Можливо, 2020-й був важким роком для кіноіндустрії, але це аж ніяк не вплинуло на різноманіття чудових кіноплакатів. Погляньмо на найцікавіші із них, за версією Деніела Бенневорт-Грея, дизайн-кореспондента Creative Review.
Це був дивний та складний рік для індустрії кіно. Такі фільми, як Wonder Woman 1984 («Диво-жінка: 1984») та No Time to Die («007: Не час помирати»), мали б стати головними блокбастерами 2020 року, проте їхні рекламні кампанії поставлені на аномальну паузу: лише тизери з’являються раз повз раз, щоб підігріти аудиторію в очікуванні дат релізу. Наприклад, кіноплакат Енді Парка до фільму Black Widow («Чорна Вдова») був у списку найкращих-2019 в добірці Creative Review, але фільм все ж запланований до виходу на великі екрани лише наступного травня.
Попри те, що насолодитися переглядом у кінотеатрах цьогоріч було майже неможливо, на галузевих фестивалях та платформах усе ж можна було переглянути яскраві афіші до фільмів. Нижче представлено десять найяскравіших, на думку Деніела Бенневорт-Грея, кіноплакатів.
I’m Thinking of Ending Things («Я подумую з усім цим покінчити»). Дизайн: Midnight Marauder, Акіко Штеренбергер
Ви передчуваєте, що фільм буде особливим, коли плакати до нього розробляють такі митці, як Midnight Marauder і Акіко Штеренбергер. Для фільму, що перенасичений образами, дизайн Мародера хоч і похвальний, але недостатньо експресивний — лише присутність імені Чарлі Кауфмана в поєднанні з цікавим обрамленням від Джессі Баклі достатньо для того, щоб сказати: фільм не буде буденним. У той час Штеренбергер буквально додає ще один шар інтриги своїм дизайном.
Saint Maud («Свята Мод»). Дизайн: Empire Design, AV Squad
Під тиском розбурхання ажіотажу навколо фільму в умовах надзвичайної ефемерності інтернету, деякі кампанії, схоже, за допомогою суперечливих дизайн-рішень продають заплутане бачення фільму. Всупереч різним візуальним підходам до хорору від Розі Гласс, ця серія кіноплакатів для «Святої Мод» від Empire Design і AV Squad розкриває послідовність сюжету фільму і водночас не викриваючи занадто багато.
Swallow («Ковтай»). Дизайн: Spin
Для релізу фільму Карло Мірабелли-Девіс «Ковтай», MUBI звернувся до дизайнерської студії Spin за створенням сміливих кіноплакатів, які у грайливій манері вимагають від головного героя споживання небезпечних об’єктів. На перший погляд, цей постер напряму не видає ідеї, але передає настрій картини мінімалістично, стильно і страшно. Хейлі Беннетт, утримуючи нашу увагу, вгризається в уяву глядача цим простим візуальним прийомом.
Lost Girls & Love Hotels («Всі відтінки Токіо»). Дизайн: Midnight Marauder
Більш стриманий дизайн постера від Midnight Marauder: тут використано, здавалося б, невинний кадр із поставленої в Токіо психологічної драми Вільяма Олссона і надано їй моторошного сяйва, що нагадує фото аури Гая Коггінса. Шкода лише, що портрет дами у вогні вже був зроблений.
Tigertail («Хвіст тигра»). Дизайн: BLT
З кожним релізом, який може привабити нових передплатників, плакати для продуктів стрімінгових сервісів повинні спрацьовувати як реклама не лише фільму чи серіалу, а й самої платформи. Ієрархія інформації іноді може бути дещо перекошеною, тому приємо бачити, як зазвичай надмірно червоний бренд Netflix виглядає стримано на плакаті BLT для дебютного фільму Алана Янга. І в той час, коли ми всі застрягли у своїх домівках, постер, що так схожий на домашні шпалери, виглядає досить органічно і передає відчуття затишку.
The French Dispatch of the Liberty, Kansas Evening Sun («Французький вісник» від «Ліберті, Канзас івнінґ сан»). Дизайн: Хаві Азнарез
Вирішення питання розміщення на афішах перенасиченого акторського складу фільму Уеса Андерсона стала вже певним видом мистецтва. Варто лише поглянути на попередні афіші The Grand Budapest Hotel («Готель “Гранд Будапешт”») та Isle of Dogs («Острів собак»). Іспанський художник і ілюстратор Хаві Азнарез був запрошений створити плакат у формі титульного журналу, а також для створення дизайну обкладинки для самого фільму. Щоразу, коли ти дивишся на постер, заголовок здається довшим і з’являється більше імен — привіт, Генрі Вінклер!
There Are Not Thirty-six Ways of Showing a Man Getting on a Horse («Не 36 способів, щоб показати людині, як осідлати коня»). Дизайн: Марсело Гранеро
Коли вже можна зайшла про довгі заголовки… Медитація Ніколаса Цукерфельда над фільмами Рауля Уолша отримала своєрідний постер від аргентинського дизайнера Марсело Гранеро, де ковбої ретельно розміщені відповідно до обраної вами мови.
Residue («Осадок»). Дизайн: Метт Нідл
Ілюстратор та графічний дизайнер із Кардіффа Метт Нідл нещодавно з’являвся на Creative Review із його чудовими та переосмисленими плакатами Джеймса Бонда. Дизайн кіноплакату для фільму «Осадок», режисером якого виступив Мераві Геріма Дещо, менш насичений, але не менш винятковий. Варто відзначити одну щасливу випадковість: зосередившись на більш контрастних областях, алгоритм обрізання зображень Twitter надає перевагу верхньому розділу, спочатку обрамляючи текст та зберігаючи зображення придатним до публікації.
Come to Daddy («Йди до татуся»). Дизайн: Mondo
Хоча Мондо найбільш відомі завдяки створенню ретроспективних кіноплакатів до культових та класичних фільмів, група час від часу продукує матеріали для нових релізів — наприклад, цей плакат від Гері Пуллін на чорну комедію Анта Тімпсона. Хоча в реальному, невіртуальному світі існує лише сотня копій цього плакату, сміливий двоколірний дизайн ідеально підходить для екранного маркетингу будь-якого масштабу.
A Metamorfose dos Pássaros («Метаморфози птахів»). Дизайн: ilhas studio
Розділені Лондоном та Лісабоном, Катаріна Васкончелос та Маргарида Рего з lhas studio створювали цей нав’язливий постер до біографічного документального фільму Васкончелоса (англійська назва: The Metamorphosis of Birds). Написання, режисура, зйомка, компонування, дизайн — це рідкісний випадок, коли бачення автора передається у кожній деталі.
Читайте також: Марк Сінклер, старший редактор незалежного видавництва Unit Editions, поділився з командою Creative Review своїми улюбленими топ-10 книжковими обкладинками 2020 року.