• Про проєкт
  • Контакти
  • Логін
CreativityUA - Official CIAU Media
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
  • Ідеї
  • Інсайти
  • Ремесло
  • Бізнес
  • Люди
  • М’язи
  • Тренди
  • Натхнення
  • Більше
    • Всі новини
    • Відео
    • Спецпроєкти
      • LIONS Live
      • Креативний дайджест
      • Cannes Lions 365
      • Філософський Сад
      • Комунікації для культурних менеджерів
      • Знакові проєкти України
Немає результатів
Переглянути всі результати
Creativity Ukraine
Головна Історії

Простота поза часом: історія Swoosh на кросівках Nike

17 Березня, 2021
Час прочитання: 3 хв.
A A
Простота поза часом: історія Swoosh на кросівках Nike
Share on FacebookShare on Twitter

Цього року бренд Nike святкуватиме 50-річчя своєї легендарної «галочки», яка в усьому світі має назву «свуш» (Swoosh).

До того, як хтось назвав її Swoosh, у Nike була просто смужка. Сьогодні ми бачимо, як напередодні 50-ї річниці Swoosh на ринок виходять кросівки Nike нового дизайну, такі як READYMADE та Nike Blazer, — у комплекті з прикрасою Swoosh. Ми бачимо, яке місце посідає дизайн Swoosh в енциклопедії дизайну логотипів Virgil Abloh Icons book. У наш час Swoosh представляє всі вироби Nike. І вже не обов’язково писати назву компанії на них або в рекламі — «галочки» достатньо. Swoosh сьогодні більше ніж логотип. Він виокремлюється як знак, що означає і бренд, і культуру, і стиль.

Перші кроки Swoosh

Тож настав час згадати перші кроки Nike у створенні Swoosh. У 1971 році компанія Філа Найта, яка щойно отримала нову назву Nike (спочатку вона називалася Blue Ribbon Sports), потребувала офіційного знаку. Тож Найт, який паралельно з новим бізнесом тоді ще викладав бухгалтерську справу в університеті Портленду (штат Орегон), звернувся до здібної студентки факультету графічного дизайну Керолін Девідсон з пропозицією створити логотип для бренду, названого на честь грецької богині перемоги Ніки.

Девідсон, погодившись працювати за 2 долари на годину, витратила на роботу над проєктом 17,5 годин. Молода дизайнерка запропонувала зігнуту смужку як символ нестримного швидкого руху. Згідно історії Nike, за смужку вона чесно заробила 35 доларів.

Саме богиня Ніка послужила натхненням. Згадуючи богиню, відому в грецькій міфології своїм польотом та розмахом крил, Девідсон створила криволінійне лого, що нагадувало крило. Вона постійно вдосконалювала його, формуючи дизайн «галочки» та перевіряючи її зовнішній вигляд, накладаючи зразки тканини з логотипом на зразки взуття.

Історія Swoosh на кросівках Nike

Хоча Девідсон запропонувала Найту та директорам компанії Бобу Вуделу й Джеффу Джонсону шість варіантів нового логотипу, саме галочку зі словом «Nike», написаним вручну, схвалили всі (хоча Найт пізніше зізнавався, що тоді цей дизайн його не вразив). Як би там не було, 18 червня 1971 року логотип був зареєстрований Патентним відомством США як офіційний знак Nike. Саме тоді цей знак отримав свою назву «Swoosh» — імітацію звуку, що видається взуттям під час бігу.

Майкл Райш, нині старший дизайнер NFL, каже, що марка Nike уособлювала ту геніальну простоту, до якої сьогодні так прагнуть бренди.

«Це було аеродинамічно за своєю формою, виразністю та сміливістю, — каже він. — Це настільки ж ефективно, наскільки чітко і чисто. Я думаю, це те, що переживе віки».

Дебют логотипу

Swoosh вперше з’явився перед споживачами на моделі кросівок Nike Cleat, а згодом — на знаменитих кросівках для бігу Nike Waffle Racer, які дебютували на американських легкоатлетичних випробуваннях у місті Юджин, штат Орегон. Правда, в широкий продаж ця модель не надходила до 1973 року.

Модель Nike Cortez, випущена до Олімпійських ігор у Мексиці в 1972 році, — це був перший світовий дебют Swoosh. Модель Nike Basketball в 1972 році теж була представлена зі свіжим логотипом, а першим високим взуттям Nike, прикрашеним Swoosh, стали кросівки Nike Blazer, випущені у 1973 році.

Спочатку кольором логотипу був «теплий червоний», а не чорний, який ми часто бачимо зараз. Проте на самому взутті Swoosh мав бути різних кольорів для максимальної візуальної ідентичності.

Тодд Радом, ветеран дизайну спортивних логотипів, який створив знаки для незліченних «супербоулів», подій НБА, світових серій та команд на всіх рівнях професійного спорту, каже, що з точки зору правил дизайну Swoosh від Nike не в усьому є ідеальним логотипом. Проте через півстоліття після свого створення він став одним із небагатьох миттєво впізнаваних знаків, відомих у всьому світі.

Напис не потрібний

Оригінальний дизайн Дейвідсон Stripe-to-Swoosh 1971 року стійко тримався як офіційний знак Nike. Але на початку дизайнери використовували його більше як шаблон, ніж як елемент айдентики.

Логотип Nike

Дизайн, розроблений Кетрін Девідсон, стабільно тримався до 1976 року, коли рукописний шрифт назви бренду був змінений на шрифт Futura, а в 1995 році напис взагалі повністю відмінили. Компанія змінила теплий червоний колір лого на помаранчевий, який сьогодні є головним кольором бренду.

«Swoosh був законодавцем моди, — говорить Радом. — Nike відмовився від шрифту Futura Italic, що поєднувався зі Swoosh ще в середині 90-х. Це був сміливий крок, який надихнув цілу групу справді відомих брендів відмовитись від будь-яких написів і навіть фірмового кольору на користь простого знаку».

Райш каже: якщо поглянути на еволюцію інших логотипів, також створених в 1971 році, — чи то на оригінальну Сирену Starbucks, чи навіть PBS, — вони виглядають так, ніби протягом останніх 50-ти років постійно спрощувалися.

«Як вижив Nike Swoosh? Завдяки своїй суворій простоті, — говорить Райш. — Це простота поза часом».

Хоча юридичні та маркетингові причини підтримують сучасний Swoosh на взутті Nike, все ж на спеціальних моделях, таких як READYMADE, ми можемо побачити більше. 2021 рік, в якому Nike святкує річницю Swoosh, дає можливість пограти з дизайном та кольором. Так, Swoosh стає більш тоншим з обох кінців, але має розширену серединку, що надає цьогорічній версії моделі Nike Blazer справді особливого вигляду.

Автор: Тім Ньюкомб

Джерело


Пропонуємо вам також прочитати наступні історії:

  • Знак recycling. Незвичайна історія трьох стрілок.
  • Сигіли, гліфи, танцюючі ведмеді: 11 історій створення логотипів культових рок-гуртів.
  • Історія язика. Хто та як створив відомий логотип Rolling Stones.
Теги: брендингдизайнлоготипи

СХОЖІ ПУБЛІКАЦІЇ

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи
Інсайти

Ілля Неправда: як креативний бізнес в Україні знаходить сили розвиватися навіть у найскладніші часи

28 Травня, 2025

Війна, економічна нестабільність, змінений ринок — це реалії, у яких сьогодні працюють українські підприємці. Але для Іллі Неправди, співвласника студії Правда Studio і арт-директора низки креативних проєктів, виклики стали не...

Читати даліDetails

Креативна Практика розробила ребрендинг для найвідомішої української шрифтової платформи Rentafont

Lifestyle-колаборація Win Win Studio та Nebo Ideas Agency

РЕКОМЕНДОВАНО

Бізнес та Інновації

MAKE SENSE розробили міжнародну маркетинг стратегію для Motorimpex — українського лідера у сфері гідравліки

9 Травня, 2025
Інсайти

MRKTNG MRTHN 2025 «Під сонцем інсайтів»: реєстрація відкрита

16 Травня, 2025

БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?
Маркетинг і Комунікації

Ukrainian Creative Stories 2025 в Києві 29-30 травня: як звучить креатив сьогодні?

27 Травня, 2025
Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025
Люди

Українські експерти увійшли до журі Effie Awards Europe 2025

28 Травня, 2025

Про медіа

CreativityUA – ми пишемо про креатив, що трансформує бізнес, змінює людину та розвиває суспільство. Надаємо можливість брендам та особистостям ділитись досвідом та цікавою інформацією. Тримаємо в курсі важливих новин креативних індустрій і надаємо майданчик для поширення свіжих думок.

Тематичні напрями

  • Творчість і дизайн
  • Бізнес та Інновації
  • Маркетинг і Комунікації
  • Культура і Життя
  • Наука і Технології
  • Розвиток і Ефективність
  • Суспільство та Держава
  • Фестивалі та можливості
  • Відповідальність

Контакти

Відділ реклами

Імейл редакції

+380 44 221 6131

Новини Каннських Левів в Україні

Cannes LIONS 365  |  LIONS Live

Подкаст Creative Digest

Soundcloud  |  Apple Podcasts |  Google Podcasts

Ми у соцмережах

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Політика конфіденційності

З поверненням!

Увійдіть з логіном Facebook
Увійдіть з логіном Google
OR

Увійти в обліковий запис

Забули пароль?

Відновіть свій пароль

Будь ласка, введіть своє ім'я користувача або адресу електронної пошти, щоб скинути пароль.

Увійти
Немає результатів
Переглянути всі результати
  • РУБРИКИ
    • Ідеї
    • Інсайти
    • Ремесло
    • Бізнес
    • Люди
    • М’язи
    • Тренди
    • Натхнення
  • ТЕМАТИКА
    • Маркетинг і Комунікації
    • Бізнес та Інновації
    • Творчість і дизайн
    • Культура і Життя
    • Розвиток і Ефективність
    • Наука і Технології
    • Суспільство та Держава
    • Фестивалі та можливості
  • СПЕЦПРОЄКТИ
    • Cannes Lions 365
    • LIONS Live
    • Креативний дайджест
    • Філософський Сад
    • Комунікації для культурних менеджерів
    • Знакові проєкти України
  • ТИП МАТЕРІАЛУ
    • Новини
    • Добірки
    • Історії
    • Точка зору
    • Інтерв’ю
    • Аналітика
    • Відео
    • Події

© 2021 CreativityUA | Офіційне медіа Асоціації Креативних Індустрій України | CIAU

Цей вебсайт використовує файли cookie. Продовжуючи користуватися цим вебсайтом, ви даєте згоду на використання файлів cookie. Відвідайте сторінку Політика конфіденційності.