Як звучатимуть «Пори року» Вівальді з урахуванням змін клімату?

Класична серія концертів «Пори року» Вівальді є музичним втіленням того стабільного клімату, в якому людство існувало впродовж останніх 10000 років: від цілком очікуваних весняних злив до збирання врожаю восени. Але нова серія музичних творів є своєрідним оновленням Вівальді з урахуванням змін клімату.

Ця створена під враженням від природи класична музика була змінена так, щоб відображати клімат майбутнього – несамовиті урагани, лісові пожежі та повну тишу там, де міста пішли під воду.

Агенція AKQA об’єднала зусилля музикантів, композиторів та науковців, для того щоб достовірно переписати «Пори року» Вівальді, враховуючи прогнози кліматичних змін для різних міст світу.

Тім Девін, старший креативний директор AKQA, пояснив цей задум так: «Коли мова заходить про зміну клімату, дуже складним моментом є необхідність подати наукові дані у вигляді «живої» взаємодії. Щоб знайти відгук серед широкого загалу, кліматологію та дані про клімат необхідно олюднити. Цей проєкт став для нас чудовою нагодою саме так і вчинити».

Міста світу в 2050 році

Перша нова варіація концерту «[Непевні] пори року» пролунала вчора у виконанні Сіднейського симфонічного оркестру. У ній спробували передати те, як житиметься людям у Сіднеї в 2050 році. Креативна команда скористалася алгоритмом, який здатен генерувати тисячі локальних версій концерту. Спирається він на те, які зміни клімату та біорізноманіття очікуються в найгіршому з можливих сценаріїв для тієї чи іншої місцевості. Для цього було використано дані про викиди парникових газів, зібрані створеною ООН Міжурядовою групою експертів з питань змін клімату.

Подібно до оригіналу «оновлена» версія тлумачить деякі речі доволі буквально. Замість одного перекоту грому, його буде чутно постійно у містах, на які чекають суцільні зливи. Але й загальний настрій кожної пори року змінився також. Якщо у Вівальді «Весна» мала звучати весело, нова її версія сповнена хаосу. Той фрагмент «Літа», який відтворював спокійну полуденну дрімоту, тепер звучить напруженим, сповненим тривоги сном у час, коли стихійні стають дедалі частішими.

Найбільш радикальною зміною є варіації, де панує повна тиша. Така тиша, зокрема, чекає на Шанхай. Якщо викиди парникових газів зростатимуть максимально, це місто в низині в 2050 році повністю опиниться під водою, а мільйонам людей доведеться шукати нові домівки.

Як зазначає Девін: «Ми замінили кожну ноту паузою. Тобто музика в цьому місті не гратиме, оскільки в ньому не буде людей і культуру розвивати не буде кому».

Після концерту в Сіднеї креативна команда планує співпрацювати з оркестрами в інших містах, щоб у кожному з них можна було почути свою локальну версію «Пір року» Вівальді.

«Так ми сподіваємося знайти відгук серед місцевих спільнот, – пояснює Девін. – Найефективніші зміни відбуваються зсередини, коли люди дійсно розуміють умови, в яких живуть. Тоді ініціативи наростають, і це спонукає уряд щось змінити».

Джерело

Глобальне потепління, відтворене у концерті для віолончелі, також можна почути тут.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

MEGOGO LIVE покаже соціальний проєкт «Країна сонячних зайчиків»

MEGOGO LIVE покаже соціальний проєкт «Країна сонячних зайчиків»

У вівторок, 19 січня, на молодіжному каналі MEGOGO LIVE відбудеться показ першої частини соціального проєкту «Країна сонячних зайчиків», над виробництвом ...

39083-Ahn_Sang-soo-books

Корейська типографіка, або Що сучасний дизайнер може почерпнути з азійського креативу

Часто ми орієнтуємося на західні бенчмарки у дизайні (і не тільки), забуваючи про багатий досвід у цій сфері Сходу, відомого ...

Книга про предметний дизайн

Вийшла перша українська книга про предметний дизайн — PRODUCT DESIGN in Ukraine

В Україні вийшла перша книга про предметний дизайн «PRODUCT DESIGN in Ukraine / Предметний дизайн в Україні. Меблі, освітлення, декор». ...

«Приват24» привів Святого Миколая в кожен дім через смартфон

Новорічні свята — найчарівніший час! Цього року вперше українців привітав зі святами цифровий Святий Миколай. ПриватБанк разом із Visa подарував ...

X-Ray Marketing Awards X-Ray Marketing Awards 

MMR продовжує приймати анкети для участі в X-Ray Marketing Awards

Минулий рік зруйнував усі плани, змусив подивитися на світ інакше, відкрив нові сторони бізнесу. Брифи стали неважливими. Тепер основний виклик ...

Курка чи яйце? Мережа Systeme U подорожує назад у часі, щоб з’ясувати, що ж було раніше

В своїй новій рекламній кампанії французька мережа супермаркетів Systeme U вирішила з гумором розглянути питання «курка чи яйце?»