Марк Сінклер, старший редактор незалежного видавництва Unit Editions, поділився з командою видання Creative Review своїми улюбленими топ-10 книжковими обкладинками 2020 року, які з’явилися, коли книжковий світ відрефлексував на виклики (та можливості), представлені пандемією коронавірусу.

Протягом восьми місяців після того, як Великобританія оголосила перші загальнонаціональні локдауни, письменники все ще писали, видавці все ще публікували, а дизайнери книг продовжували випускати асортимент обкладинок для нових видань. Проте не можна заперечувати, що індустрії дизайну та видавничої справи (як фактично і переважна більшість індустрій) повинні були змінюватися та адаптуватися протягом майже всього 2020 року.

Дизайн книжкової обкладинки як значно менший сегмент індустрії часто не є предметом особливої зацікавленості для людей, особливо під час ділових переговорів в часи пандемії (якщо ви, звичайно, не дизайнер обкладинки книг). Але з періодичним відкриттям книгарень та бібліотек різні способи, за допомогою яких мистецькі напрямки, дизайн та типографії можуть ознайомити читачів з певною книгою, працюють ще активніше — наприклад, читання книг онлайн під час локдауну стало нормою як ніколи раніше.

Тож у цьому дивному, непередбачуваному світі з’являється ще й цей список з десяти блискучих дизайнів книжкової обкладинки 2020 року, більшість з яких я (ще) не бачив «в живу» в офлайн, а навпаки, знайшов на вебсайтах продавців книг та дизайнерів. А ще вони, на щастя, продовжують ділитися своєю роботою з читачами та шанувальниками через публікації в соціальних мережах.

Anger. Авторка: Барбара Х. Розенвайн. Преса Єльського університету. Дизайн: Алекс Кірбі

Дизайн Алекса Кірбі для книги Anger від Х. Розенвайн виглядає так, ніби він вимагав легкої агресії від свого творця, поряд з деякою дизайнерською стриманістю. Кірбі знову і знову продовжив штампувати заголовок друкованими шрифтами та використав ці ітерації на обкладинці книги, перш ніж застосувати в основі чітко окреслену версію слова яскраво-рожевого кольору. Результат — динамічний дизайн книжкової обкладинки, що дозволяє суб’єкту / назві перейти від хаосу до роздільної здатності.

Anger Барбари Х. Розенвайн, преса Єльського університету. Дизайн: Алекс Кірбі
Anger Барбари Х. Розенвайн, преса Єльського університету. Дизайн: Алекс Кірбі

The Smiley Collection. Автор: Джон Ле Карре. Penguin Classics. Дизайн: Девід Пірсон.

Бокс-сет Джона Ле Карре — амбіційний проєкт у будь-якому випадку. Втім, саме цей, що опинився в руках дизайнера Девіда Пірсона та письменника Ніка Есбері блискуче окупився, дозволивши обом зіграти на своїх сильних сторонах. Суто типографський підхід до оформлення цих восьми романів (три показані нижче) демонструє силу тексту як в письмовій, так і візуальній формі, не кажучи вже про переконливий метод створення драматизму та олдскульних гострих відчуттів, посилених його неоновим оформленням в чорному кольорі.

The Smiley Collection Джона Ле Карре, Penguin Classics. Дизайн: Девід Пірсон. Арт-директор: Джим Стодарт
The Smiley Collection Джона Ле Карре, Penguin Classics. Дизайн: Девід Пірсон. Арт-директор: Джим Стодарт
The Smiley Collection Джона Ле Карре, Penguin Classics. Дизайн: Девід Пірсон. Арт-директор: Джим Стодарт

Out of the Shadows: Психологія життя чоловіків-геїв. Автор: Уолт Одес. Penguin. Дизайн: Том Етерінгтон

Розміщення та обрамлення фотографії Вольфганга Тілманса, використаної на обкладинці Уолта Одеса, таке ж успішне на обкладинці, як і саме по собі (портрет «Collum» 2011 року). Дизайн цієї книжкової обкладинки демонструє силу та рівновагу елементів обкладинки, що поєднані із великою майстерністю.

Out of the Shadows: Психологія життя чоловіків-геїв. Автор: Уолт Одес. Penguin. Дизайн: Том Етерінгтон

Verge. Авторка: Лідія Юкнавіч. Riverhead. Дизайн: Рейчел Віллі

Завдяки незвичному розміщенню заголовка та імені автора на яскравих кольорових смугах, обкладинка Рейчел Віллі для збірки історій від Лідії Юкнавіч виділяється за милю. Ілюстрація середньовічного вовка/собаки кидає переконливу тінь, що додає шарму поєднанню дивних речей.

Verge. Авторка: Лідія Юкнавіч. Riverhead. Дизайн: Рейчел Віллі

Night. Sleep. Death. The Stars. Авторка: Джойс Керол Оутс. Fourth Estate. Дизайн: Джеймі Кінан

П’ять — це магічне число у блискучій типографській обкладинці Джеймі Кінан до останнього роману Джойс Керол Оутс. Зв’язування кольорових елементів на папері у шахівницю забезпечує більше відчуття присутності та простору на обкладинці. Додаткові бали за красиво складені «THE».

Night. Sleep. Death. The Stars. Авторка: Джойс Керол Оутс. Fourth Estate. Дизайн: Джеймі Кінан

Zo. Автор: Ксандер Міллер. Penguin Random House, США. Дизайн: Джанет Хансен

Сміливий твір, який виводить на перший план мізерний заголовок Ксандера Міллера, проводячи його зверху до «підніжжя» обкладинки, і використовує форми двох його букв. Дизайнерка Джанет Хансен також розумно виділяє Z і O рамками для підкреслення таємничості образів та фантастичної кольорової гами.

Zo. Автор: Ксандер Міллер. Penguin Random House, США. Дизайн: Джанет Хансен

Sometimes I Never Suffered: Вірші. Автор: Шейн МакКре. Farrar Straus & Giroux. Дизайн: Crisis

Спочатку ви можете подумати, що обличчя хлопчика на портреті усіяне кольоровими вогнями. Але насправді на картині Тоїна Оджія Одутоли зображення побудовано з сплетінь, схожих на нитки. Прекрасне поєднання зображення з мінімальним, ненав’язливим текстом від дизайнерської студії Crisis.

Sometimes I Never Suffered: Вірші. Автор: Шейн МакКре. Farrar Straus & Giroux. Дизайн: Crisis

The Blind Light. Автор: Стюарта Еверса. WW Norton & Co. Дизайн: Сарамей Уілкінсон

Обкладинка, яка обігрує власну поверхню та, здається, випромінює сліпуче світло, — дизайн від Сарамаї Вілкінсон для роману Стюарта Еверса. Концептуальне вираження ілюстрації у поєднанні сміливого розміщення тексту та світлини полів з висоти пташиного польоту. (Зверніть увагу, як збентежує, коли літери наближаються прямо до країв обкладинки).

The Blind Light Стюарта Еверса, WW Norton & Co. Дизайн: Сарамей Уілкінсон

The Beauty in Breaking. Авторка: Мішель Харпер. Riverhead. Дизайн: Лорен Пітерс-Коллар

Вправне використання шарів робить цю елегантну обкладинку дійсно інтригуючою і пропонує читачеві заглянути трохи далі. Те, що здається листком, насправді може бути серцем, якщо зазирнути в отвір із скелетною ілюстрацією за ним. Ефект «малюнка від руки» і два основні кольори додають класичного відчуття цієї чудової обкладинки.

The Beauty in Breaking. Авторка: Мішель Харпер. Riverhead. Дизайн: Лорен Пітерс-Коллар

Must I Go. Авторка: Іюн Лі. Penguin. Дизайн: Джон Грей

Обкладинка Джона Грея до книги Іюн Лі нагадує красу дизайнів Елвіна Лустіга, класика середини століття, з його різноманітними фактурами та тонкою палітрою кольорів. Стиль обкладинки, типовий для дизайнів grey318, у даному випадку в грубій, вручну затушованій манері дуже ретельно продуманий.

Автор: Марк Сінклер, старший редактор Unit Editions та позаштатний письменник і автор.

Джерело


Читайте також: Щоб підготувати cвій Ideas Report 2020, команда WeTransfer провела опитування, в якому взяли участь 34851 креативників.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Український ілюстратор Сергій Майдуков створив ілюстрацію для статті The Guardian

Відомий український ілюстратор Сергій Майдуков, який малює для таких видань, як The New Yorker і The New York Times, проілюстрував статтю ...

Карантинний проєкт Макса Зідентопфа: «бездонна» яма, присвячена Кім Кардаш’ян

Яма, присвячена Кім Кардаш’ян, тягнеться на кілька метрів вглиб землі, а на поверхні вона скидається на маленький вулкан.

Lego запустить власну версію TikTok для іграшкових фігурок

Користувацьким інтерфейс Vidiyo складається не з віртуальних кнопок та слайдерів, а з цілком реальних кубиків та іграшкових фігурок.

Українські ілюстраторки Альона Шостко та Анна Іваненко перемогли на престижному європейському конкурсі (оновлено)

Українські ілюстраторки Альона Шостко та Анна Іваненко перемогли на європейському конкурсі iJungle 2020 Illustration Awards. Альона Шостко отримала золото в номінації ...

Avangarden cultural agency оголошує OPEN CALL на участь в онлайн-виставці цифрового мистецтва

Avangarden cultural agency оголошує OPEN CALL на участь в онлайн-виставці цифрового мистецтва під назвою «Forever is our today». Організатори виставки ...

Saliut MagazineSaliut Magazine

Фонд «Основи» та Видавництво «Основи» створили журнал про українську фотографію — Saliut

Фонд «Основи» спільно з Видавництвом «Основи» та завдяки підтримці Українського Культурного Фонду створили журнал про українську фотографію — Saliut. Як ...