Екологічні матеріали: ці комп’ютери Macintosh зроблені з меду, льоду та вугілля

В 1982 році легендарний дизайнер Гартмут Есслінгер почав працювати на Apple. Наприкінці 1970-х його дизайн став визначальним для Sony, і Стів Джобс хотів, щоб його комп’ютери Macintosh були не менш привабливими для масового споживача. Завдяки цій співпраці високотехнологічний пристрій перетворився на доступну для розуміння річ. Слоганом цього дизайну було «для всіх нас».

Проте майже 40 років по тому найбільшою проблемою у виробництві електроніки став не дизайн, а екологічність. Ось чому за цей час Apple почала робити корпуси комп’ютерів не з пластику, а з алюмінію, який піддається вторинній переробці. І ось чому дизайнери Генк Беєр та Алекс Сайзмор вирішили (цілком в дусі Apple) зробити радикальний редизайн комп’ютерів Macintosh, помістивши їх у корпуси з меду, льоду, землі тощо. Тобто з таких матеріалів, які часто трапляються в природі і їх не треба везти здалеку. Назва цього проєкту є співзвучною старому слогану Apple: For the Rest of Us.

«Ми не хотіли, щоб люди дивилися на наш проєкт і відчували страх перед глобалізацією, щоб їм здавалося, наче ми збираємося замінити індустрію чи обираємо нові матеріали, керуючись лише комерційною вигодою, – пояснила креативна команда. – Натомість ми хочемо, щоб люди спитали себе, що означає глобалізація, та замислилися про те, як незвичайні матеріали здатні змінити взаємодію з продуктом».

Дизайн та екологія

Сфотографовані, як в оригінальній рекламі Macintosh, ці комп’ютери, які технічно є нефункціональними скульптурами, перевертають естетику Apple з ніг на голову, кидаючи виклик усім традиціям індустріального дизайну.

Один з них є по суті екраном, що стирчить з купи землі, а зверху на ньому зеленіють рослини. Інший – схожий на оригінальний Macintosh, от тільки корпус його вирізано зі шматка вугілля. Деякі варіанти дизайну можна назвати майже практичними – принаймні комп’ютер та миша з вапняка на вигляд є дуже стильними. А от комп’ютер в льодовому корпусі очевидно, що неминуче розтане і тоді все його електронне начиння закоротить. І мало який з цих дизайнів може дорівнятися за сюрреалістичністю комп’ютеру Macintosh, зробленому з меду та воскових стільників.

Весь проєкт, за задумом Беєра та Сайзмора, виконано в стилі ретро.

«Посиланнями на історію пронизаний весь наш проєкт: фотографії, моделі, деякі графічні рішення, – зазначили вони. – Ми зробили це, щоб відрізнити свої моделі від сучасних, і щоб, дивлячись на них, можна було уявити альтернативну реальність».

Втім, уявлена дизайнерами альтернативна реальність виявилася доволі прогресивною. У наш час компанії, звісно, комп’ютери із землі не ліплять, але біорозкладні матеріали і матеріали, придатні для вторинної переробки, зараз в пріоритеті. Зокрема, Google Design Lab зібрала цілу бібліотеку нетипових матеріалів для виробництва своїх телефонів та продукції Nest: тут є і штучна шкіра з грибів, і пластик з молочного білку. І поступово ці тренди набирають оберти.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Business Culture HubBusiness Culture Hub

Український культурний фонд запрошує до участі в Business Culture Hub

Український культурний фонд об’єднує круті культурні проєкти та бізнес, який розвиває КСВ! Саме тому УКФ запрошує усіх на другу онлайн-зустріч Business ...

Тренди у графічному дизайні 2021 від Depositphotos (Інфографіка)

Тренди у графічному дизайні 2021 стали відображенням змін, що відбулися минулого року та вплинули на стилі, ідеї, які обирають дизайнери ...

З 1 до 5 березня 2021 року на LIONS Live розпочнеться чергова онлайн-сесія креативного розвитку

З 1 до 5 березня 2021 року на черговій онлайн-сесії LIONS Live організатори Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions представлять новий ...

Media Maker – нове спеціалізоване агентство в складі dentsu Ukraine

Агентство Media Press, яке існує на ринку з 2003 року, стає Media Maker. Серед сервісів агентства: PR, інтегровані рекламні кампанії ...

Анімація на пательні: режисери Wriggles&Robins спекли відео до Дня млинця

Яким би млинцям ви не надавали перевагу, певно ви оціните майстерність режисерів-аніматорів, які спекли 600 млинців, перетворивши їх на відео до Дня млинця.

Target, Walmart і CVS шукають високотехнологічну альтернативу пластиковим пакетам

Заснована цими трьома ритейлерами інвестиційна фірма Closed Loop Partners має на меті пошук, тестування та впровадження інноваційних альтернатив.