Традиційні рекрутингові стратегії нерідко обертаються для компаній тим, що найталановитіші кандидати вислизають у них крізь пальці. Кадрова реклама не повинна бути нудною, якщо компанії потрібні вмілі та здатні до неординарного мислення люди. Натомість творчий підхід до реклами роботодавців уможливлює унікальний формат спілкування з пошукачами і часом здіймає справжній ажіотаж навколо рекрутингового процесу. Тому до Всесвітнього дня охорони праці, який за ініціативою Міжнародної організації праці відзначається 28 квітня, пропонуємо вашій увазі 15 найкреативніших рекрутингових кампаній з усього світу.
1. Кросворд Блетчлі-Парк
Деякі рекрутингові кампанії лишаються легендарними навіть не один десяток років по тому. Так під час Другої світової війни центр дешифрування Блетчлі-Парк шукав людей, щоб ті працювали разом із самим Аланом Тьюрінгом над розшифровкою німецьких кодів.
Щоб перевірити та відсіяти потрібних їм пошукачів, дешифрувальники опублікували кросворд, відповіді на який могли бути чи не бути анаграмами, підказки були вкрай розпливчастими, а вирішити його потрібно було за 12 хвилин. Тих, кому це вдавалося, запрошували працювати в секретній організації.
2. Впарювання цеглини Ogilvy & Mather
В 2010 році компанія Ogilvy & Mather шукала талановитих менеджерів з продажу. Але оскільки наплив кандидатів на посаду очікувався величезний, компанія поставила перед ними високу планку. Кожен пошукач мав спершу подати своє рекламне відео, у якому він переконував компанію купити в нього цеглину.
3. LEGO та конкурс Brick Factor
LEGO — сенсація світового рівня. Цими конструкторами граються мільйони людей. Відповідно, виникає потреба в постійних інноваціях та випуску унікальних наборів з року в рік. А для цього LEGO потрібні люди, здатні проєктувати ці нові набори в заданих параметрах.
Щоб знайти умільців для такої роботи, центри LEGOLAND проводять конкурс під назвою Brick Factor. Його учасники мають впродовж трьох турів збирати унікальні моделі з конструкторів LEGO. В якості журі виступають інші дизайнери LEGO та (що дуже важливо!) дітлахи, які полюбляють конструювати. Переможця конкурсу компанія готова найняти прямо на місці.
4. Quixey та сто доларів за хвилину
Стартап Quixey з Кремнієвої долини мусив змагатися з гігантськими технологічними компаніями за талановитих розробників програмного забезпечення. Тому він запустив серію змагань, де впродовж місяця щодня учасникам пропонувався новий код, в якому ховається баг. Той, хто його знаходив та виправляв за хвилину, отримував винагороду в сто доларів.
Сценарій був вигідним для всіх — і для переможців, і для стартапу Quixey, який отримував доступ до найкращих потенційних співробітників.
5. Загадковий білборд
Цей білборд, здавалося б, просто пропонує вирішити математичну задачу, але мета його насправді інша. У такий спосіб компанія Google знаходила нових співробітників, здатних вирішити головоломку та прочитати приховане послання.
6. Кубик Рубіка, але з вивертом
А тим, хто були здатні скласти ось такий кубик Рубіка, пропонувало роботу південноафриканське видання Mail & Guardian. Так воно перевіряло випускників університетів, щоб знайти найкмітливіших.
7. Татуювання Berrge, але на папері
Тату-студія шукала нового майстра і вирішила перевірити пошукачів у доволі креативний спосіб. Вона надрукувала оголошення на папері, який мав текстуру та рельєфність шкіри. На оголошенні були світліші плями, які складалися в QR-код. Але оскільки в такому вигляді телефон його не сканував, кандидатові на посаду треба було спершу зафарбувати його ручкою. Зрештою, найголовніше для тату-майстра — це тверда рука.
8. Де знайти механіка для Volkswagen?
Автомобілебудівнику Volkswagen потрібні були механіки. Компанія добре усвідомлювала, що найкращих фахівців слід шукати там, де вони проводять чимало свого часу — під машиною.
Тому, скориставшись своїми ресурсами, цей автомобілебудівник в одній зі своїх найкреативніших рекрутингових кампаній навмисно поламав машини та розіслав їх на ремонт у майстерні по всій країні. В чому тут хитрість? А в тому, що в шасі цих автомобілів було приховане оголошення там, де його побачить лише механік.
9. Реклама Matsushita на (електричних) стовпах
Японський виробник електроніки Matsushita Electric (зараз Panasonic) обрав схожу стратегію: шукати майбутніх співробітників там, де вони працюють. Компанія розмістила свою рекрутингову рекламу на вершечках електричних стовпів, які потребували ремонту. Коли електрики приходили лагодити стовпи, лише вони могли добре роздивитися ці оголошення на висоті п’ять метрів від землі. Якщо вже вони піднялися на той стовп, потрібна кваліфікація у них просто мусить бути.
10. Що в багажі у співробітників Shield Security?
Приватна охоронна фірма Shield Security також шукала нові кадри. Щоб звернутися до людей, які вже працюють у сфері безпеки, вона просто відправила своїх співробітників літаками. Коли їхній багаж сканувався, охоронець, бачив в багажі металеві літери, які повідомляли про відкриті вакансії. Переманювання фахівців у конкурентів — перевірена часом традиція, а це — новаторський підхід до її реалізації.
11. Інструкція з будування кар’єри в IKEA
Ще одним прикладом вміння зустріти людей на півдорозі є австралійська кампанія IKEA. На початку 2010-х років мережа IKEA суттєво розширилася в цій країні, а отже їй знадобився персонал у нові магазини. Шукати цей персонал компанія вирішила серед своїх покупців.
Вона створила у знайомому їм стилі «інструкції з будування кар’єри» і вклала їх в коробки з меблями. Кожен, хто у цей час купував меблі від IKEA, сам собі доставляв оголошення про набір на роботу.
12. Шведській армії не байдуже
Деякі з найкреативніших рекрутингових кампаній належать збройним силам. Зокрема, шведська армія шукала новобранців, готових самовіддано допомагати іншим. Для цього військові влаштували цікавий соціальний експеримент. Вони поставили на площі велику чорну коробку, в яку раз на годину заходила людина і впродовж цієї години лишалася замкненою… якщо тільки хтось не згодиться зайняти її місце. Відео з коробки транслювалося онлайн, щоб публіка це побачила.
Вони збиралися у такий спосіб знайти 4300 рекрутів, а знайшли майже 10000. Плюс жваве обговорення в медіа.
13. «То не недоліки», — каже британська армія
Британська армія в своїй кампанії звернулася до міленіалів, створивши серію постерів у стилі ретро. Вони взяли типові стереотипи про міленіалів і перевернули їх з ніг на голову, привертаючи увагу до позитивної суті кожного з них.
Не егоїзм, а впевненість у собі, не манія, а цілеспрямованість, не вразливість, а вміння співчувати.
Кампанію розкритикували, але вона таки спрацювала.
14. Монстр, солдат і балерина
Справжні бійці ніколи не здаються. Може, тому рекрутинговий портал Monster.com і обрав ось цей образ для своєї рекламної кампанії?
15. Психологія краси
Люди часто звертають увагу на постери салонів краси з їхніми ексклюзивними пропозиціями. Але відривні оголошення ось цього постера пропонували роботу студентам-медикам, які вчаться на дерматологів.