Знак recycling. Незвичайна історія трьох стрілок

Ми живемо в часи, коли переробка відходів для багатьох людей є звичною справою, майже другою природою. Коли ми виносимо сміття, то розкладаємо пластик, скло, метал та папір у відповідні контейнери. Ми вже усвідомили, в який смітник викидати вторсировину, а який смітник призначений для іншого сміття. Звідки ми все це знаємо? А тому що на різних речах стоїть три стрілочки — символ вторинної переробки або знак recycling.

Але історія символу переробки не була такою простою. Людина, яка його винайшла, не одразу знайшла розуміння у всіх тих, хто сприймає цей знаковий символ як належне. Журналіст екологічного порталу GreenMatters Ендрю Крософскі розповідає історію створення цього культового знаку.

Знак recycling. Незвичайна історія трьох стрілок

Коли почалася переробка?

Як стверджує американський історик Мартін Мелосі, програми переробки в США почали впроваджуватися лише після Другої світової війни. Але тільки в 1960-ті роки з’явилися перші науково обґрунтовані програми переробки, пов’язані з турботою людей про навколишнє середовище. Тоді ж у США виник і серйозний екологічний рух. Він швидко набув національного масштабу. Перші поодинокі ентузіасти переробки, як і зараз, розглядали це як спосіб особистої допомоги навколишньому середовищу. Проблема полягала в тому, що ентузіасти переробки все ще не дуже розуміли, як це втілити практично.

символ переробки

Коли вперше з’явився знак recycling?

Історія відомого кожному знаку recycling починається з самого першого Дня Землі у квітні 1970 року. До цього американці роками намагалися налагодити рух за переробку відходів без будь-яких планів та підказок. Консерватизм у свідомості американців поволі відступав. Контркультура, в якій важливу роль грав екологізм, поступово стала більш прийнятою для багатьох, але вона все ще була недостатньо популярною, щоб пройти до кожного. І тут на допомогу прийшла компанія Container Corporation of America (CCA) — провідний виробник картону в Сполучених Штатах.

Container Corporation of America (CCA) — провідний виробник картону в Сполучених Штатах

Компанія CCA спонсорувала загальнонаціональний конкурс на розробку знаку, який би допоміг маркувати продукцію, вироблену компанією з переробленої вторинної сировини. Понад 500 студентів та активістів подали свої проєкти на конкурс, який відбувся в Аспені, штат Колорадо. Переможцем був визнаний 23-річний студент Каліфорнійського університету Гері Дін Андерсон. Саме йому належить простий знак із трьома стрілками, який ми визнаємо як символ переробки і донині. Його призом стала стипендія на навчання в розмірі 25 000 доларів.

Знак переробки

Хто він, Гері Дін Андерсон?

Гері Дін Андерсон
Автор знаку recycling Гері Дін Андерсон

Гері Дін Андерсон народився в 1947 році на Гаваях, а виріс у північному Лас-Вегасі, штат Невада. Він став затятим природоохоронцем не через екологічні, а через фінансові проблеми. Родина Гері пережила Велику депресію і витримала цю кризу в тому числі й тому, що вміла використовувати або переробляти сміття на щось корисне. Тому ставлення до вторинної сировини в цій родині було особливо шанобливим. Майбутній графічний дизайнер, Гері нібито черпав своє натхнення на символі циклічної переробки із смуги Мебіуса відомого нідерландського художника Мауріца Ешера.

Мауріц Ешер «Мебіус»
Мауріц Ешер, «Мебіус»

Закінчивши коледж, частково завдяки призовим грошам після перемоги на конкурсі CCA, Гері став відомим архітектором. Мистецтвознавці стверджують, що внесок Гері Андерсона у сучасний графічний дизайн можна порівняти з внеском ранніх новаторів-модерністів. Сьогодні його символ настільки ж впізнаваний і знаковий, як і будь-який інший бренд. Цей знак став невід’ємним символом нашого життя, і ми дякуємо Гері Андерсону за це.

Джерело


Сигіли, гліфи, танцюючі ведмеді: 11 історій створення логотипів культових рок-гуртів.

Теги:

ТОБІ СПОДОБАЄТЬСЯ

Акторка та дизайнерка Сара Джесіка Паркер виступить у прямому ефірі ЦУМ Київ

26 січня о 17:00 акторка культового серіалу «Секс у великому місті» Сара Джесіка Паркер, а нині дизайнерка власного бренду взуття ...

Creative Digest CIAU. Випуск #023

Креативні тренди 2021 року від Shutterstock. Всеукраїнська акція з популяризації читання. Instagram Guides. А також перша в Україні книга про ...

«Довго й нещасливо»: страхова компанія переінакшила віршик про Хитуна-Бовтуна

Partners Life планує анімувати ряд класичних дитячих віршиків, починаючи з Хитуна-Бовтуна, і перетворити їх на історії про фінансово хиткі ситуації.

Nebo на культурній орбіті:

Nebo на культурній орбіті: знову про Netflix, хроніки Twitter та планета, яка має три сонця

Привіт, земляни! Святковий настрій потроху закінчується, чого не скажеш про новини і тренди. Доносимо коротко і по суті, аби не ...

Світ заслуговує на свідків. Кампанія Leica від TBWA\ Paris

Leica, легендарний німецький виробник фотообладнання, історія якого сягає понад 150 років, відзначає відданість фотографів, які відображають світ, у новій міжнародній ...

Сюрреалізм та незвідане: Shutterstock називає креативні тренди 2021

Ключові слова з пошукових запитів дозволили Shutterstock визначити, які креативні тренди зараз набирають популярність і стануть визначальними в 2021 році.