Боб чи не Боб? або Навіщо бельгійська поліція видає брелоки п’яним водіям

Людей на ім’я Боб в Бельгії вистачає. Але там це не просто ім’я. Це ще й символ тієї однієї тверезої людини на всю компанію, кому потім за кермо сідати. Такі асоціації усталилися у зв’язку із цим іменем чверть століття тому, коли у 1995 році в Бельгії пройшла однойменна соціальна кампанія. Це тлумачення слова «Боб» увійшло у словники та разом із кампанією було запозичене ще рядом європейських країн. Впродовж 25 років бельгійська поліція перевіряла водіїв на алкотестері і видавала брелоки з ім’ям Боб тим із них, хто виявилися тверезими.

Але навіть зараз, коли 98% бельгійців знають, хто такий Боб, водіїв час від часу ловлять у нетверезому стані за кермом автомобіля. А кожна п’ята ДТП трапляється через алкоголь. Тому державна установа VIAS (бельгійська асоціація безпеки на дорогах) та організація OVK (батьки дітей, загиблих на дорозі) разом із агенцією Happiness запустили нову кампанію. Тепер, окрім всім відомих брелоків з іменем Боб для відповідальних водіїв, поліція видаватиме брелоки ще й п’яним водіям. Але імена на них будуть інші: Аксель, Натан, Корвін, Летиція тощо. Вісім імен восьми дітей, які загинули через нетверезих водіїв.

Брелоки для «не Бобів» мають такий само жовтий шрифт, як і відомі майже кожному бельгійцю брелоки для «Бобів». OVK та VIAS сподіваються, що такі брелоки сильніше западуть людям в душу і зроблять те, чого не вдалося зробити штрафам та позбавленню водійських прав.

Такі брелоки вже почали видавати п’яним водіям в ряді локацій під час зимових свят. Але починаючи з минулих вихідних, ця кампанія стає набагато масштабнішою.

За кожним іменем – історія

Отримуючи свої «не бобівські» брелоки, порушники дізнаються історію, яка стоїть за іменем кожної з юних жертв п’яних водіїв. Наприклад, наймолодша з них, Аксель, якій було лише три з половиною роки, разом із матір’ю загинула, коли водій під впливом алкоголю та наркотиків виїхав на тротуар.

Для кампанії було також створено серію відео, де батьки або бабусі та дідусі цих дітей розповідають їх історії.

Безвідповідальні водії, яких виявили в ході таких перевірок на алкотестері, можуть обміняти свої брелоки для «не Бобів» на повторні водійські курси, які проводить VIAS. Під час цих курсів їм, зокрема, докладно роз’яснюють, як саме алкоголь впливає на поведінку за кермом.

Завдяки «Бобу» за минулу чверть століття у Бельгії суттєво знизилася кількість аварій через п’яне водіння. Але їх і там досі трапляється набагато більше, ніж у сусідніх країнах. Тому ці кампанії з брелоками для «Бобів» та «не Бобів» лишаються актуальними й зараз.

Джерело

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Business Culture HubBusiness Culture Hub

Український культурний фонд запрошує до участі в Business Culture Hub

Український культурний фонд об’єднує круті культурні проєкти та бізнес, який розвиває КСВ! Саме тому УКФ запрошує усіх на другу онлайн-зустріч Business ...

З 1 до 5 березня 2021 року на LIONS Live розпочнеться чергова онлайн-сесія креативного розвитку

З 1 до 5 березня 2021 року на черговій онлайн-сесії LIONS Live організатори Міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions представлять новий ...

Media Maker – нове спеціалізоване агентство в складі dentsu Ukraine

Агентство Media Press, яке існує на ринку з 2003 року, стає Media Maker. Серед сервісів агентства: PR, інтегровані рекламні кампанії ...

Target, Walmart і CVS шукають високотехнологічну альтернативу пластиковим пакетам

Заснована цими трьома ритейлерами інвестиційна фірма Closed Loop Partners має на меті пошук, тестування та впровадження інноваційних альтернатив.

Бренд морозива Magnum зняв короткометражні аніме про природу насолоди

Два короткометражних аніме для бренда Magnum поєднує та ідея, що пошуки насолоди – дуже людська риса, а розуміння насолоди у кожного своє.

Держкіно презентує онлайн-довідник національних фільмів

Онлайн-довідник «База національних фільмів України» – найповніша база даних за національними фільмами, професіоналами кіновиробництва та компаніями-виробниками України. Держкіно має на меті ...