12 травня, о 22:00, представники культурних та креативних індустрій України провели акцію протесту під назвою #стопкультурнийкарантин. Про це повідомляється на Facebook-сторінці Kyiv Music Days.
«Ми не німі, але нас не чують! Якщо нас не чують, то нас побачать Пандемія Covid-19 зупинила весь світ. Коли уряди інших країн рятують свої економіки шляхом підтримки населення та бізнесу, планують поетапні виходи з карантину та прогнозують ймовірні сценарії для індустрій, український уряд ще тільки розробляє програми подолання кризи. При цьому сфера креативних індустрій та видовищних заходів знаходиться у забутті. Нас ніби не існує.
Ресторанам дозволили літні майданчики та їжу на виніс, перукарням – попередній запис та чіткі вимоги соціальної дистанції, навіть для торгівельно-розважальних центрів – обмеження щодо кількості відвідувачів. План майже готовий для всіх галузей, окрім індустрії культури та видовищ. Схоже нас немає в сценарії уряду.
В уряду не існує сценарію для нас, для понад 250 000 осіб – артистів, акторів, музикантів, балетмейстрів, організаторів заходів, кінотеатрів, івент агенцій, технічного персоналу світла, звуку та сцени, декораторів, квиткових операторів… У нашій галузі – сотні спеціалізацій та професій, без яких годі уявити сучасне культурне життя країни сьогодні», — йдеться в повідомленні.
Так, 12 травня, о 22.00, на знакових локаціях українських міст увімкнули спрямовані в небо промені світла.
Проєкт #стопкультурнийкарантин було реалізовано силами й коштами гравців ринку менше, ніж за 5 днів. У цей короткий строк до акції доєдналися понад 25 міст України. Задля помітного й ефективного результату організатори загалом задіяли 5400 світлових приладів. У столиці можна було побачити близько 20 стовпів світла, що були спрямовані зі знакових київських локацій: Співоче поле, Маріїнський парк, Андріївський узвіз, Поштова площа, Арка Дружби народів та інші.
Харків, Львів, Хмельницький, Вінниця, Черкаси, Одеса, Чернігів, Ужгород, Тернопіль, Київ, Рівне, Полтава, Умань, Маріуполь, Кам’янське, Кременчук, Дрогобич, Стрий, Вишгород — прокатні та продакшн-компанії цих міст облаштували майданчики з освітлювальними приладами, щоб водночас, всім разом, увімкнути світло, тим самим викликати неабиякий подив та захоплення як мінімум, 6 мільйонів українців. За хештегом #стопкультурнийкарантин можна спостерігати тисячі зображень та відео, викладених користувачами у соціальних мережах, а онлайн-трансляцію переглянуло вже 110 тисяч глядачів.
«Багатотисячна аудиторія івент-спеціалістів нашої країни протягом останнього місяця залишається без роботи, й фактично їх компанії на межі банкрутства. Нам дуже прикро, що у так званому поетапному плані виходу із карантину для нашого ремесла не знайшлося місця і правил.
Цією мирною акцією ми об’єдналися заради того, аби бути “почутими” — щоб нас побачили, звернули увагу на нашу діяльність та врахували потребу у відновленні організацій подій у державі. Нам слід почати працювати на рівні з іншими галузями та видами діяльності. Стоп культурний карантин!», — коментує Денис Ринський (Event Industry Forum, Львів).
Акцію було заплановано та проведено з конкретною метою — щоб влада вийшла на відкритий діалог з індустрією. Серед пропозицій є такі, що зможуть значно спростити вимушену зупинку діяльності компаній галузі та допомогти пережити карантинні заходи.
«Ми презентуємо сучасну культуру України й ми переконані, що ця мирна акція увійде в історію. Окрім надзвичайної видовищності і яскравості, вона ще раз довела наступне — українці можуть та вміють об’єднуватися заради єдиної мети. Тож, нас дуже багато, й ми просимо вийти з нами на діалог. Задля того, аби розробити єдині уніфіковані правила виходу із цієї кризи. Ми готові допомогти», — коментує Євгенія Стрижевська, засновниця Kyiv Music Days.
Фото на головній — Оля Закревська.
Можливо, вас також зацікавить інтерв’ю з видавницею Юлією Орловою про те, як справи у сучасних українських видавництв, що і скільки читають у карантин та що змінилося в уподобаннях аудиторій.
Також читайте головні інсайти про благодійну колаборацію та піар з прямого ефіру CELEBRITY MARKETING live #2. Гостею Анни Міщенко стала PR-агентка БФ «Жизнелюб», Гаріка Корогодського та Володимира Дантеса.