Мережа МакДональдз вирішила, що настав час дати дах над головою рідкісним птахам Скандинавії. Тому вона планує розмістити в лісах Фінляндії 1400 шпаківень, що виглядають як коробка від набору Хеппі Міл. Тільки дерев’яна. Така шпаківня з Хеппі Міл навіть іконічні «золоті арки» має.
Справа в тому, що в Фінляндії кожен третій вид птахів перебуває під загрозою вимирання. А лісовим птахам, особливо невеликим, складно знайти місце для гнізда, не попавшись хижакам. Тому проєкт з майстрування пташиних хаток і обіцяє «місце, де навіть найменші родини зможуть спокійно поїсти разом».
З 26 вересня фінські ресторани МакДональдз на додачу до кожного купленого Хеппі Мілу пропонуватимуть безкоштовно пташину хатку, яку треба зібрати своїми руками.
До кожного такого конструктора додається інструкція. Вона, як запевняє мережа, є настільки простою, що буде зрозумілою навіть маленьким дітям. Всі дощечки вже вирізані та пофарбовані і їх лишається лише скріпити між собою шурупами. Тобто покупцеві потрібні лише викрутка та мотузок, за допомогою якого шпаківня з Хеппі Міл чіпляється на дерево.
Окрім цього мережа фастфуду передала 12000 доларів благодійній організації BirdLife Finland, яка консультувала її щодо дизайну хатки для гніздування птахів.
Національна традиція
Матс Ністрьом (Mats Nyström), директор з маркетингу МакДональдз у Фінляндії, розповів: «Ресторани МакДональдз завжди були місцями для родинного відпочинку. Тому після пандемії COVID-19 ми хотіли запропонувати нашим відвідувачам заняття для всієї сім’ї, яке водночас допоможе дикій природі».
А Калле Валлін (Kalle Wallin), креативний директор Nord DDB Helsinki, додав: «В Фінляндії одним із побічних ефектів пандемії стало те, що люди почали масово вибиратися на природу. Схоже, наші зв’язки з живою природою за цей час загадковим чином зміцнилися, що й дало початок нашій кампанії. До того ж коробка від Хеппі Міл і так схожа на шпаківню, тож концепція одразу здалася нам дуже вдалою».
Слід зазначити, що шпаківні для захисту пташенят – доволі типове явище в Фінляндії. Майстрування та розвішування шпаківень у дворах чи навіть у заповідниках у цій країні є національною традицією.
Шпаківня з Хеппі Міл – не єдиний проєкт МакДональдз, присвячений будуванню домівок для маленьких тваринок. Зокрема, минулої осені агенція Nord DDB розмістила на дахах шведських ресторанів МакДональдз МакВулики, які були мініатюрними копіями справжніх локацій цієї мережі і могли обслуговувати тисячі бджіл. Навіть на білборди чекав редизайн.