світу справжніх перлин культурної спадщини, гідних уваги.

Костянтин Кузнєцов, офіційний представник Cannes Lions в Україні, продюсер Днів Креативності в Україні, маркетинг директор групи DIALLA Communications:

Тренди у креативній індустрії на 2020 рік:

Емансипація креаторів як окремого класу професіоналів. Поняття «креативний» завжди було тотожне поняттю «творчий». Наразі, зміст терміну значно розширено, наявність відповідних навичок — стає обов’язковою для вигідного працевлаштування, а вплив на світове економічне зростання — беззаперечний.

Продовження цифрової трансформації, націлене на збільшення ефективності процесів корпоративного управління, якості комунікації з аудиторіями та доданої цінності від послуг.

Активності, в тому числі комунікації, націлені не лише на демонстрацію соціальної відповідальності (Social Responsibility) — а й на соціальні зміни (Social Impact), що вимагає значного ресурсного або інтелектуального залучення організації у процеси реалізації та контролю таких проектів.

Розвиток міжгалузевої кооперації — для забезпечення власної конкурентної спроможності на внутрішніх та зовнішніх ринках.

Консолідація зусиль з позиціювання України у світі як перспективного партнера з виробництва якісного інтелектуального продукту, а не тільки, як джерела для видобутку креативної сировини.

Олександр Котолуп, власник компанії «Figaro – Catering» зазначив наступні тренди у кейтеринговій сфері:

Їжа поступово, крок за кроком, перетворюється на особисту філософію, частину культури і нашого лайфстайлу.

Eco friendly та тенденція свідомого споживання: у гастрономії акценти зміщуються в сторону органічних, вегетаріанських страв, рослинних білків. Суспільство турбується про сортування сміття та поступово відмовляється від пластику.

Instagramable — це вже не тенденція, а must have. Instagram зробив свій внесок у харчову революцію, продемонструвавши додатковий аспект їжі — її стиль і дизайн. Кольори і оформлення зараз так само важливі, як і смак страви.

Збільшується персоніфікація — персональний підхід до кожного клієнта.

Кейтеринг — це вже давно більше, ніж просто їжа. Це — окремий ритуал, що потребує особливої атмосфери, настрою, емоцій. У тренді WOW-ефект, коли подача страв перетворюється в експериментальне шоу.

Євген Веліканов, СЕО iPay.ua:

Діджиталізація. Всі операції, які можна перетворити в алгоритм і автоматизувати, будуть автоматизовані.

Збирайте дані про клієнтів. В тренді робота з Big Data. Інтуїція — це добре, але в бізнесі потрібна статистика!

Межі умовні. Все більше компаній виходить за межі України. І це розширює потенціал, відкриває можливості й нові горизонти.

Креатив у тренді! Покривайте ваші продукти глазур’ю блискучого креативу. Це дає неймовірну конкурентну перевагу.

Крос-брендинг. Співпрацюйте! Від виснажливої ​​конкуренції сучасний мудрий бізнес переходить до кооперації за принципом win-win. Там, де споживач буде вигравати, буде і прибуток для кожного учасника спільного проекту.

Максим Білявський, кандидат технічних наук, експерт Центру Разумкова, керівник прес-служби Укртрансгазу (2014-2017 рр.):

Кожен з нас, як на роботі так і вдома, невід’ємна складова держави, суспільство якої очікує змін. Протягом 2019 року Центр Разумкова систематично проводив соціально-економічний вимір настроїв наших співгромадян, базуючись на наших дослідженнях узагальню вектори розвитку і тренди 2020 в комунікаціях наступним чином: Україна — комфортна держава для громадян та надійний партнер для світу. Це наша ключова мета і концепція комунікаційних програм, навколо яких будуть формуватися ціннісні смисли і розгортатися діяльність. Якщо говорити окремо про напрямки тут можна виділити наступні складові політики комунікацій:

  1. Обороноздатність та національна безпека. Очікуваною подією стане подальше запровадження J-структури управління військами за стандартами НАТО та запровадження сучасної доктрини національної безпеки, яка базуватиметься на економічному, інформаційному та соціальному блоці. Трендом комунікації залишиться ідея згуртованості.
  2. Економічний патріотизм. Середньорічне зростання реального ВВП упродовж двох останніх років на рівні до 2,7% значною мірою консервує недосконалу застарілу структуру національної економіки. Для виходу на новий якісний рівень потрібна нова політика та філософія, яка безумовно має комунікуватись, – це економічний патріотизм. Кожен громадянин, як невід’ємна складова державотворчого процесу має усвідомити своє місце, роль та відповідальність за майбутнє держави. У моєму досвіді є приклад застосування такої філософії в ПАТ «Укртрансгаз».
  3. Сервісна функція. Згідно з соціальними опитуваннями Центру Разумкова, більше 80% вірять що держава здатна подолати труднощі, а 62,1% сподіваються що діяльність влади покращить ситуацію в Україні. Чого найбільше очікують наші співгромадяни? Перш за все це прозорість усіх процесів, в яких вони залучені. Друге, – це подолання корупції за рахунок прозорості зокрема. Третє – це зниження тарифів на житлово-комунальні послуги, які певною мірою залежать від прозорості процесів та корупції. Таким чином, перше завдання яке буде вирішуватись це підвищення прозорості та створення сервісу для громадян. При вирішенні таких задач безумовними трендом буде комунікація складних речей простими і доступними методами, зокрема це графічна передача об’ємної та багатогранної інформації.
  4. Соціальна відповідальність. Запровадження філософії економічного патріотизму та сервісної функції в умовах безпеки сприятиме підвищенню соціальної відповідальності держави та бізнесу. Викликами якої будуть: соціальна реконверсія регіонів; покращення умов праці та посилення корпоративної і ділової культури.
  5. Хаб глобальних інтересів. Ми віримо, що в сегменті міжнародних взаємовідносин, Україна займе рівновіддалену позицію та стане хабом глобальних інтересів в усіх сферах економіки. Найбільше ділових контактів слід очікувати в секторі оборони, енергетики та інфраструктури. Вимогою стане запровадження кращих міжнародних правил комунікації, які будуть поширюватись швидкими темпами і широким фронтом. Отже, потрібно готуватись до швидкої глобалізації.

Олег Дорошенко, директор Групи компаній Printstore Group :

Доповнена реальність в поліграфії вже звична справа. Звернення власника до новачка або виробництво, що оживає при наведенні смартфону на світлини журналу. Такі новації, інтегровані в друковані медіа, –  вже звичні прийоми, які можна віднести до стандартів професійної роботи.

Гейміфікація. Збираємо бали, робимо розіграші в соцмережах, накопичуємо бонуси. Скрізь, де можна грати — граємо!

Навчаємо, розважаємо, інформуємо. Гумор і креатив — вдалий «топінг» для корпоративних комунікацій! Але це не робіть вашу страву занадто солодкою. Смак і естетика доречні у кожній сфері, справі (та страві!).

Розвиваємося разом. Вчимося на професійних тусовках, навчаємо клієнтів в профільних статтях, усвідомлюємо і формулюємо досвід, робимо висновки, покращуємо якість продукції та послуг. Читаємо книги і ділимося.

Щасливі співробітники працюють краще! Ми залишаємо час і сили для корпоративних свят, видання корпоративного журналу з коміксами, квестами і приємними сюрпризами. Адже життя — це не тільки робота!!!

Отже, експерти склали зображення 2020 року в різних сферах з окремих пазлів. А які з цих прогнозів потраплять у яблучко, час покаже.

Ілюстрація на головному кавері – Unsplash

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Вигадані види спорту: Buffalo Wild Wings зібрала ролик із користувацького контенту

Мережа спорт-барів Buffalo Wild Wings знайшла цікаву і актуальну тенденцію: вигадані види спорту, якими можна займатися вдома.

7 речей, які можуть з’явитися у домівках після пандемії

Онлайн-журнал Dezeen, найкраще медіа про архітектуру за версією The Independent, опублікував роздуми українського архітектора Сергія Махно про те, як можуть ...

«Львівське» та McCann Kyiv створили комунікаційну кампанію для Lwiwske Slodowe Specjalne

«Львівське» та McCann Kyiv створили комунікаційну кампанію, присвячену запуску новинки — ретросорту Lwiwske Slodowe Specjalne. За шедеври живопису поціновувачі мистецтва ...

MGID почала поширювати контент Червоного Хреста про коронавірус на благодійних засадах

В умовах перенасиченості інформаційного простору повідомленнями про коронавірус найбільш надійним джерелом інформації є офіційні міжнародні організації з охорони здоров’я, гуманітарні ...

corona_colosseum2_1

Досвід Італії: чого слід чекати рекламній індустрії

Саме Італію зараз можна вважати передвісницею тих змін, яких слід чекати рекламній індустрії та медійній сфері інших західних країн у часи кризи.

9 місяців від концепції до полиці: як дизайнеру не здутися в довгих проєктах

В агентстві Dozen ми часто робимо великі, довгострокові проєкти, такі як «Чумак», «Водный мир», «Флінт», «Жайвір», «Старт». Багато з них ...