У Фінляндії створили «ввічливий шрифт» для боротьби з кібербулінгом

Проблема кібербулінгу широко обговорюється по всьому світу, але більш-менш реалістичних рішень у зв’язку з цим було запропоновано не так вже й багато. Одне з таких рішень нещодавно було створене у Фінляндії: спеціально розроблений шрифт для боротьби з кібербулінгом. Цей цифровий інструмент спрямований на викорінення найтиповіших проявів мови ворожнечі, розмиваючи та замінюючи слова, якими намагаються образити й принизити.

PR7 1024x576 1 - У Фінляндії створили «ввічливий шрифт» для боротьби з кібербулінгом

За даними ЮНЕСКО практично третина випадків цькування відбувається в онлайн-середовищі. А оскільки навчання-онлайн та віртуальні класи поступово стають новою нормою, кібербулінг перетворюється на все серйознішу проблему для молоді.

afaqs 2020 08 0d3aec86 226d 4dab afae aa3c6e815cab PR1.png 1 - У Фінляндії створили «ввічливий шрифт» для боротьби з кібербулінгом

«Ввічливий шрифт» The Polite Type було навчено розпізнавати та переписувати мову ворожнечі. Тобто він автоматично розмиває лайливі слова, або замінює їх на щось тактовніше. У такий спосіб компанія-розробник програмного забезпечення TietoEVRY, яка є ініціатором проєкту, намагається створити гуманніше онлайн-середовище та привернути увагу до проблеми.

PR6 1024x576 1 - У Фінляндії створили «ввічливий шрифт» для боротьби з кібербулінгом

Просте рішення складної проблеми

Наразі було запущено бета-версію шрифту, що розпізнає майже 2000 образливих англійських слів (перевірити, які саме, можна тут).

Шрифт для боротьби з кібербулінгом є безкоштовним і встановити його можна на будь-який комп’ютер. Оскільки це – шрифт з відкритим кодом, будь-які розробники та організації можуть модифікувати його для власних потреб. До його створення долучилися фінські підлітки. Креативна сторона проєкту була реалізована агенцією TBWA\ Helsinki, а автором шрифту є дизайнер Міка Мелвас (Mika Melvas).

«Ми хотіли створити інструмент, який би нагадував людям, що під час спілкування онлайн ввічливість та повага до інших мають бути ввімкнені за налаштуванням. Кібербулінг та мова ворожнечі – глобальні проблеми, і наш клієнт обрав дуже сміливу позицію, відчинивши цю скриньку Пандори. The Polite Type ще далекий від своєї остаточної версії, і ми усвідомлюємо, що сам по собі такий шрифт цю проблему не вирішить. Але починати з чогось треба. Ми сподіваємося стати хорошим прикладом для наслідування, і, може, колись в майбутньому шрифтом The Polite Type будуть послуговуватися всі онлайн-платформи», – пояснив Мікко Пієтіля (Mikko Pietilä), креативний директор TBWA\Helsinki.

Міжнародна співпраця

«Оскільки кібербулінг та мікроагресію складно відстежити, ми хотіли допомогти батькам та психологам, створивши шрифт, який розмиває чи автоматично виправляє образливі слова та фрази, щойно їх було набрано. Мультикультуральність – багатогранна тема, але саме вона може допомогти нам із розумінням ставитися одне до одного. Суть мультикультуральності полягає в новаторстві», – зазначив Дуг Мелвілль (Doug Melville), директор з питань мультикультуральності TBWA\ Worldwide.

5f4521c69f91a 1 - У Фінляндії створили «ввічливий шрифт» для боротьби з кібербулінгом

У Фінляндії до втілення проєкту в життя долучилися організація Children&Youth Foundation та студія Great Apes. Першими, хто використав на практиці шрифт для боротьби з кібербулінгом, стала міжнародна мережа освітніх центрів для малечі HEI Schools, яка дотримується фінської моделі освітнього процесу.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Акцент на ефективність: як TWIGA Ukraine креативила для Effie Awards Ukraine

Цьогоріч премії для маркетологів та рекламістів Effie Awards Ukraine виповнюється 15 років. До річниці комунікаційна група TWIGA Ukraine підготувала промокампанію, ...

AB InBev Efes Україна та Carlsberg Ukraine створили кампанію до Всесвітнього дня відповідального споживання пива

Аліна Паш, креативники MAKE SENSE та українські пивні гіганти закликають підлітків бути на стилі, а дорослих: «не продавати, не наливати ...

+H22733-FW20_CleanClassics_FD_Stan_Smith-f_FU9609_shot17_MR_029_2048x2048px-657402

Clean Classics: Adidas Originals перевидає знакові силуети з метою зменшення пластикових відходів

adidas Originals перевидає свої культові силуети в рамках вирішення глобальної проблеми нашого покоління — пластикових відходів — і представляє спеціальну ...

Челендж для моряків та інфлюенсерів: як виглядає рекламна кампанія військових США

Військово-морські сили США залучили до челенджу «Sailor VS» ряд популярних відеоблогерів, запросивши їх позмагатися в майстерності з військовими моряками.

Як Snickers страхував людей від «голодних» помилок

Щоб отримати компенсацію безкоштовними шоколадними батончиками, треба було довести, що людина, яка вчинила помилку, була на той момент голодна.

«Мапа реновації»: у Києві створили онлайн-мапу із занедбаними пам’ятками архітектури й історії

У Києві створили онлайн-мапу із занедбаними будівлями «Мапа реновації». Зараз на мапі можна побачити розташування занедбаних пам’яток архітектури й історії лише Шевченківського району Києва. ...