Організація Over the Bridge та Google AI створили нову пісню Nirvana

Якби він дожив до наших днів, лідеру гурту Nirvana Курту Кобейну виповнилося б 52 роки. Щороку 20 лютого, у його день народження, фанати намагаються уявити, які б ще пісні він написав, якби не вчинив самогубство майже 30 років тому. Ми, певно, ніколи не знатимемо точну відповідь на це питання, але принаймні Google AI спробував заповнити цю пустку, створивши нову пісню Nirvana.

Організація Over the Bridge, що спеціалізується на наданні психологічної підтримки, скористалася штучним інтелектом Google Magenta AI, який може створювати треки в стилі того чи іншого музиканта. Також вона задіяла звичайну нейромережу, натренувавши її на піснях Nirvana, щоб написати новий текст. Кінцевий результат вийшов дещо схожим на You Know You’re Right, одну з останніх пісень гурту, записану незадовго до смерті Кобейна в 1994 році.

В стилі Nirvana

Як це було зроблено

Майже все, що ви чуєте в цій пісні, було створене двома штучними інтелектами. Цікаво, що агресивний гітарний стиль Кобейна так спантеличив Magenta, що замість його характерних мелодій ця нейромережа генерувала переважно стіну шуму.

Для проєкту Lost Tapes of the 27 Club нейромережа Magenta аналізувала пісні у вигляді MIDI-файлів, що конвертують тон і ритм у цифровий код, який можна завантажити в синтезатор. Дослідивши характерний стиль музиканта, комп’ютер створював нову музику, з якої креативна команда потім обирала найкращі моменти.

Шон О’Коннор, один з очільників Over the Bridge та креативний директор агенції Rethink, пояснює: «Чим більше MIDI-файлів завантажити, тим краще. Тому ми взяли від кожного музиканта по 20-30 пісень у вигляді MIDI-файлів і розділили їх на менші фрагменти: соло, ритм-гітара тощо. А потім ми їх систематично опрацювали. Якщо завантажити всю пісню цілком, програма починає плутатися в тому, як саме має звучати кінцевий результат. Але якщо у вас є просто колекція рифів, вона видасть на-гора ще хвилин п’ять рифів, з яких 90% буде звучати просто жахливо. А тоді ви починаєте все це прослуховувати і знаходити цікаві моменти».

Подібним підходом О’Коннор і його команда скористалися й для написання текстів. Вони завантажили тексти пісень в нейромережу, а потім за кількома ключовими словами програма намагалася вгадати правильний ритм та тон поезії. За словами креативної команди, це був шлях численних спроб і помилок. Їм доводилося переглядати сторінку за сторінкою згенерованих текстів у пошуках фраз, які за своїм віршовим розміром пасували б до мелодії Magenta.

Ті, хто померли в 27

Over the Bridge – не перша команда, яка використовує штучний інтелект, щоб наслідувати стиль померлих музикантів, але мотивація її дещо відрізняється. Креативники включили нову створену Google AI пісню Nirvana під назвою Drowned in the Sun до свого проєкту Lost Tapes of the 27 Club. Він об’єднує в собі пісні, згенеровані машинами у стилі музикантів, які померли в 27 років.

В стилі Емі Вайнгауз
В стилі The Doors
В стилі Джимі Гендрікса

«Уявіть, якби всі ці музиканти, яких ми так любимо, свого часу отримали необхідну психологічну підтримку, – каже Шон О’Коннор. – Чомусь в музичній індустрії депресію вважають за норму і романтизують, а музику сприймають як автентичне страждання».

Джерело 1, 2

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Мистецьке непорозуміння: в Сеулі пара домалювала графіті вартістю в півмільйона доларів

На виставці сучасного мистецтва в Сеулі молода пара вирішила домалювати одну з картин, що знаходилася в експозиції. Графіті американського художника ...

AIFF Talent Meetings — онлайн-події для всіх, хто цікавиться кіновиробництвом

Фестиваль «Незалежність» спільно з America House запрошують на AIFF Talent Meetings — серію онлайн майстер-класів для всіх, хто цікавиться виробництвом кіно. Спікери AIFF ...

Як страховики доять клієнтів: агенція Zulu Alpha Kilo показує метафору, яку важко ігнорувати

Реклама від агенції Zulu Alpha Kilo для платформи RATESDOTCA, де можна порівняти вартість страхових полісів, врізається у пам’ять надовго. Видовище ...

Літнім людям є що розповісти: Cadbury ділиться історіями і закликає спілкуватися

Cadbury і благодійна організація Age UK вирішили нагадати всім, що чимало людей, на жаль, так і залишаються на самоті навіть після локдауну.

Передвісники весни: дев’ять велетенських арт-інсталяцій, що занурюють у природу

Білі круки, цифрові квіти та гриби зі стелі – пропонуємо вашій увазі кілька велетенських арт-інсталяцій, які дозволяють хоча б подумки зануритися у природу.

У Києві з’явилися постери, що закликають місцян звернути увагу на масове отруєння собак

Після зафіксованих масових отруєнь собак у центрі Києва креативна агенція ANGRY Agency розробила серію постерів, що закликають місцян звернути увагу ...