Благодійна організація Interval House і агенція UNION нещодавно запустили нову соціальну кампанію Bruised Fruit. Ця кампанія використала биті яблука та інші фрукти на полицях супермаркетів Торонто як спосіб просвітити покупців щодо жертв домашнього насильства, адже цю проблему, на відміну від локдауну, не скасувати.
Від початку пандемії випадки домашнього насильства в самій лише Канаді почастішали на 30%. Жінки змушені лишатися вдома разом зі своїми кривдниками, а соціальна ізоляція значно обмежила для них можливість звернутися по допомогу. Тому благодійна організація, яка пропонує прихисток жертвам домашнього насильства вирішила знайти спосіб таємно передати жінкам життєво важливу інформацію в дуже людному місці – в залі супермаркету.
Полиці з підбитими фруктами тут мають шанс стати доволі ефективним медіаканалом, адже супермаркет часто опиняється чи не єдиним місцем, куди жінку може випустити її кривдник.
На перший погляд стенди кампанії Bruised Fruit – це звичайні полиці з яблуками, що втратили товарний вигляд. Але якщо придивитися до наліпок на них, там можна прочитати невтішну статистику щодо того, наприклад, як нездорові стосунки під час локдауну дедалі частіше деградують до фізичного насильства. Кожна з таких наліпок містить телефонний номер цілодобової лінії довіри Interval House.
Паула Дель Сід, менеджерка служби з надання притулку Interval House, пояснює: «Все складається одне до одного. Зараз жінки як ніколи вразливі до насильства, і водночас зараз їм як ніколи складно звернутися по допомогу. Коли кривдник постійно зазирає через плече, не можливо ані знайти потрібну інформацію, ані отримати допомогу. Жертва насильства рідко коли лишається сама. Нам доводиться шукати нові способи звернутися до неї так, щоб не наражати її на небезпеку, тобто щоб її кривдник цього не помітив. Тому биті яблука стали способом таємно і безпечно донести до жертв домашнього насильства потрібну їм інформацію».