Історія зовнішньої реклами та наочної агітації знає чимало прикладів, коли плакати серйозно впливали на нашу думку та наше життя — від закликів до боротьби з рабством до кампаній з підвищення обізнаності щодо сексуального здоров’я, від президентських виборів до реклами товарів.
Лондонське видавництво Pavilion Books випустило ілюстрований альбом «100 постерів, які змінили світ». В альбомі розглядаються кращі зразки ідей та художнього виконання за 300 років існування друкованого плакату. Художня редакторка та оглядачка газети The Guardian Сара Гілберт вибрала постери, які, на її погляд, змінили історію окремих країн, а в деяких випадках — усієї світової спільноти.
Корабель рабів
Цей постер, випущений в 1788 році, без перебільшення шокував усю британську спільноту. На ньому зображено схему британського корабля «Брукс», який переправляв африканських рабів до плантацій Північної Америки. Створений Товариством сприяння скасуванню работоргівлі в Англії, цей постер підвищив обізнаність суспільства про жахливу работоргівлю і допоміг схилити громадську думку на користь скасування рабства.
Фру-фру як нове слово в рекламі
Наприкінці 1890-х років у маркетингу та рекламі з’являються методи комунікації і водночас нові революційні прийоми візуалізації. Яскравою ілюстрацією цих прийомів є постер, розроблений художником Леонетто Каппієлло для французького гумористичного журналу Le Frou Frou в 1899 році.
Ми тобі покажемо рівні права!
Жіночий рух суфражисток у Великобританії активно використовував плакат у політичних цілях. На цьому постері 1907 року показано насильницьке годування жінок у в’язниці, які потрапили туди за демонстрації з вимогами рівних виборчих прав.
We can do it!
Знаменитий постер «Ми можемо це зробити!» з культовою Клепальницею Розі був розроблений у 1943 році Дж. Говардом Міллером як частина кампанії під час Другої світової війни. Метою кампанії було заохочення американських жінок до роботи на військових підприємствах. Відтоді це зображення стало символом розширення можливостей жінок у житті суспільства та держави.
Поверни їх живими!
Відносний достаток післявоєнного періоду в Австралії зумовив стрімке зростання продажів автомобілів та широке їх використання для роботи та відпочинку. На жаль, це спричинило також і стрімке зростання кількості ДТП з фатальними наслідками. Протягом 1950-х років австралійська Рада з безпеки дорожнього руху створила постери з пропагандою відповідальності водіїв на дорогах. Особлива увага зверталася на поведінку батьків за кермом у той час, коли в авто знаходяться діти.
Всюдисущий Че
Офіційно названий «Героїчний партизанський боєць», цей плакат з портретом «вічного революціонера» Ернесто Че Гевари був надруковний в пам’ять команданте, який загинув у жовтні 1967 року в Болівії. Образ Че з цього плакату без перебільшення став всюдисущим. Він з’являвся у всьому світі на стінах спалень, на акціях протесту та в сувенірних крамницях. І досьогодні ми час від часу бачимо його на значках або футболках.
Відчуй себе вагітним
Цей плакат, розроблений в 1970 році арт-директором Saathci&Saatchi Россом Крамером для Ради з питань охорони здоров’я Великої Британії, змусив чоловіків замислитися про свою гендерну роль та нести більшу відповідальність за наслідки статевих зносин, зокрема за своєчасну та безпечну контрацепцію.
Прапор убивць
Цей постер, автор якого невідомий до сих пір, створений на початку 1970-х як гнівна реакція на війну у В’єтнамі. Традиційне розташування зірок та смуг на американському прапорі перевертуто догори дригом. Смуги перетворюються на гвинтівки, а зірки — на літаки, що є посиланням на мільйони бомб, скинутих на В’єтнам під час війни.
Щелепи
Знаменитий дизайн плакатів, створений для фільму «Щелепи» в 1975 році, вважається одним із найкращих та найвідоміших кіноплакатів за всю історію. Цей дизайн миттєво впізнаваний і часто копіюється та пародіюється.
Хто не поінформований, той приречений
У середині 80-х років пандемія ВІЛ/СНІДу була в самому розквіті. Тому британський уряд влаштував мультимедійну кампанію для підвищення обізнаності про хворобу, включаючи цей плакат із повідомленням: «СНІД: не вмирай від незнання».
Залишається надія
Цей графічний постер з портретом кандидата в президенти США Барака Обами був створений художником Шепардом Фейрі у 2008 році. Спочатку він був випущений із гаслом «Прогрес», але згодом команда Обами змінила гасло на інше — «Надія». Постер цілком відобразив народну уяву та настрої нації. Його популярність зробила свій внесок у перемогу сенатора від штату Іллінойс.
Читайте також:
Голлівуд не поспішає шукати натхнення серед споживацьких товарів і не задається питанням: що якби бренди були фільмами? Проте політ уяви не зупинити. Тому пропонуємо вам поглянути, як виглядали би постери до фільмів про бренди.
Як прорекламувати Дракулу? Так, Дракулу. Креативні постери та інші зразки зовнішньої реклами.