• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Наука і Технології

Cannes Lions Live 2021: Чого чекати від NFT у майбутньому?

29 Червня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A

«Повсякденності: Перші 5000 днів» Майка Вінкельмана (Beeple)

Share on FacebookShare on Twitter

Коли на аукціоні Christie’s роботу Beeple «Повсякденності: Перші 5000 днів» продали за 69,3 мільйони доларів, це стало поворотним моментом в історії і поставило невзаємозамінні токени, NFT, в центр уваги. Відтоді до цього тренду приєдналися багато хто, від мережі фастфуду Taco Bell до супермоделі Кейт Мосс. Але питання, чого чекати від NFT у майбутньому лишається.

Що означатиме нормалізація NFT для креативників і кураторів? Які перспективи NFT відкривають в індустріях розваг, моди та предметів розкоші? Чи будуть сучасні цифрові митці визнаватися як автори шедеврів майбутнього? Чи, може, все це лусне, як мильна бульбашка, коли хайп вщухне?

На ці питання в ході Cannes Lions Live 2021 спробувала відповісти Неда Вітні, директорка з маркетингу аукціону Christie’s.

Невзаємозамінні токени, NFT – явище не нове. Але віднедавна їх роль на ринку значно зросла. Від мистецтва до поп-культури, від предметів розкоші до реклами – у NFT є безліч застосувань. В першому кварталі 2021 року на NFT сумарно було витрачено понад 2 мільярди доларів і ця тенденція лише росте.

Отже, що таке NFT?

За словами Ноа Девіса, експерта Christie’s з повоєнного та сучасного мистецтва, технічно NFT є унікальним рядком коду, послідовністю цифр та літер, яка становить блок у ланцюжку, тобто буквально у блокчейні.

NFT як мистецька робота представляє собою зображення, концепт чи інший мистецький елемент. Це знаходить своє відображення у довічному смарт-контракті: NFT в принципі неможливо відредагувати, скопіювати чи більш-менш якісно підробити. NFT не може перебувати у двох місцях одночасно. І загалом такий токен вирішує чимало питань мистецького світу навколо автентифікації та прав на використання.

Але якщо коротко, то NFT – це фрагмент цифрової інформації, який неможливо змінити.

NFT + мистецтво: чому це важливо?

Смарт-контракти – це динамічний інструмент. Вони, власне, й створюють NFT. А протоколи, що входять до смарт-контракту, можуть бути найрізноманітнішими.

Одна з дуже актуальних для митців речей – це виплата роялті в разі перепродажу. Зазвичай в результаті перепродажу об’єкта мистецтва у виграші лишається лише той, хто власне його продає, його власник, а не автор. Але за наявності смарт-контракту блокчейн самостійно реалізує всі протоколи такого контракту. І якщо контракт каже, що митцю належні 10% націнки під час всіх подальших перепродажів його роботи, блокчейн це виконує автоматично.

Всі ці ідеї навколо NFT зараз витають в повітрі в різних медіаіндустріях, не лише у сфері високого мистецтва. Це змінить бізнес-модель і для Christie’s, і для Disney, і для всіх інших.

NFT + куратори та креативники

Партнерка Christie’s, кураторка і мисткиня, яка працює під псевдонімом Lady Phe0nix і заснувала NFT-орієнтований арт-консалтинг Universe Contemporary, пояснила, що на креативну спільноту невзаємозамінні токени вплинули доволі сильно, оскільки завдяки ним у митців є можливість автентифікації своїх цифрових робіт, а отже і можливість отримати за них належну платню.

Джерело та власник цифрової мистецької роботи довго лишалися двома великими таємницями креативної спільноти, але зараз їх нарешті можна верифікувати за допомогою NFT і блокчейну.

Для митців ці технології обіцяють більше свободи та чітко відстежуваний творчий доробок.

У найближчому майбутньому Lady Phe0nix прогнозує на додачу до блокчейну розвиток так званого personal chain, коли митцям вже не потрібно буде для запуску NFT співпрацювати з якоюсь платформою.

Насправді для NFT платформи не потрібні. Що потрібно, то це чудовий (мистецький) продукт, здатність розповісти про себе та свою роботу і цікавий для людей наратив. Якщо у вас все це є – NFT ви зможете хоч з машини продавати.

NFT + індустрія розваг

Лінь Дай, гендиректор OneOf, зокрема, розповів, що вони зараз працюють над запуском NFT-платформи для музики. Тут є свої особливості, якщо порівняти з візуальним мистецтвом. Картину можуть продати за мільйони доларів. Музика ж зазвичай доступна і пересічним шанувальникам за долар-другий. Але процес створення NFT, наприклад, на платформі Ethereum обійдеться недешево, що змусило б музикантів виставляти ціну в тисячі доларів – не та сума, яку здатен викласти пересічний фанат.

Також одним з гострих питань NFT і блокчейну, лишається екологія. Створення NFT вимагає енергетичного еквівалента двох діб енергоспоживання американської родини. А випуск трьох NFT на Ethereum виливається десь у півтонни вуглецевих викидів. Тому платформа OneOf поставила собі за мету знизити цю енерговитратність, щоб створення NFT витрачало не більш ніж, скажімо, один твіт і продукувало не більше вуглецевих викидів, ніж важить сніжинка.

Ціна створення NFT на платформі OneOf наразі становить десь 5 доларів, а в перспективі, як стверджує Лінь Дай, вони планують взагалі зробити таку можливість безкоштовною.

NFT + мода

Група креативників під назвою RTFKT, які створюють фізичний та цифровий колекційний одяг, в березні продала дизайнерські NFT-кросівки за 3,1 мільйони доларів. Такий цифровий дизайн певною мірою розв’язує руки креативникам, як довела їх співпраця з художником FEWOCiOUS. Дизайн кросівок – популярна сфера, але далеко не кожен креативник може працювати з таким рельєфним «полотном».

NFT + мода

То чи надовго з нами NFT?

Дійсно хорошим проектам доведеться знайти спосіб сполучити NFT з принципами сталого розвитку, але загалом тренду NFT прогнозують довге життя.

Це як з відеоіграми. Їх існує чимало, і економіка відеоігор добре розвинена. Таку саму схему розвитку очікується побачити у майбутньому і в NFT-просторі.

Весь свій потенціал NFT ще не реалізували.

Джерело

Теги: cannes lionsмаркетинг і комунікаціїтехнологіїтренди

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду
Аналітика

“Зароблені” комунікації проти “оплачених”: як знайти гармонію для бренду

27 Травня, 2025

Український ринок комунікацій балансує між традиційними підходами та новими викликами. З одного боку, ми спостерігаємо зростання Digital ринку – за даними Всеукраїнської рекламної коаліції, у 2024 році він збільшився на...

Читати даліDetails

MasterZoo представив рекламну кампанію про сни пухнастих особистостей

Оголошено переможців Українського відбору на міжнародний конкурс Креативності в Каннах (Cannes Young Lions & Young Marketers Competition).

РЕКОМЕНДОВАНО

Інсайти

Премія Effie Awards Europe 2025 відкрила прийом заявок: нові категорії та спеціальні умови для українських учасників

5 Червня, 2025
Бізнес та Інновації

У центрі культури й сенсів: що обговорювали на 18-му Українському маркетинг-форумі

12 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”
Бізнес та Інновації

Поезія фінансової моди або мистецтво банків на “Мистецькому Арсеналі”

6 Червня, 2025
Effie Worldwide назвав найефективніших у світі – результати Effie Index 2024
Інсайти

Effie Worldwide назвав найефективніших у світі – результати Effie Index 2024

9 Червня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.