Загалом, це мав бути 28-й спортивно-благодійний «Пробіг під каштанами». Але 2020 року все було інакше. І ця найвідоміша спортивно-благодійна акція, яка щороку збирала в центрі Києва десятки тисяч людей, цього року відбулася в зовсім іншому форматі. Про «Пробіг під каштанами» онлайн і вічні цінності, які втілює ця подія з 1993 року, на конференції «Інформоперація Різдво» розповіла Президентка БО «Благодійний фонд «Пробіг під Каштанами» Ірина Кузнєцова.

Зазвичай кожен «Пробіг» для нас — свого роду божевілля: ми починаємо інтенсивно готуватися в січні, проводимо його в травні, а потім до вересня-жовтня підбиваємо підсумки, і все починається заново. 

Так відбувається вже 28 років. Якщо попередні 27 років у нас спостерігалося постійне і помітне зростання числа учасників і масштабів самої акції, 2020 рік став для нас найсерйознішим випробуванням і викликом в історії «Пробігу». 

Досить згадати, що у 2019 році на старт «Пробігу» вийшло майже 21 тисяча учасників. І ми небезпідставно розраховували, що наступного року ця цифра помітно зросте. Коли з’явилися перші звістки про загрозливе зростання пандемії, наша команда вже працювала на повну силу, готуючи наступний «Пробіг». А потім стрімка, шокуюча зміна ситуації, про яку ми всі пам’ятаємо, зажадала від нас не менш стрімких, оперативних рішень. Так виникла ідея провести «Пробіг під каштанами» онлайн

Зупинятися не можна

Відразу ж постала безліч питань, які до нас, здається, ніхто ще не вирішував. Як організувати такий «Пробіг»? Як залучити людей не на звичну лінію старту на Майдані, а до моніторів або екранів смартфонів? Ніде правди діти: часом, накочували відчай і втома. Все ж таки, це вже 28-й рік поспіль ми проводимо «Пробіг». А може, час уже зупинитися? 

У такі моменти я зазвичай переглядаю архіви попередніх «Пробігів», фотографії, які передають неповторну святкову атмосферу, щасливі обличчя учасників… І розумію: зупинятися не можна. 

Пізніше, влітку, з’явилося безліч подібних онлайн-заходів: концертів, конкурсів, форумів… Люди навчилися їх організовувати та засвоїли технології їх проведення. Нам же треба було починати вже в березні — без досвіду, без уміння, практично наосліп. Розібратися з нуля в технологічних тонкощах проведення подібних акцій, в налагодженні онлайн-комунікацій — це було, м’яко кажучи, дуже непросто. Але я особисто для себе вирішила: подія має відбутися за будь-яких обставин. А там — хай буде, як буде. 

Зрештою в історії «Пробігу» (а це майже три десятиліття!) було чимало досить складних ситуацій — організаційних, економічних, політичних. Але ми різними шляхами успішно виходили з них. Здається, причина в тому, що в далекому 1993 році ми заклали традицію поєднання свята спорту і добра. А така традиція просто не може зникнути. Тому що людині властиве бажання проявляти свої найкращі людські якості — в будь-яких умовах. 

Головне — зробити перший крок

У результаті ми швидко розробили платформу і концепцію онлайн-пробігу. Згідно з цією концепцією, люди могли зареєструватися як учасники і пробігти дистанцію в зручному для себе місці та зручних умовах. Це можна було зробити у своєму дворі, найближчому парку або в квартирі на біговій доріжці. І все ж ми розуміли, що повинен бути якийсь офлайн-момент, який би об’єднував людей, дарував відчуття причетності. І тут виникла ідея зробити амбасадором «Пробігу» мера Києва — Віталія Кличка. Адже він усі роки свого керування столицею активно підтримував «Пробіг» і постійно брав у ньому участь. Нехай він очолить невелику команду відомих людей і в реальному часі подолає дистанцію «Пробігу» від імені всіх учасників. 

Команда волонтерів склала 10 осіб. Крім Віталія Кличка, в неї увійшли: олімпійська призерка Христина Стуй, переможниця 1-го «Пробігу під каштанами» Наталія Лебедєва, Міністр молоді та спорту Вадим Гутцайт, головний лікар Центру дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України Володимир Жовнір. 

Амбасадори «Пробігу»

Головним завданням було, як не дивно, зберегти в таємниці місце проведення офлайн-пробігу, щоб не зібрати натовп і не порушити карантинні обмеження. І тільки в день «Пробігу» учасники дізналися місце збору і дистанцію — від монументу засновникам Києва в парку Примакова і до Поштової площі. Весь офлайн-пробіг транслювався в прямому ефірі на телеканалі «Київ», у тому числі й за допомогою дронів. Усе транслювалося в реальному часі — так, щоб ні у кого і думок не виникло про яку б то не було постановку або монтаж. 

Успішний фініш

У результаті в онлайн-пробігу взяли участь 3787 осіб. Причому участь брали й корпоративні команди — наприклад, Райффайзен Банк Аваль виставив 1 тисячу учасників, а «Укргазвидобування» — більше 600 учасників. Учасники провели «Пробіг» у різних містах України. 

Я вважаю, що зібрати 3787 учасників у такій екстремальній ситуації і в таких умовах — це просто здорово. Благодійні внески учасників склали 375 254 грн, на які ми придбали засоби індивідуального захисту для медичного персоналу Центру дитячої кардіології та кардіохірургії МОЗ України та Київської міської клінічної лікарні №9.

Висновки і відчуття

Я особисто і вся команда організаторів «Пробігу під каштанами» ще раз переконалися, що люди завжди готові робити добрі справи, потрібно просто їм трохи підказати де і як це зробити. І ситуація пандемії 2020 року це довела. Впевнена: якби ми скасували «Пробіг», як зробили організатори багатьох інших заходів, це було б все-таки неправильно. 

Можливо, ми були одними з перших, хто під час пандемії надав лікарям реальну необхідну допомогу. Тоді ще далеко не всі усвідомлювали масштаби та небезпеку пандемії, не розуміли особливу вразливість саме медиків перед цим страшним коронавірусом. 

А мені постійно згадувався сумний особистий досвід візиту з дитиною в лікарню, коли я, почувши переговори лікарів з колегами зі швидкої допомоги, з жахом зрозуміла, що лікарям не вистачає буквально ВСЬОГО, і вони без перебільшення здійснюють подвиг, рятуючи дітей у таких умовах. Це було давно, але, на жаль, сьогодні небагато що змінилося. 

Фактично, всі роки існування спортивно-благодійної акції «Пробіг під каштанами» ми займалися вихованням у людей емпатії.

Мені б дуже хотілося, щоб саме емпатія стала головним трендом 2021 року. 

У 2020 році з серйозною проблемою зіткнулася величезна кількість людей. Я сприймаю це як свого роду знак. Знак того, що це може статися з кожним, тому кожному з нас без винятку потрібна підтримка. І люди стали це розуміти. 

Тому я мрію, щоб поряд із політичними та економічними трендами 2021 року, про які ми багато говоримо, одним з головних трендів став розвиток людяності. А технології сьогодні дарують нам унікально ефективний інструментарій, завдяки якому ми можемо ділитися своєю людяністю з усіма, хто її потребує. 

Для досягнення цієї мети нічого неможливого немає. І наш «Пробіг під каштанами» онлайн це підтверджує. Його проведення в екстремальних умовах стало новою високою планкою, яку ми з командою подолали. Тепер ми нічого не боїмося.


Читайте також: Ритейл та ескапізм — як мода і дизайн опановують віртуальний простір.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Бренд морозива Magnum зняв короткометражні аніме про природу насолоди

Два короткометражних аніме для бренда Magnum поєднує та ідея, що пошуки насолоди – дуже людська риса, а розуміння насолоди у кожного своє.

Держкіно презентує онлайн-довідник національних фільмів

Онлайн-довідник «База національних фільмів України» – найповніша база даних за національними фільмами, професіоналами кіновиробництва та компаніями-виробниками України. Держкіно має на меті ...

«Алло, не спиш? Я тебе кохаю». TABASCO створило валентинки для українських брендів

Креативне агентство TABASCO створило валентинки, якими освідчилося своїм клієнтам, бізнес-, інформпартнерам, а також компаніям, з якими реалізовує соціальні проєкти. 14 ...

Українське агентство Areal.design отримало CSS design awards за створення сайту для Parimatch Tech

Агентство отримало нагороду Website of the day. Під час роботи над сайтом у Areal.design була задача розробити емоційну платформу, яка ...

Hyundai показує як це, коли оком змигнути не встиг, а діти вже виросли

Hyundai та Innocean Australia вирішили показати, що восьмимісний автомобіль Palisade буде лишатися зручним навіть тоді, коли діти вже виросли.