Рекламні банери свого часу створювалися з певною метою. Але часи змінюються, а з ними змінюється й ефективність цього виду реклами. Вкрай важливо знати, коли вони спрацьовують, а коли — ні, і чим їх можна замінити. І ось декілька відповідей на ці запитання.
Від часу свого створення рекламні банери встигли сильно змінитися. Адже розпочиналися вони як спосіб «перехитрити» інтернет-користувачів, щоб ті клацнули на банер. І хоча зараз вони цілком здатні донести до аудиторії підкріплене даними послання, стратегія банерної реклами продовжує втрачати свою ефективність. Проблема в тому, що банери, може, й еволюціонували, але й інтернет-користувачі теж.
Здатність людини повністю ігнорувати навіть найактуальнішу інтернет-рекламу та найбільш шокуючі банери зробила користувачів практично невразливими до впливу банерної реклами. Більше того, блокувальники реклами зараз переживають сплеск популярності.
Проблема полягає також у тому, що ми останнім часом можемо спостерігати своєрідне «пророцтво, яке саме себе справджує». Чим більше користувачі уникають рекламних банерів, тим менше компанії готові витрачати на таку рекламу. А це, в свою чергу, робить банерну рекламу ще менш ефективною. І не лише через те, що компанія її менше замовляє, але й тому, що зусиль у неї, пропорційно дедалі меншому бюджету, вкладається все менше.
Ще одна проблема виникає з того, що далеко не всі маркетологи завдають собі клопоту ретельно перевірити, де саме опиниться банер. А це часом ризикує обернутися дуже невдалим розміщенням. Наприклад, банер, що рекламує новий рок-гурт, не принесе багато користі біля статті про музику кантрі. А якщо вам не пощастить, то він ще й розлютить цільову аудиторію сайту. І от такі помилки поступово й підточують ефективність рекламних банерів.
Головний конкурент рекламного банера
І ще одна річ, яка применшує ефективність банерів, це ефективність всіх інших видів реклами, які здатні виходити на споживача через різні канали та завдяки зібраним даним бути дуже персоналізованими. Як наслідок, ми бачимо, що зовнішня реклама виходить на новий етап розвитку, а реклама на телебаченні та стрімінгових сервісах переживає злет своєї популярності.
Багато медіапублікацій зараз пропонує розміщення спонсорського контенту, який, щоб зацікавити читачів, набуває вигляду повноцінної статті. Зокрема, особливою популярністю зараз користується реклама на Facebook та YouTube, оскільки вона апелює до аудиторії як великих, так і малих брендів.
У рекламних банерів є дві основні мети: переконати клацнути на банер або зацікавити у продукті чи послузі настільки, щоб користувач відвідав сайт, навіть якщо він на банер не клацне.
І незалежно від того, чи досягнете ви бодай однієї мети, платитимете ви за розміщення банера повну ціну. На відміну від цього, той же YouTube пропонує схему, за якою ви платите лише за ту рекламу, яка була переглянута до кінця. Тому неважко уявити собі, на користь чого рекламні банери поступово здають свої позиції.
Автор статті — Корі Шмідт, директор з маркетингу агенції Canto